CZYM PALIĆ POD FONDUE - POMOCY!!!!!!

1. Data: 2004-04-03 09:36:11

Temat: CZYM PALIĆ POD FONDUE - POMOCY!!!!!!
Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was.
Pomóżcie. Kupiłem żeliwne fondue i tam jest taki podgrzewacz na pailwo
płynne. Problem jest w tym, że owego paliwa nie znalazłem w markecie, a dziś
chcę zjeść to szwajcarskie danie. Co można zamiast owego paliwa zastosować i
czy ewentualnie nadaje się do tego celu zwykła świeczka podgrzewacz (taka,
co to ją sprzedają za groszę w takich wielkich paczkach op kilkadziesiąt
sztuk)? Czy ktoś w szanownych grupowiczów próbował już tak podgrzewać
fondue. Dodam, że kociołek jest stosukowo mały, taki na dwie osoby.

Igor GG 1923569

1. Data: 2004-04-03 10:53:49

Temat: Re: CZYM PALIĆ POD FONDUE - POMOCY!!!!!!
Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Igor" <i...@1...pl> napisał w wiadomości

Problem jest w tym, że owego paliwa nie znalazłem w markecie,

Takie żelowe paliwo w markecie znalazłam w dziale z takimi drobiazgami jak
świeczki zapachowe, flakoniki, serwetki itp...

a dziś
> chcę zjeść to szwajcarskie danie. Co można zamiast owego paliwa zastosować

Denaturat ( tego dla odmiany ja nigdzie nie znalazłam), spirytus ?

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2004-04-04 19:30:37

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 Apr 2004 12:53:49 +0200, "Toffi" <t...@g...pl>
wrote:

>Denaturat ( tego dla odmiany ja nigdzie nie znalazłam), spirytus ?

Denaturat to w kazdym sklepie chemicznym w dziale
farby-rozpuszczalniki. Tyle ze dykta sie do palenia pod fondue nie
nadaje - na tym to mozna od biedy w warunkach polowych konserwe
odgrzac, sprod niedopalonej pirydyny jest w stanie powalic najtezszego
Krzyzaka - nie wyobrazam sobie uzycia tego przy stole.
Z kolei spirytus rektyfikowany oblozony jest akcyza i przez to ciut
drogo jako paliwo wychodzi.
Pzostaje szukac wlasnie stosownego paliwa - jest to ciagle taki sam
etanol tyle ze skazony (a zatem niespozyczy i bez akcyzy) tyle ze
skazalnikami nie posiadajacymi az tap apskudnej woni jak pirydyna
dodawana do denaturatu.

--
Darek

Doprawienie kremu z pieczarek
Dla smakoszy piwa
nowe przepisy na www.kulinaria.zine.pl
ZUPA TAJSKA (kurczak,kokos,trawa cytrynowa ?)
"Salatka pod pierzynka" na Wielkanoc i inne okazje