Ciasto na pizze w maszynie do chleba

1. Data: 2006-03-18 14:42:55

Temat: Ciasto na pizze w maszynie do chleba
Od: "Marcin S" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie - mam maszynke do chleba Alaska i chcialbym spróbowac
ugniesc z jej pomoca ciasto na pizze. Przejrzalem archiwum grupy,
ale nie znalazlem takiego watku, zatem pytam - CO i JAK? Mam make
na pizze (wloska, pszenna - zgodnie z opisem jest na pizze i
foccacia), i nie wiem, co dalej. Jakie drozdze? Ile? Na wodzie czy
mleku? Czy program "rozczynianie ciasta" bedzie OK?
Wiem, ze maszyna Alaska jest dosc popularna, moze ktos z
Grupowiczów ma doswiadczenia w wyrabianiu nia ciasta drozdzowego?

Za wskazówki/porady dziekuje i pozdrawiam,

Marcin

2. Data: 2006-03-19 22:09:47

Temat: Re: Ciasto na pizze w maszynie do chleba
Od: "Monika" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin S" <M...@w...pl> napisal w wiadomosci
s.com...
No wlasnie - mam maszynke do chleba Alaska i chcialbym spróbowac
ugniesc z jej pomoca ciasto na pizze. Przejrzalem archiwum grupy,

Wpisz w google "ciasto drozdzowe w maszynie do chleba" to wyskoczy Ci wiele
stron :)
Ja nigdy nie robilam w maszynie ciasta na pizze, ale znalazlam cos takiego w
internecie:

Razowe ciasto na pizze:
woda 330 ml
oliwa z oliwek 1 lyzka
sól 1 i 1/2 lyzeczki
cukier 1 lyzka
maka pszenna (typ 550) 300 g
maka pszenna razowa 100 g
maka zytnia razowa 100 g
drozdze 1/2 lyzki
program Teig
Po skonczonym cyklu wyjac ciasto i rozwalkowac w krazki,- zostawic 10 min.
do wyrosniecia,- nalozyc ulubione dodatki,- piec ok. 20 min.

Ciasto na pizze
woda 330 ml
oliwa z oliwek 1 lyzka
sól 1 i 1/2 lyzeczki