Budowa ujscia cewki moczowej u kobiety.

1. Data: 2008-10-16 14:10:19

Temat: Budowa ujscia cewki moczowej u kobiety.
Od: "jorgus" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej wszystkim. nie wiem czy to dobry dzial, ale napewno bo moze ktos sie
medycznie wypowie na ten temat.

mam takie pytanie. albo nie sluchalem jak mnie biologii uczono albo cos zle
wiem.

chodzi o cewke moczowa u kobiety, chodzi mi o jej budowe , jej ujscia. wiem ze
jest krotsza od meskiej i szersza... ale spotkalem sie z tym gdzies
przypadkiem ze pisalo ze u kobiet cewka (jej ujscie) nie jest jedna szczelina
a dwoma szczelinami... jak to jest ? czy kobiety maja 'dwa otworki' kolo
siebie ? moze to glupie ale tez mi sie kiedys wydawalo ze widzialem na tym i
owym 'filmie' wlasnie jakos tak ze to miejsce tworzylo dwa otworki ktore niby
tworzyly calosc....

sorry za glupie pytanie, albo ja czegos nie wiem co jest oczywiste albo moze
cos takiego istnieje tyle ze to jakas patologia? moze ktos strescic jak (bo na
internecie nie ma tak szczegolowego opisu) wyglada ujscie cewki moczowej u
kobiet??? jedna dziurka-szczelina czy dwie kolo siebie , czy centralnie czy
jak...

dzieki za uswiadomienie lub wyprowadzenie z bledu...

2. Data: 2008-10-18 21:48:50

Temat: Re: Budowa ujscia cewki moczowej u kobiety.
Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jorgus wrote:
> chodzi o cewke moczowa u kobiety, chodzi mi o jej budowe , jej ujscia.
> wiem ze jest krotsza od meskiej i szersza... ale spotkalem sie z tym

polecam zajrzec tutaj (uwaga, zawiera obrazki narzadow plciowych :) :

http://83.12.255.234/curious/books/bitmap/endokrynol
ogia_kliniczna.2/dscn0216.jpg
http://83.12.255.234/curious/books/bitmap/endokrynol
ogia_kliniczna.2/dscn0229.jpg
http://83.12.255.234/curious/books/bitmap/endokrynol
ogia_kliniczna.2/dscn0233.jpg
http://83.12.255.234/curious/books/bitmap/endokrynol
ogia_kliniczna.2/dscn0235.jpg

wg. mnie sam rzut oka na obrazki i rodzaje mozliwych zaburzen powinien ci
troche naswietlic jak ksztaltuje sie cewka moczowa w zaleznosci od
proporcji hormonow plciowych w trakcie rozwoju

Nestle i trucizny w kawie ?
Przepuklina dysku
naczyniaki
Czy klimatyzacja / jej zagrzybienie mogą mieć wpływ na wątrobę ?
Picie alkoholu - jakie możliwe powikłania