[Chwalę się] Fotohistoria naszego kominka :)

1. Data: 2008-02-25 09:42:35

Temat: [Chwalę się] Fotohistoria naszego kominka :)
Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W weekend zakończyliśmy prace nad naszym kominkiem - w zasadzie już tylko
kosmetykę :)
Oto fotograficzna historia z 4 m-cy budowy ;)
http://picasaweb.google.pl/MMMMKi/Kominek?authkey=J4
4GcGP36z8

*gdaMa*
http://picasaweb.google.pl/MMMMKi/ZACISZNY

2. Data: 2008-02-25 12:01:48

Temat: Re: [Chwalę się] Fotohistoria naszego kominka :)
Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Dosyc oryginalne wykonanie ale czy może nie trza było ocieplić tej
komory i czy powietrze z zwenatrz nie powinno trafiać bezpośrednio do
paleniska a nie na salonik, i może założyc jedna kratkę nad kominkiem z
żaluzją, żeby zmniejszyć w razie czego wylot ciepłego powietrza i tym
samym spowodować wydajniejsze dogrzewanie najbardziej oddalonego
pomieszczenia? No chyba, ze sie sprawdza chciaż tej zimy cieżko
cokolwiek powiedzieć bo u mnie zmarzlina złapała raptem na kilka dni :)
Pdr. Mariusz

3. Data: 2008-02-25 12:24:47

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uhuha, uhuha idzie zima sroga... a *mk* takie rzeczy gada:
> Witaj
> Dosyc oryginalne wykonanie ale czy może nie trza było ocieplić tej
> komory

Komora konwekcyjna jak i dekompresyjna zbudowana została ze specjalnych płyt
Silki. Zastępują one w zupełności Gk + wełnę z folią.

> i czy powietrze z zwenatrz nie powinno trafiać bezpośrednio do
> paleniska a nie na salonik,

Powinno, ale stać nas było na taki wkład a nie inny i w związku z tym nie ma
bezpośredniego podłączenia do paleniska. Dopływ powietrza z kratki pod
kominkiem sprawdza się jednak :)

> i może założyc jedna kratkę nad kominkiem
> z żaluzją, żeby zmniejszyć w razie czego wylot ciepłego powietrza i
> tym samym spowodować wydajniejsze dogrzewanie najbardziej oddalonego
> pomieszczenia? No chyba, ze sie sprawdza

Sprawdza się. Kratki w zabudowie kominka są umieszczone ok 20-25 cm poniżej
wyprowadzenia dgp i komory dekompresyjnej. Dodatkowo są umieszczone z boku
rury spaliowej a nie viv a vis. W pomieszczeniach na parterze gdzie wylot
jest niemal pod sufitem muszę (tej ciepłej zimy) otwierać okna, bo za goraco
się pod wieczór robi.

> chciaż tej zimy cieżko
> cokolwiek powiedzieć bo u mnie zmarzlina złapała raptem na kilka dni
> :)

Z założenia kominek ma być w naszym przypadku wspomaganiem ogrzewania a nie
głównym źródłem. Chociaż tej zimy mieliśmy także i takie dni gdzie piec co
nawet się rano nie załączył (np. po dłuższym paleniu w kominku w weekend czy
do późnych godzin nocnych). Normalnie palimy codziennie w godzinach od 16-17
do 20-21.

*gdaMa*

4. Data: 2008-02-25 14:41:33

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

gdaMa pisze:
> [...]
> kosmetykę :)
> Oto fotograficzna historia z 4 m-cy budowy ;)

Obawiam się, że te płytki okładzinowe imitujące kamień nie wytrzymają
długo ocierania o wyciągane i wkładane polana, a na pewno zabrudzą
się i zakurzą. Może zamocuj w tej wnęce jakieś pionowe szyny
dystansowe?

T.

5. Data: 2008-02-25 14:51:25

Od: kobietka <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdaMa pisze:
> [...]
> kosmetykę :)
> Oto fotograficzna historia z 4 m-cy budowy ;)

Chciałam sobie zobaczyć te zdjęcia, ale nie chcą się pokazać :(

--
___ -- ___
'=_\(",)/_='

6. Data: 2008-02-25 18:13:47

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Komora konwekcyjna jak i dekompresyjna zbudowana została ze specjalnych
> płyt
> Silki. Zastępują one w zupełności Gk + wełnę z folią.

Zastępują może tak. Ale czy dano Ci gwarancję, że w skutek
naprzemiennego nagrzewania i stygnięcia, wysychania i "nabierania"
wilgoci w okresie niepalenia - nie wystąpią pęknięcia.
Po moich doświadczenia z glazurą na łączeniach ścian z bloczków ze
ścianami z płyty gipsowej - wziąłbym takową (gwarację) na piśmie.

Pozdrawiam emarcin

opłata - podpisanie aktu notarialnego
Oczyszczacz powietrza - używa ktoś?
Gasnący palnik
Płytki łazienkowe w przedpokoju
elektronarzędzia do wykonczenia mieszkania