Carpaccio + Sushi

1. Data: 2014-09-22 12:57:51

Temat: Carpaccio + Sushi
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Jak mi czasem coś do łba strzeli, to robię w kuchni dziwadła jak cholera.
No i pomieszałem Japonię z Italią. Najpierw Sushi Nori (chyba tak się to fachowo
nazywa, ale łba se nie dam urżnąć), te takie zawijane w algi. Ryż też nie byle jaki,
ten taki specjalistyczny do sushi. Marchewa i ogór w zapałkę, ale zamiast ichtiozaura
dajemy pokrojoną, cieniutką jak fiut komara polędwiczkę wołową.
Uprzednio potraktowaną octem balsamicznym (tak z pół godziny niech se w tym poleży).
Imbir!! Pocięty w poprzek na żyletę i do octu ryżowego. Zrobi się taki fioletowy. I
też go pociaprać na zapałkę. A dalej, to już zawijam to wszystko razem do kupy na
matce bambusowej.

Do tego sos do maczania. Sos sojowy, sok imbirowy (rozetrzeć imbir na tarce i łapą
wycisnąć), białe wytrawne (najlepiej sherry).

Jak kto lubi fest power'a , to jeszcze Wasabi do stuningowania.

Efekt - REWELKA !!

2. Data: 2014-09-22 13:41:07

Temat: Re: Carpaccio + Sushi
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-22 12:57, s...@g...com pisze:
> Jak mi czasem coś do łba strzeli, to robię w kuchni dziwadła jak cholera.

O smaku się nie będę wypowiadać, bo tych zielonych glonów tak czy siak
nie cierpię, ale przynajmniej faktycznie dziwadło wymyśliłeś.

Natomiast śmiech mnie ogarnął, jak w ostatnim Hell's Kitchen panna
nazwała pokrojonego pomidora carpacziem z pomidora. ;)

Ewa

3. Data: 2014-09-22 14:14:00

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-22 13:41, FEniks pisze:

> Natomiast śmiech mnie ogarnął, jak w ostatnim Hell's Kitchen panna
> nazwała pokrojonego pomidora carpacziem z pomidora. ;)

Bo teraz jak cokolwiek się pokroi w plasterki, to się to nazywa karpaczio.
http://kulinarni.tvn.pl/przepisy/przepis-carpaccio-z
-burakow-kasi-klich,45.html
http://ugotuj.to/ugotuj/159820081/carpaccio+z+ziemni
akow/p/

O potrawie Stacha poczytałam, ale widać w wyobraźni nie wszystko się
mieści, więc nie potrafię sobie wyobrazić smaku tego dania.
--
Bjk

4. Data: 2014-09-22 14:20:46

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 22 września 2014 13:41:07 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:

> O smaku si� nie b�d� wypowiada�, bo tych zielonych glon�w tak czy siak

Albo mnie, albo Tobie się coś pokitrało. Mnie, jeżeli nazwałem to Algami. Tobie,
jeżeli widzisz to na Zielono. :))) OK, jak to zwał tak zwał, chodzi o te
czarno-brązowe.

> nie cierpi�, ale przynajmniej faktycznie dziwad�o wymy�li�e�.
>

> Natomiast �miech mnie ogarn��, jak w ostatnim Hell's Kitchen panna
>
> nazwa�a pokrojonego pomidora carpacziem z pomidora. ;)

A moja Baba, jak przypalę wodę na herbatę mówi do mnie "ty durna ci**".
I dostaje ripostę "ty durny ciu.." I tak se w kuchni ze śmiechem pindolimy.

A tak w ogóle, to programy typu HK, to jest po prostu ŻENADA!! Toż to jest takie inne
wydanie Wrestlingu!! Zero przepisów, wzajemne opierdalanie jeden drugiego i tyle...
I te łyse pały, i te podziarane (tatuaże więzienne) łapy, i te łzy nie wiadomo o co..
2 razy to oglądałem. O 2 razy za dużo.

5. Data: 2014-09-22 14:47:49

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 22 września 2014 14:14:00 UTC+2 użytkownik bbjk napisał:
> W dniu 2014-09-22 13:41, FEniks pisze:
>

> O potrawie Stacha poczyta�am, ale wida� w wyobra�ni nie wszystko si�
>
> mie�ci, wi�c nie potrafi� sobie wyobrazi� smaku tego dania.

To nie marudź, ino se zrób w/g podanego przepisu. A tak przy okazji, to wydaje mi się
że ten burok zkarpacziowany mógłby też spasić do tego. Chyba najlepiej kiszony. Jutro
zrobię eksperymenta. I ogóra kiszonego też dorzucę..

Jak tak dalej pójdzie, to bedymy mieli tatara po japońsku :))

6. Data: 2014-09-22 15:03:05

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-22 14:14, bbjk pisze:

> O potrawie Stacha poczytałam, ale widać w wyobraźni nie wszystko się
> mieści, więc nie potrafię sobie wyobrazić smaku tego dania.

Stachu to taka męska(chyba) Stokrotka, czytać się tego nie da.

7. Data: 2014-09-22 17:04:00

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 22 września 2014 15:03:05 UTC+2 użytkownik Dawid napisał:

> Stachu to taka męska(chyba) Stokrotka, czytać się tego nie da.

To po kiego Wacka to czytasz gwiazdo dawida?

8. Data: 2014-09-22 18:05:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-22 14:14, bbjk pisze:

> Bo teraz jak cokolwiek się pokroi w plasterki, to się to nazywa
> [...]

Karpaczio z ziemniaka - świetne! Może z taką nazwą lepiej smakuje (albo
lepiej się sprzedaje). Cóż, lecza i gulasze (np. z kabaczka) odchodzą do
lamusa, nastają nowe czasy na karpaczia i suszi. ;)

> O potrawie Stacha poczytałam, ale widać w wyobraźni nie wszystko się
> mieści, więc nie potrafię sobie wyobrazić smaku tego dania.

Mnie smak glona psuje wszystkie wyobrażenia. ;)

Ewa

9. Data: 2014-09-22 18:05:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-22 14:20, s...@g...com pisze:

> Albo mnie, albo Tobie się coś pokitrało. Mnie, jeżeli nazwałem to Algami. Tobie,
jeżeli widzisz to na Zielono. :))) OK, jak to zwał tak zwał, chodzi o te
czarno-brązowe.

Pod światło patrzyłeś? Dla mnie to zgniła zieleń jest.

> [...]
> opierdalanie jeden drugiego i tyle... I te łyse pały, i te podziarane
> (tatuaże więzienne) łapy, i te łzy nie wiadomo o co.. 2 razy to

Całkiem uważnie oglądałeś, jak widzę. ;)
Ale - najogólniej rzecz biorąc - tę opinię podzielam.

Ewa

10. Data: 2014-09-22 18:18:39

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepiej się sprzedaje). Cóż, lecza i gulasze (np. z kabaczka) odchodzą do
> lamusa, nastają nowe czasy na karpaczia i suszi. ;)

Karpaczio z kabaczka jest nawet dobre (choć z cukini lepsze) a i suszi
wołowe niezłe, o ile dobrze przyprawione

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

Co z białych winogron?
Opieńki w nadmiarze
Smakowało mi, dynia
Mrożone cytryny?