Chwalę "Bagatelkę" :-)

1. Data: 2013-09-27 19:16:58

Temat: Chwalę "Bagatelkę" :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś sama piekłam takie ciasteczka, bardzo proste i bardzo smaczne. A
dziś (na skutek długotrwałego niepieczenia - odchudzanko) naszedł mnie taki
głód słodyczy, ze nie wytrzymałam i postanowiłam kupić coś małego ale
słodkiego w sklepie. Szukałam długo, kręciłam nosem, bo nie lubie tych
dzisiejszych sklepowych nawydziwianych i napuszonych słodyczy w
przekolorowanych krzykliwych opakowaniach - aż tu nieśmiało mrugnęły do
mnie rzucone gdzieś z boku niepozorne ciasteczka. Oto one:
http://tiny.pl/qhlv7
I to był strzał w dziesiątkę, wypisz wymaluj jak moje sprzed lat, pieczone
dla moich dzieci :-)
Pyszne!

2. Data: 2013-09-27 20:42:59

Temat: Re: Chwalę "Bagatelkę" :-)
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://tiny.pl/qhlv7
> I to był strzał w dziesiątkę, wypisz wymaluj jak moje sprzed lat, pieczone

Ha! 'Szarlotki' wynalezione w Toruniu jakieś 3 lata temu. Teraz już i
poza Piernikowem.
Potwierdzam. Bardzo dobre.

3. Data: 2013-09-27 20:43:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Sep 2013 19:16:58 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> http://tiny.pl/qhlv7
> I to był strzał w dziesiątkę, wypisz wymaluj jak moje sprzed lat, pieczone

http://www.bangla.pl/zdjecia/kopernik-bagatelka-mini
-szarlotka-d9978_4_1957.jpg
:-)

4. Data: 2013-09-27 21:15:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Sep 2013 20:42:59 +0200, Qrczak napisał(a):

> Ha! 'Szarlotki' wynalezione w Toruniu jakieś 3 lata temu. Teraz już i
> poza Piernikowem.
> Potwierdzam. Bardzo dobre.

Wręcz niebezpiecznie dobre :-)

PS. Identyczne spody do mazurka piekę na Wielkanoc, tylko do ciasta
wgniatam zmielone migdały. Pychotka.

5. Data: 2013-09-27 21:25:10

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 27 września 2013 20:43:51 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> http://www.bangla.pl/zdjecia/kopernik-bagatelka-mini
-szarlotka-d9978_4_1957.jpg

A to ja się takimi zajadałam:

http://www.goahead.co.uk/crispy-slices.html

Ania

6. Data: 2013-09-27 21:53:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Sep 2013 12:25:10 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

-szarlotka-d9978_4_1957.jpg

> A to ja się takimi zajadałam:
>
> http://www.goahead.co.uk/crispy-slices.html

Podobnie wyglądają. Też kruchutkie takie w środku?

7. Data: 2013-09-27 21:59:12

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-27 20:42, Qrczak pisze:
> Dnia 2013-09-27 19:16, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:
>
> Ha! 'Szarlotki' wynalezione w Toruniu jakieś 3 lata temu. Teraz już i
> poza Piernikowem.
> Potwierdzam. Bardzo dobre.

Też moje ulubione. Potwierdzam.

Ewa

8. Data: 2013-09-27 23:25:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Sep 2013 21:59:12 +0200, Feniks z popiołów napisał(a):

> Też moje ulubione. Potwierdzam.

Mają jednak jedną jedyną wadę, która powinna być wg mnie wyeliminowana - są
aromatyzowane tą "szarlotką". A wystarczyłaby wanilia, ciasto i owoce.

9. Data: 2013-09-28 09:37:25

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 27 września 2013 21:53:54 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Podobnie wyglądają. Też kruchutkie takie w środku?

Nie, w środku kruche nie były. Fajne było ciasto - najbliżej mu było do petite
beurre'ów, tyle że niemal niesłodkie, a słodkość pochodziła od owoców i bakalii. Z
tym, że nadzienie było praktycznie suche, nie było tam tyle takiego wylewającego się
dżemu. Chyba że to tylko na zdjęciu tak wygląda.

Ania

10. Data: 2013-09-28 09:49:31

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-09-28 09:37, obywatel czeremcha uprzejmie donosi:

> [...]
tym, że nadzienie było praktycznie suche, nie było tam tyle takiego wylewającego się
dżemu. Chyba że to tylko na zdjęciu tak wygląda.

Z 'bagatelki' też się nie wylewa. W tych, które jadłam, masa jabłeczna
miała raczej konsystencję gęstych, aż gumowatych, powideł.
A samo ciasto - tak, jak opisujesz.

No tak...
Lippia !;}
Kto się wściekł na fast foody?