Lippia !;}

1. Data: 2013-09-18 21:40:49

Temat: Lippia !;}
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem Lippia [Zioło Azteków]! Super roślinka.Ale za mało o niej wiem.Czy są w
sprzedaży jakieś wyroby na bazie tej roślinki? Coś ala słodzik ?-choć wiem, że ona
się nie nadaje do długotrwałego używania jako słodzik,... Ciekawi mnie również smak
alkoholu...na przykład do czystej wódki zdziebko liści Lippia ;} może ktoś zna jakieś
przepisy na wykorzystanie gruntowne Lippia? Ale nie chodzi mi o dekoracje potraw, bo
to znam..

Stefan J.

2. Data: 2013-09-19 00:07:50

Temat: Re: Lippia !;}
Od: LeonKame <k...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe czy aztekowie o nim slyszeli czy tylko TVN ?

3. Data: 2013-09-19 09:23:23

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 19 września 2013 00:07:50 UTC+2 użytkownik LeonKame napisał:
> Ciekawe czy aztekowie o nim slyszeli czy tylko TVN ?

Lippia trójlistna wytwarza olejek eteryczny zawierający m.in. cytral, carvon,
limonen, citrocol i geraniol. Zawiera substancje gorzkie, garbniki, glikozydy i
enzymy. Ma działanie przeciwgrzybiczne, antybakteryjne i antywirusowe. Pomaga przy
skurczach żołądkowych i jelitowych. Wzmacnia układ nerwowy, ma działanie
uspakajające, relaksujące i odprężające. Łagodzi migreny.
Ze względu na silny zapach roślina wykorzystywana jest w przemyśle kosmetycznym i
perfumeryjnym. Dodawany jest do aromatyzowania mydeł, toników, kremów i olejków do
pielęgnacji skóry.

W kuchni stanowi znakomitą przyprawę. Aromatyzuje się nią herbaty i napoje. Poprawia
smak potraw z ryb i owoców morza oraz mięs, w szczególności drobiu, ale również
wołowiny, wieprzowiny i jagnięciny. Nadaje cytrynowy zapach warzywom, ciastom, lodom
i sorbetom. Posiada słony smak, który z powodzeniem można wykorzystać w diecie
bezsolnej. Lippia urozmaica smak sałatek, dressingów, sosów, dżemów, konfitur i
deserów. Dodaje się nią do marynat: potraw z kapusty, ogórków i dyni.

Zapewne również krawaty wiąże i ... inne takie robi.
Cudo. Szczególnie ten drób z owoców morza.

--
ZZ@private

4. Data: 2013-09-19 09:40:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Sep 2013 12:40:49 -0700 (PDT), s...@g...com
napisał(a):

> Kupiłem Lippia [Zioło Azteków]! Super roślinka.Ale za mało o niej wiem.Czy są w
sprzedaży jakieś wyroby na bazie tej roślinki? Coś ala słodzik ?-choć wiem, że ona
się nie nadaje do długotrwałego używania jako słodzik

Pomyliłeś ze stewią.

5. Data: 2013-09-19 22:29:55

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-19 09:40, Ikselka pisze:

> Pomyliłeś ze stewią.

Która nie jest ziołem Azteków.

6. Data: 2013-09-19 23:37:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Sep 2013 22:29:55 +0200, Aicha napisał(a):

> Która nie jest ziołem Azteków.

A to to jest kluczowe tutaj? - kluczowa jest, zdaje się, słodycz, nie?

7. Data: 2013-09-19 23:45:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Sep 2013 23:37:06 +0200, Ikselka napisał(a):

> A to to jest kluczowe tutaj? - kluczowa jest, zdaje się, słodycz, nie?

A w ogóle najbardziej wesoło zrobiło mi się, kiedy przeczytałam:
"(...)Super roślinka.Ale za mało o niej wiem.(...)"
:-)))

8. Data: 2013-09-20 06:30:03

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-19 23:37, Ikselka pisze:

> A to to jest kluczowe tutaj? - kluczowa jest, zdaje się, słodycz, nie?

Nie.
http://www.beawkuchni.com/2008/06/nie-samymi-truskaw
kami-czowiek-yje.html

9. Data: 2013-09-20 08:31:12

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-19 22:29, Aicha pisze:

> Która nie jest ziołem Azteków.

Jest takie inne zioło Azteków, ale można mieć problemy z jego przywozem,
bo kartele opanowały jego produkcję ;)

10. Data: 2013-09-20 09:00:40

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam sobie kiedyś lippię, dwa razy zresztą, ale nie z planami gastronomicznymi.
Przepadam za jej zapachem i chciałam wykorzystać ją do pot-pourri albo woreczków
zapachowych.

Padła w tempie zastraszającym. Przędziorki natychmiast ją zaatakowały. Za drugim
razem próbowałam zawczasu zrobić sadzonki, ale lippia jest bardzo wrażliwa na
uszkodzenia - po odcięciu trzech kawałków na sadzonki roślina mateczna padła /więdła
w oczach, nie widziałam dotąd takiego tempa umierania/, a sadzonki się nie przyjęły.

Czyli - lipa nie lippia... Pozostaje korzystać z gotowych produktów o zapachu
werbeny...

No i ani trochę nie jest słodka.

Ania

Kto się wściekł na fast foody?