Dlaczego bita śmietana się zwarzyła?

1. Data: 2003-10-19 08:50:26

Temat: Dlaczego bita śmietana się zwarzyła?
Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć! Zważyła mi się bita śmietana. Ubiłam ją mikserem - stopień ubicia
odbiegał od ideału, jakaś dziwna była od początku (Piątnica 36%). Dodałam
sztucznego słodzika zamiast cukru, zamieszałam i śmietana się zważyła. Co
może być przyczyną - śmietana czy słodzik? O może metoda?

mangha

1. Data: 2003-10-19 10:34:16

Temat: Re: Dlaczego bita śmietana się zwarzyła?
Od: "* piotr'ek *" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dodałam
> sztucznego słodzika zamiast cukru, zamieszałam i śmietana się zważyła. Co
> może być przyczyną - śmietana czy słodzik? O może metoda?

Słodzik - brrrrrrrrrrrrrrr.

*p*

1. Data: 2003-10-19 12:06:02

Od: "Artur Z" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cześć! Zważyła mi się bita śmietana. Ubiłam ją mikserem - stopień ubicia
> odbiegał od ideału, jakaś dziwna była od początku (Piątnica 36%).

Tez chcialem kiedys zrobic wspaniala tłusta smietanke,wlaczylem mikser i po
chwili mialem maslo ?!
A na prawde okazalo sie,ze 30% schlodzona i bita recznie jest najlepsza.

Artur Z

1. Data: 2003-10-19 12:25:52

Od: olga <koty@[nospam].tintaonline.net> szukaj wiadomości tego autora

mangha wrote:

> [...]
> sztucznego słodzika zamiast cukru, zamieszałam i śmietana się zważyła. Co
> może być przyczyną - śmietana czy słodzik? O może metoda?

Też używam 36%, UHT. Bardzo dobrze schładzam a następnie ubijam mikserem na
najwolniejszych obrotach. Przy szybkich robi się masło, cukier dodaję na
sam koniec.

--
olga, tinta i 2+1
http://koty.tintaonline.net

1. Data: 2003-10-19 14:38:49

Temat: Re: Dlaczego bita śmietana się zwarzy"a?
Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

"mangha" <RedXIII@[do wyciÍcia]wp.pl> wrote:

> Cześć! Zważy"a mi się bita śmietana. Ubi"am ją mikserem - stopień ubicia
> odbiega" od idea"u, jakaś dziwna by"a od początku (Piątnica 36%). Doda"am
> sztucznego s"odzika zamiast cukru, zamiesza"am i śmietana się zważy"a. Co
> może być przyczyną - śmietana czy s"odzik? O może metoda?
Prawdopodobnie slabo o. Schlodzic nalezy wszystko -- smietane, miske,
trzepaczke.

Wladyslaw

1. Data: 2003-10-19 20:30:53

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> napisał w wiadomości
> Cześć! Zważyła mi się bita śmietana. Ubiłam ją mikserem - stopień ubicia
> odbiegał od ideału, jakaś dziwna była od początku (Piątnica 36%).

Ta smietana generalnie ciezka jest do ubicia, robi sie za gesta. Ale kazdej
smietany dotyczy zasada, ze wysokie obroty miksera szkodza koncowemu
efektowi. Wtedy dzialaja duze sily odsrodkowe i czasteczki tluszczu sie
oddzielaja od czasteczek wody, bo maja one rozny ciezar, stad efekt
zwarzenia. To fizyka. A z moich obserwacji wynika, ze tez ksztalt koncowek
miksera ma znaczenie. Najgorsze sa te z cienkich drucikow, najlepsze z
blaszek wygietych w V. Takie koncowki wprowadzaja wiecej powietrza i zarowno
piana z bialek jak smietana ubijaja sie najlepiej. Reczne trzepaczki sa co
prawda z drutow, ale reka krecimy tak, by to powietrze wprowadzic no i nie
ma takich predkosci. Wladyslaw Los juz kiedys slusznie pisal, ze reczne
ubijanie jest najlepsze. Ja sobie te nauki wzielam do serca i teraz idzie mi
bez problemow.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-10-19 22:07:27

Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za wszystkie rady, żeczywiście popełniłam parę błędów - za tłusta
śmietana, za wysokie obroty, nie schłodzona miska... Przerzucę się na ręczne
ubijanie...

mangha

1. Data: 2003-10-19 23:40:27

Od: olga <koty@[nospam].tintaonline.net> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon wrote:
> Najgorsze sa te z cienkich drucikow,
> najlepsze z blaszek wygietych w V. Takie koncowki wprowadzaja wiecej
> powietrza i zarowno
> piana z bialek jak smietana ubijaja sie najlepiej.

Mam takie właśnie cienkie - z napowietrzaniem śmietany radzę sobie ubijając
w pierwszym etapie przede wszystkim górną warstwę, jak już wytworzy się
dość obfita "pianka" zaczynam ubijać całość podchodząc jednak często
ubijakami do góry, żeby złapać więcej powietrza. Cały trick polega na tym,
żeby ubijaki nie "stały" w miejscu w naczyniu. Jak do tej pory to działa -
śmietana jest puszysta i ubita na sztywno.

--
olga

1. Data: 2003-10-20 07:16:06

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olga" <koty@[nospam].tintaonline.net> napisał w wiadomości

> Też używam 36%, UHT. Bardzo dobrze schładzam a następnie ubijam mikserem
na
> najwolniejszych obrotach. Przy szybkich robi się masło, cukier dodaję na
> sam koniec.

ja robie tak samo. tyle ze mikserem ubijam na najwyzszych obrotach.
generalnie przy ubijaniu smietany najwazniejsze jest pozadne jej
schlodzenie - inaczej jakkolwiek bys jej nie ubijala bedzie maslo

pzdr
marta

1. Data: 2003-10-20 07:44:33

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sztucznego słodzika zamiast cukru, zamieszałam i śmietana się zważyła. Co
> może być przyczyną - śmietana czy słodzik? O może metoda?

Mi kiedys smietana sie zwarzyla, bo, jak sie potem okazalo, byla
niepierwszej swiezosci. Nie popatrzylam na termin przydatnosci w sklepie.
Przekroczony nie byl, ale tak tuz, tuz. ja zawsze cukier dodaje w trakcie
ubijania. Dobrze zrozumialam, ze dodalas na samym koncu?

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

[szukam] Sushi - skladniki i przybory do robienia
pizza w Il Caminetto (z serii jadlam)
Zagęszczanie sosu do placka po węgiersku
sledzie na slodko?
szukam