Ciasto z rabarbarem

1. Data: 2000-05-19 20:44:11

Temat: Ciasto z rabarbarem
Od: "E.Vita" <e...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o przepis na jakies /nie drozdzowe/ ciasto z rabarbarem w srodku.
Czy mozna n.p. nawrzucac rabarbaru w kawalkach do biszkoptu przed
upieczeniem? To by bylo chyba pyszne, gdyby dalo sie zrobic.
ewa

1. Data: 2000-05-19 21:17:59

Temat: Re: Ciasto z rabarbarem
Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

E.Vita <e...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
> Czy mozna n.p. nawrzucac rabarbaru w kawalkach do biszkoptu przed
> upieczeniem? To by bylo chyba pyszne, gdyby dalo sie zrobic.
Cala przyjemnosc kucharzenia polega na eksperymentach. Czemu pytasz?..Wrzuc
i zobaczysz...najwyzej bedziesz to sama jadla jak Ci bedzie szkoda wyrzucic
( znam ten bol ). Przeciez niedogotowany rabarbar to nie trucizna... Ale
mysle, ze biszkopt z takimi kawalkami mlodego rabarbaru bedzie super . Moze
tylko objerz lodygi, jak maja wlokna, nozykiem do obierania warzyw.
Pozdrawiam
F.

1. Data: 2000-05-19 21:34:08

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"E.Vita" wrote:

> [...]
> Czy mozna n.p. nawrzucac rabarbaru w kawalkach do biszkoptu przed
> upieczeniem? To by bylo chyba pyszne, gdyby dalo sie zrobic.

Owszem, jest takie ciasto, ktore swietnie wychodzi z mieszanka owocow, np.
maliny i brzoskwinie, czy rabarbar i truskawki. Chodzi o to, aby byly
jednoczesnie owoce bardzo soczyste, jak maliny, i nie bardzo, jak rabarbar.

Skladniki
110 gr masla (1 stick)
220 gr cukru (1 cup)
2 jajka
150 gr maki (1 cup)
3/4 lyzeczki polskiego proszku do pieczenia/1.5 lyzeczki amerykanskiego
dwie garscie pokrojonego, obranego rabarbaru
jedna garsc obranych truskawek
1 lyzka cukru

Rozgrzac piec do 180C/350F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka mala
tortownice (24 cm, 8"). Maslo i cukier ubic 2 minuty, dodac jajka, make,
proszek i miksowac nastepne 2 minuty. Wylac ciasto do formy, rozsypac
rownomiernie rabarbar i truskawki, starajac sie dodawac truskawki w te same
miejsca, gdzie padl rabarbar, zeby byly parami. Calosc rownomiernie posypac
1 lyzka cukru. Piec 60 min. Ostudzic w formie przez 10 minut, zdjac obrecz,
podawac cieple, z bita smietana (albo odgrzac w mikrofali przez 10 sekund.)

Magdalena

1. Data: 2000-05-19 22:36:19

Od: "E.Vita" <e...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za rady. Jutro bede eksperymentowac z biszkoptem, a z ciastem
dwuowocowym Magdaleny dopiero, jak pokaza sie truskawki, bo jeszcze ich
na bazarze nie widzialam.
ewa

1. Data: 2000-05-20 08:38:27

Od: Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

E.Vita <e...@a...net.pl> wrote:
> Prosze o przepis na jakies /nie drozdzowe/ ciasto z rabarbarem w srodku.
> Czy mozna n.p. nawrzucac rabarbaru w kawalkach do biszkoptu przed
> upieczeniem? To by bylo chyba pyszne, gdyby dalo sie zrobic.

Kiedyś podawałam przepis na ciasto pseudobiszkoptowe z olejem:
4 jajka ubić ze szklanką cukru i paczką cukru waniliowego
dodać 2 szklanki mąki rozmieszane z 2 łyżeczkami proszku do pieczenia oraz
5 łyżek oleju
Wymieszać.

I teraz są dwie szkoły, albo na posypanej i posmarowanej blaszce położyć
owoce a ciastem zalać, albo wylać ciasto i powrzucać do niego owoce. W
każdym razie ciasto ma dwie kanoniczne formy - z jabłkami i właśnie z
rabarbarem.

EWaP HF FH
--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

Jak lizać?
Jak ugotować
Jak upiec?
Jak upiec?