Bywalcom restauracji - bawcie się dobrze ;)

1. Data: 2009-06-05 06:38:16

Temat: Bywalcom restauracji - bawcie się dobrze ;)
Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

http://wyborcza.pl/1,76842,6657509,Wasze_ciala_to_we
sole_miasteczka.html?as=1&ias=4&startsz=x

--
Pozdrawiam - Aicha

2. Data: 2009-06-05 11:05:53

Temat: Re: Bywalcom restauracji - bawcie się dobrze ;)
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:
> http://wyborcza.pl/1,76842,6657509,Wasze_ciala_to_we
sole_miasteczka.html?as=1&ias=4&startsz=x

Faktycznie ubaw po pachy. Z wizytą sondującą w toalecie to prawda, ale
często toaleta bywa już ok, a jedzenie niestety nie. Natomiast jeśli
toaleta jest podejrzana, bierzemy natentychmiast nogi za pas. Podobnie
zwiewamy z miejsca, gdzie przy stolikach wionie pustką, a stadko
kelnerek/-ów ogląda tv lub plotkuje. Najlepiej zjemy tam, gdzie
właściciel dogląda kuchni i sali osobiście, co można na wejściu
stwierdzić jednym rzutem oka.

Dodam jeszcze do artykułu: wodę mineralną zamawiamy w butelkach,
otwieranych przy naszym stoliku, bo w dzbanku na 99% będzie kranówa.
Niekoniecznie zgadzam się z tezą, że przy drodze powinno się jadać tam,
gdzie parkuje dużo TIRów (powinny być samochody na parkingu, ale nie
wyłącznie TIRy), prawdą natomiast jest, że bardzo trudno gdzieś "w
Polsce", nie znając lokalnych restauracji i szukając w ciemno trafić na
dobre, świeże jedzenie, normalnie przygotowane i podane (normalnie=bez
procederów odmładzających i udziwnień). Najgorsze imo są rozmaite
przydrożne "pałacyki" i "zajazdy", nastawione głównie na wesela i
komunie. Już zaraz po wejściu poznaję, gdzie będzie okropnie: tiule i
szyfony udrapowane w oknach i na stołach, wyczuwalny w powietrzu zapach
tłuszczu lub środków "zapachowych", wystrój pseudoludowy ożeniony z
siermiężnym słowiańskim Bizancjum, pretensjonalne nazwy w menu: tam nie
ma szans na dobre jedzenie, pora zwiewać. Dodatkowo, gdy widzę na każdym
talerzu obowiązkowy,a identyczny "garnir" - kwiatek z marchewki,
fikuśnie wywinięty plasterek pomarańczy i coś zielonego: nogi za pas.

Sporo podróżuję i często jadamy w restauracjach rozmaitych: przydrożnych
i w centrach miast, skromnych i eleganckich, tanich i drogich,
specjalizujących się w kuchniach regionalnych lub z lokalnym jedzeniem i
niestety jest w Polsce dokładnie tak, jak napisano w artykule.

Niezmiennie dziwi mnie, dlaczego tak musi być. Dlaczego w innych krajach
(śródziemnomorskich) nawet w najskromniejszej knajpce można zjeść
smaczne i świeże jedzenie, niekiedy przyrządzane niemal na naszych
oczach, a u nas (i na Ukrainie, Krymie, w Rumunii) pretensjonalność i
zadęcie idzie w parze z przeważnie okropnym, bo tłustym i niezbyt
świeżym daniem? Czy to pozostałości mentalne poprzedniej epoki? Jednak w
Czechach, na Litwie, czy w węgierskich miastach (na prowincji nie) jest
o wiele lepiej pod tym względem, choć kawa tak samo ohydna, jak we
wszystkich dawnych demoludach.
--
BBjk, uff

3. Data: 2009-06-05 11:57:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Jun 2009 13:05:53 +0200, Bbjk napisał(a):

> Najlepiej zjemy tam, gdzie
> właściciel dogląda kuchni i sali osobiście, co można na wejściu
> stwierdzić jednym rzutem oka.

Zwłaszcza, że ma na szyi tabliczkę z napisem "Właściciel".

4. Data: 2009-06-05 12:07:04

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:
> http://wyborcza.pl/1,76842,6657509,Wasze_ciala_to_we
sole_miasteczka.html?as=1&ias=4&startsz=x

Hi hi.

Pracowałam na studiach w takiej knajpce w pobliżu uniwersytetu, do
której przychodzili głównie studenci i pracownicy naukowi. Podstawowym
towarem było oczywiście piwo, chociaż można było napić się też herbaty,
kawy, czy zimnych napojów, ale knajpa zdecydowanie kawiarnią nie była.
Pech chciał, że kiedyś nawiedziła nas wycieczka podstarzałych Niemców,
około 15 osób, którzy zażyczyli sobie 15 kaw z ekspresu. Wybrali nasz
lokal przypuszczalnie dlatego, że tanio było i w samym centrum
(kawiarnia sensu stricto była dosłownie za rogiem). ;)
Ekspres przelewowy starego typu mieści w sobie, jak wiadomo, około
litra, a więc maksymalnie 5 kaw. Cóż miałyśmy robić? Wydawać kawę na
raty po pięciu osobom z odstępem czasowym około 15 minut (bo pewnie tyle
trwało zaparzenie kawy w ekspresie)? Odmówić obsłużenia i narazić
stosunki polsko-niemieckie na szwank? Rozlałyśmy kawę po trochu do
filiżanek, uzupełniłyśmy wrzątkiem i gotowe. Niemcy zadowoleni
(przynajmniej nie widziałyśmy żadnych oznak niezadowolenia), bo tak
tanio i w samym centrum, i te panie barmanki tak się miło uśmiechają. ;)

Ewa

5. Data: 2009-06-05 12:15:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Jun 2009 14:07:04 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> raty po pięciu osobom z odstępem czasowym około 15 minut (bo pewnie tyle
> trwało zaparzenie kawy w ekspresie)? Odmówić obsłużenia i narazić

Chyba za wiele wzięłyście na swoje barki...

I jakie uczciwe!
:-/

6. Data: 2009-06-05 12:18:36

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> I jakie uczciwe!
> :-/

No wiesz, ja nigdy nie twierdziłam, że jestem bez winy.

Ewa

7. Data: 2009-06-05 12:19:50

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Zwłaszcza, że ma na szyi tabliczkę z napisem "Właściciel".

Myślisz, że tak trudno rozpoznać właściciela restauracji?
Robię to zwykle bez pudła, a nie jestem jakąś stałą bywalczynią w
restauracjach.

Ewa

8. Data: 2009-06-05 12:22:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Jun 2009 14:19:50 +0200, medea napisał(a):

> Myślisz, że tak trudno rozpoznać właściciela restauracji?
> Robię to zwykle bez pudła, a nie jestem jakąś stałą bywalczynią w
> restauracjach.

Ja widuję tzw menedżerów sali i gastronomii - nie do odróżnienia od
właścicieli, albo i lepsi.

9. Data: 2009-06-05 12:22:57

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Myślisz, że tak trudno rozpoznać właściciela restauracji?
> Robię to zwykle bez pudła, a nie jestem jakąś stałą bywalczynią w
> restauracjach.

Moze w restauracji tak, ale w mniejszych obiektach, gdzie wlasciciel
czesto sam przygotowuje i sprzedaje jedzenie, a w wolnych chwilach robi
wszelkie drobne naprawy, nie zawsze tak sie da.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl

10. Data: 2009-06-05 12:36:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Jun 2009 14:18:36 +0200, medea napisał(a):

> No wiesz, ja nigdy nie twierdziłam, że jestem bez winy.

W zw. z tym czujesz się usprawiedliwiona z wszelkich nieuczciwości na całą
przyszłość - rozumiem.

Dla mlecznokarmiącej ;) Smak RedBull
Pierwsze maślaczki :-)
DO XL