Ciastka z maszynki.

1. Data: 2002-11-28 07:25:50

Temat: Re: Ciastka z maszynki.
Od: "ZarJan" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lipinska Miroslawa" <m...@p...com.pl> napisał w
wiadomości :

> dzień dobry......
> ja mam i maszynkę elektryczną i tradycyjną przystawkę do ciastek z
> dawnych czasów. Już się kiedyś zastanawiałam jak by to wyszło, gdyby
> to razem pożenić, ale boję się że nie opanowałabym szybkości
> wychodzenia tego " ciastkowego wałka" i nie odważyłam się.
> -mirka

Witam i pozdrawiam wszystkich, grupowiczki i grupowiczów. Piszę tu
pierwszy raz. Czytam Was od pewnego już czasu.
Chcę udzielić porady odnosnie maszynki Zelmera. Otóż handlowa przystawka
do przedmiotowych ciasteczek pasuje ale tylko _do komory nr 5_ maszynki
Zelmera. Komora nr 8 (większa) wymagałaby tzw. redukcji, którą chyba
trzeba by zrobić sobie we własnym zakresie. A co do szybkosci, to trzeba
uruchomić maszynkę na chwilę po czym wyłączyć ją, obrobić wyprodukowany
wałeczek, znowu uruchomić itd. Smacznego ;-).
Zarjan

1. Data: 2002-11-28 11:28:40

Od: "Megi" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zastanawiające jest że zrobione ciastka przez maszynkę do mięsa mają trochę
inny smach przy różnych kształtach chociaż ciasto jest to samo
pozdrowienia Megi

Użytkownik ZarJan <z...@j...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:as4ge0$gd3$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-11-28 13:26:15

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja pamietam z dziecinstwa, ze takie
ciastka robila mama na takim tluszczu ze skwarkami.
To bylo w czasach kiedy kupowalo sie prosiaka
i trzeba to bylo jakos przerobic.
czy ktos moze zna taki przepis
a tluszcz ze swarkami to jak mysle przetopiona sloninka??
Pozdrawiam
barbara

1. Data: 2002-11-28 13:52:29

Od: "ZarJan" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Megi" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości :
> zastanawiające jest że zrobione ciastka przez maszynkę do mięsa mają
> trochę inny smach przy różnych kształtach chociaż ciasto jest to samo
> pozdrowienia Megi

Sadzę, że wynika to (ten różny smak), najogólniej rzecz biorąc, z
różnej grubości ciastek. W związku z tym "skorupki" ciastek są chyba
różnie wypieczone a ich udział w stosunku do wewnętrznej masy też jest
różny. Jeśli się mylę to poprawcie.

Zarjan

1. Data: 2002-11-29 06:54:40

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B.Z." <b...@c...com.pl> napisała:
> czy ktos moze zna taki przepis
> a tluszcz ze swarkami to jak mysle przetopiona sloninka??

Ja znam, ale mam ten przepis w domu.
Jesli nikt nie poda wczesniej, to napisze go w poniedzialek.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-29 07:32:39

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Szuta" <l...@p...com> napisał:
> Potrzebuje przepis na ciastka, które się wytłacza czymś w rodzaju ręcznego
> "pistoletu". Przy zakupie tego narzędzia była dołączona instrukcja i przepis
> na ciasto, ale po wykonaniu było zbyt gęste i nie chciało się wycisnąć.

Podam Ci przepis na ciastka z instrukcji do mojego "pistoletu":

Ciastka czekoladowe

300 g maki
150 g masla lub margaryny
150 g cukru
2 jajka
50 g kakao
50 g czekolady w tabliczce
2 lyzki rumu

Utrzec miekkie maslo lub margaryne z cukrem, jajkami, kakao, czekolada
(starta na tarce) i rumem na jednolita mase, dodac make, wyrobic ciasto.
Nakladac do pistoletu i wyciskac ciasteczka na blache.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-29 08:30:08

Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZarJan" <z...@j...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> różnej grubości ciastek. W związku z tym "skorupki" ciastek są chyba
> różnie wypieczone a ich udział w stosunku do wewnętrznej masy też jest

Cos w tym musi być i chyba im więcej "skorupki" tym ciastko smaczniejsze. Ja
najbardziej lubię ciastka z dziurką - oczywiście te wyciskane szprycą. Te
pełne smakują mniej. :-)
Kasia

1. Data: 2002-12-01 21:57:30

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "B.Z." <b...@c...com.pl>
Pozdrawiam
barbara

Basiu mila.. Barbara juz tu jest!
Basia takze jest!
Pomysl nad ksywka
Pozdrowka :-)
Barbara

---

1. Data: 2002-12-02 12:06:52

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B.Z." <b...@c...com.pl> napisała:
> A ja pamietam z dziecinstwa, ze takie
> ciastka robila mama na takim tluszczu ze skwarkami.

Znalazlam 3 przepisy na ciastka ze skwarkami w ksiazce "Ciasta, ciastka,
ciasteczka". Bedziesz musiala sama cos z nich wybrac, bo ja nie robilam
jeszcze takich ciastek.

Ciasteczka ze skwarkami I

Skladniki:
5 dag skwarkow, maka, 2 lyzki cukru, 1 zoltko, 1 jajko, 1/4 lyzeczki sody
oczyszczonej, 3 dag zmielonych orzechow.

Skwarki usmazone na jasnoslomkowy kolor zmieszac z zoltkiem ugotowanym
na twardo, wsypac zmielone orzechy, cukier, sode, wbic jajko i dodac tyle maki,
aby ciasto po posiekaniu nozem dalo sie zagniesc i cienko rozwalkowac.
Wykrawac ciasteczka, smarowac jajkiem, posypac cukrem i piec na blasze
w srednio goracym piekarniku na zloty kolor.
************
Ciasteczka ze skwarkami I

Skladniki:
30 dag skwarkow ze sloniny lub sadla
0,5 kg maki
15 dag cukru
2 jajka
1 lyzeczka proszku do pieczenia
cukier puder do posypania

Skwarki zemlec w maszynce z drobnym sitkiem.
Make wymieszac z proszkiem do pieczenia, przesiac na stolnice,
wbic jajka, dodac skwarki i cukier. Zagniesc i wyrobic ciasto (powinno
byc dosc twarde), po czym rozwalkowac, wykrawac ciastka i piec
w goracym piekarniku na zloty kolor.
Po upieczeniu posypac cukrem pudrem.
************
Ciastka na skwarkach

Skladniki:
30 dag maki
5 dag zimnych skwarkow z sadla
1 lyzka smalcu
1-2 jajka
zsiadle mleko
1 mala paczka proszku do pieczenia,
sol, pieprz, smazona siekana cebula

Z podanych skladnikow zarobic wolne ciasto jak na pierogi,
rozwalkowac dosc grubo, pokrajac na romby, ulozyc na nie
posmarowanej blasze i piec w srednio goracym piekarniku
na jasnozloty kolor.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-02 12:12:40

Temat: Ciastka ze skwarkami [P] bylo Re: Ciastka z maszynki.
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisała:
> Ciasteczka ze skwarkami I
[...]
> ************
> Ciasteczka ze skwarkami I

Oczywiscie powinno byc:
Ciasteczka ze skwarkami II

Skoro znow tu wrocilam, to przy okazji zmienilam tytul postu,
sygnalizujac przepisy na ciastka ze skwarkami.

Pozdrawiam
Lilla

żurawiny
gęś