CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

31. Data: 2014-11-28 11:51:21

Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:m59i2v$v8i$1@node2.news.atman.pl...

> Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

> Znaczy się w Gnieźnie?
>
> ************************
> mówiąc o stolicy mam na myśli miasto w którym koronowano królów a nie
> miejsce pobytu kacyka plemiennego :))))

To znaczy się od Bolesława Chrobrego aż do Wacława II w Polsce nie było
królów, tylko w takim razie kto? Oni wszyscy jednak koronowali się w
Gnieźnie

--

Chiron

---
Avast.

32. Data: 2014-11-28 11:54:50

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:m59cev$of8$2@node2.news.atman.pl...

> http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zaro
wki-swietlowki/zarowki-tradycyjne/zarowka-tradycyjna
-wstrzasoodporna-ans-lighting,p111875,l1198.html

> Normalna, tradycyjna żarówka. A że się inaczej nazywa? Masz z tym problem?

Zauważ proszę, że podonym "myk" pojęciowy zrobili Ci Niemcy z linkowanego
filmiku. I ich celnicy wstrzymali import tych "grzejników". Oznacza to, że
i u nas- bez wprowadzania nowych praw- może się zdarzyć to samo. Czyli-
dokładnie, jak za komuny: urzędnik mógł lub nie- przymknąć oko na jawny
idiotyzm. No ale skoro Ci to nie przeszkadza- to ok.

--

Chiron

---
Avast.

33. Data: 2014-11-28 12:10:57

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 28.11.2014 um 07:54 schrieb Chiron:

> Użytkownik "Fragi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

&v=SsbaZSmBgNY

> Rtęć zawierają świetlówki- czyli także te obecnie rozpowszechnione
> energooszczędne żarówki. Do LEDów zastrzeżenie główne jest takie, że w
> zasadzie emitują światło w wąskim zakresie widma widzialnego (zauważ
> proszę, że żarowa żarówka emituje całe, ciągłe widmo widzialne- jak
> ognisko). Jest więc szkodliwa dla wzroku.
> Ten film pokazuje też dwulicowość etatowych "obrońców" środowiska- jak
> Greeanpeace.
> Jeśli interesują Cię informacje o LEDach- to w tym filmie ich nie ma.

Dokładniej rzecz biorąc, to LEDy emitują takie widmo częstotliwości,
jaki jest luminofor. Białe LEDy są właściwie LEDami UV, dopiero
luminofor generuje widzialne długości fali. Żarówki też nie promieniują
całego widma, brakuje niebieskiego. Lampy żarowe, które emitują widmo
zbliżone do słonecznego są bardzo nietrwałe, ale (były) używane np. do
celów fotograficznych (np. NitraPhot). Taka lampa wytrzymywała parę godzin.

Różnica między żarówką a LEDem jest przesunięcie widmowe. Żadne z nich
nie emituje światła zbliżonego do słonecznego.

Waldek

Waldek

34. Data: 2014-11-28 12:17:47

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.11.2014 o 12:10, Waldemar pisze:

> [...]
> celów fotograficznych (np. NitraPhot). Taka lampa wytrzymywała parę godzin.

Tak z ciekawości: Jak jest różnica między żarówką a lampą żarową?

--
Wiesiaczek (dziś z Ochsenfurt, Niemcy)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

35. Data: 2014-11-28 12:19:17

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Różnica między żarówką a LEDem jest przesunięcie widmowe. Żadne z nich nie
> emituje światła zbliżonego do słonecznego.

OK- masz rację. Widmo jest przesunięte- brak niebieskiego. Ba! Pamiętam, jak
za komuny jeszcze (choć trudno mi zweryfikować autentyczność badań)
podawano, że na całym świecie naukowcy uważają, że np czytanie przy świetle
słońca jest o wiele mniej szkodliwe, niż przy świetle żarówek. Świetlówki-
ze względu na efekt stroboskopowy- były szczególnie wyklinane.

W LEDach luminofor jest jednakże niemal monochromatyczny- i to stanowi
problem. Nawet Ci nie podaję linka- bo google wypluwa mnóstwo stron o tym.
Ponieważ jednak w telewizorach LEDy się bardzo rozpowszechniły- to znalazł
się dodatkowy powód (niektórzy uważają, że główny) tych przestróg.

--

Chiron

---
Avast.

36. Data: 2014-11-28 12:38:59

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

> W LEDach luminofor jest jednakże niemal monochromatyczny- i to stanowi
> problem.

bezedura jak zwykle
http://img.photobucket.com/albums/v71/UnknownVT/CPF/
sunIncandLEDCFL_lightbulb-wars-00-0911-xln-42221615p
.jpg

37. Data: 2014-11-28 12:39:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Nov 2014 22:58:35 +0100, Ghost napisał(a):

> Nie chrumciu nie pisalas.

Pisałam, dupku:

2014-11-27 18:27
(...)sklepy sprzedają tradycyjne żarówki, w tym
"100W", jako "małe urzadzenia grzewcze" albo z napisem "Nie do użytku
domowego". I takie właśnie kupiłam.

38. Data: 2014-11-28 12:40:09

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

>Różnica między żarówką a LEDem jest przesunięcie widmowe. Żadne z nich nie
>emituje światła zbliżonego do słonecznego.

To zależy jak zdefiniowac owa zblizonosc

39. Data: 2014-11-28 12:43:21

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
net...

> [...]

>(...)sklepy sprzedają tradycyjne żarówki, w tym
>"100W", jako "małe urzadzenia grzewcze" albo z napisem "Nie do użytku

NIe widze tu slowa "specjalne", chrumciu.

40. Data: 2014-11-28 12:45:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Nov 2014 08:17:33 +0100, Chiron napisał(a):

> nie rusz
> gówna, bo śmierdzi- nie odpowiem na żaden twój post.

Dołączam się.

Myślicie?
Modzieżówka Pisu atakuje
Wygrana Pis