[Chłop w kuchni!!!] Świeża bazylia :D

1. Data: 2004-05-05 15:31:35

Temat: [Chłop w kuchni!!!] Świeża bazylia :D
Od: "Piotr Wygoda" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

UWAGA! Post napisany przez chłopa w kuchni :D

Witam,
Otóż dzisiaj naszła mnie ochotka na spagetti :-) (zapraszam!) ;)
Więc kupiłem sobie świeżą bazylie do posypania :)
Taka w doniczce z zielonymi listkami :-)
I teraz moje pytanie.... co się z nią robi? :D
Czy wystarczy urwać kilka listków, umyć i drobno pokroić?
Czy trzeba je jakoś suszyć itp? ;)
Pozdrawiam

PS. Zapraszam do siebie na spagetti ;)

1. Data: 2004-05-05 15:36:44

Temat: Re: [Chłop w kuchni!!!] Świeża bazylia :D
Od: "Rena" <r...@A...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Wygoda" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> I teraz moje pytanie.... co się z nią robi? :D
> Czy wystarczy urwać kilka listków, umyć i drobno pokroić?
> Czy trzeba je jakoś suszyć itp? ;)

swieza posiekac lub porwac palcami!!!:) pychota...

1. Data: 2004-05-05 15:48:43

Od: "Piotr Wygoda" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rena" <r...@A...net.pl> napisał w wiadomości

> swieza posiekac lub porwac palcami!!!:) pychota...

dzięki :-)

1. Data: 2004-05-05 16:55:40

Od: "Paula" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

albo zostawic w calosci. wtedy jeszcze ladniej wyglada:)

Paula

1. Data: 2004-05-05 18:43:49

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Taka w doniczce z zielonymi listkami :-)
> I teraz moje pytanie.... co się z nią robi? :D
> Czy wystarczy urwać kilka listków, umyć i drobno pokroić?

bron boze nie kroic tylko porwac palcami !!!
p.>

1. Data: 2004-05-05 20:43:49

Od: "Rena" <r...@A...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> bron boze nie kroic tylko porwac palcami !!!

a czy to dziala tak, jak przy salacie, ze sie traci witaminy przy krojeniu?
bo nie wiedzialam... zreszta ja zawsze wcinam w calosci - nie mialabym czasu
na rwanie czy krojenie, tak kocham bazylie:)

1. Data: 2004-05-06 00:44:40

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 May 2004 22:43:49 +0200, "Rena" <r...@A...net.pl>
wrote:

>Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

>a czy to dziala tak, jak przy salacie, ze sie traci witaminy przy krojeniu?

Witaminy (a glownie witamine C) to sie traci przy krojeniu (i kazdym
innym kontakcie) nozem wykonanym ze stali czarnej. Po prostu kwas
askorbinowy (w tym L-askorbinowy czyli witamina C) na potege reaguje z
zelazem. jak narzedzie wykonane jest ze stali nierdzewnej to wieksza
czesc jego powierzchni pokryta jest szczelna warstwa tlenku chromu
ktorej kwas askorbinowy i inne kwasy organiczne nie sa w stanie
ugryzc. AJk jedank narzedzie jest wykonane ze stali czarnej (weglowej)
to jego powierzchnia jest co najwyzej pokryta tlenkami zelaza - a z
nimi wszelkie kwasy organiczne swobodnie wchodza w reakcje tworzac
czesto calkiem nierozpuszczalne i nieprzyswajalne sole.

--
Darek

1. Data: 2004-05-06 18:24:24

Temat: Re: [Chłop w kuchni!!!] ?wieża bazylia :D
Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 06 May 2004 00:44:40 GMT, l...@w...pdi.net (Dariusz K.
Ladziak) wrote:

> [...]
>nimi wszelkie kwasy organiczne swobodnie wchodza w reakcje tworzac
>czesto calkiem nierozpuszczalne i nieprzyswajalne sole.

To wedlug tej zasady gotowanie "zdrowe" w garach zeliwnch jest do
d...?
Chyba ze warstwa wypalonego oleju jest bariera nieprzepuszczalna...?
;-)

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

Przepis na musakę - prośba