Chleb bez glutenu i drożdży??

1. Data: 2003-10-19 09:22:36

Temat: Chleb bez glutenu i drożdży??
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie jak w temacie, czy na ktoś przepis na dobry chlebek bez glutenu
i drożdży, oraz bez mleka, masła i cukru??
Wiem wymyśliłam sobie, ale niestety bywają diety przy których nie jada się
takich produktów.

Pozdrawiam
Dorunia

1. Data: 2003-10-19 12:17:34

Temat: Re: Chleb bez glutenu i drożdży??
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i drożdży, oraz bez mleka, masła i cukru??
> Wiem wymyśliłam sobie, ale niestety bywają diety przy których nie jada się

hmm... to chyba nie będzie wtedy chleb.
Na czym to miałoby się opierać, jeśli bez drożdży? Chyba pozostają jajka i
proszek do pieczenia. Nie wyobrażam sobie, jak może z tego wyrosnąć chleb.
Chyba, że mówimy o tym "pieczywie" chrupkim itp. Ale jak zrobić coś takeigo
domowym sposobem, to nie mam pojęcia.

Mam nadzieję, ze coś znajdziesz :)

Magdalena

1. Data: 2003-10-19 12:37:03

Od: "* piotr'ek *" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie jak w temacie, czy na ktoś przepis na dobry chlebek bez
glutenu
> i drożdży, oraz bez mleka, masła i cukru??

Proponuję jeszcze bez wody, jajek, soli i jakiejkolwiek mąki... a najlepiej
i najtaniej to wziąść w sklepie pustą reklamówkę i myśleć, że ma się w niej
chleb

*p*

1. Data: 2003-10-19 14:41:12

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2003-10-19 at 14:17, Magdalena Witkowska wrote:

> [...]
> Chyba, że mówimy o tym "pieczywie" chrupkim itp. Ale jak zrobić coś takeigo

No jak to, a zakwas? Ale zakwas robi sie z maki, to nie wiem jak z tym
glutenem....

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-19 15:52:53

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "* piotr'ek *" <p...@g...pl> napisał w
wiadomości news:bmu0em$2u4$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
najlepiej
> i najtaniej to wziąść w sklepie pustą reklamówkę i myśleć, że ma się w

Brawo za błyskotliwą wypowiedź!!!

Ja mam jeden przepis na "chleb" (z jaj, mąki gryczanej, proszku do
pieczenia, marchwi, kopru, oleju lnianego, soli), wychodzi z tego pachnący
wypiek i do tego zdrowy dla "zjadacza" Może nie jest to w pełni znaczenia
CHLEB, ale napewno całkiem smakowity wypiek nawet dla osoby nie na tak
surowej diecie.
Miałam nadzieję że Wy potraficie zrobić coś z niczego, nadal tak myślę, a że
bywają wyjątki........

Dorunia

1. Data: 2003-10-19 16:30:13

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorunia, jesteś pewna ,że Twoje dziecko ma uczulenie na drożdże, czy tak
profilaktycznie unikasz?

Nie próbowałam tych przepisów, napisz, jak się zdecydujesz je zrobić, czy
wyszły.

Chleb na proszku z mąki kukurydzianej
40 dkg mąki kukurydzianej, 2 jaja, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 3/4-1
szkl. mleka lub wody (Może mleko sojowe?), sól, kminek, masło (tłuszcz)do
formy.
Do miski przesiać mąkę, wymieszać z proszkiem do pieczenia, zrobić
zagłębienie, wlać mleko, dodać jaja, kminek, sól i dokładnie wyrobić ciasto.
Długą wąską foremkę wysmarować tłuszczem, włożyć ciasto. Piec w 250-300
stopni ok. 50 minut.

Dorota

1. Data: 2003-10-19 17:35:21

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorunia napisał:

> [...]
> surowej diecie.
> Miałam nadzieję że Wy potraficie zrobić coś z niczego, nadal tak myślę, a że

Ja jak bylam mala to bylam na diecie bezglutenowej i bezmlecznej. Moja
mama piekla mi chleb sama w domu,
niestety teraz nie moge wziasc od niej przepisu bo jest za granica ale
jesli poczekasz tydzien to sluze pomoca - tylko sie przypomnij :)

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

1. Data: 2003-10-20 09:22:54

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dorunia, jesteś pewna ,że Twoje dziecko ma uczulenie na drożdże, czy tak
> profilaktycznie unikasz?

Drożdży na razie jeszcze nie musimy unikać, ale pewnie przyjdzie taka
chwila.
Przepisu poszukuję dla chłopczyka który musi unikać drożdży, cukru i glutenu
ze względu na zadrożdżenie organizmu......
Wyobraźcie sobie że nagle z Waszego jadłospisu znika pieczywo, dzieciaki
lubią kanapeczki i im jeszcze trudniej, niestety zakup takiego wypieku jest
niemożliwy, ale można zrobić coś w domu.

Pozdrawiam
Dorunia

1. Data: 2003-10-20 12:45:24

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyobraźcie sobie że nagle z Waszego jadłospisu znika pieczywo

Myśmy to przerabiali, ratowały nas sklepy z żywnością bezglutenową i
staropolskie przepisy ;-) na np. prażuchy - mąka z wodą i solą rzucona na
gorącą patelnię

dorota

1. Data: 2003-10-20 14:10:50

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Dorota*** napisal(a):

>Myśmy to przerabiali, ratowały nas sklepy z żywnością bezglutenową i
>staropolskie przepisy ;-) na np. prażuchy - mąka z wodą i solą rzucona na
>gorącą patelnię

Ale olejem chyba trzeba podlac, nie? Jakie musi geste ciasto do tych
prazuchow?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Dlaczego bita śmietana się zwarzyła?
[szukam] Sushi - skladniki i przybory do robienia
pizza w Il Caminetto (z serii jadlam)
Zagęszczanie sosu do placka po węgiersku
sledzie na slodko?