Ciekawa strona internetowa

11. Data: 2007-12-19 08:30:54

Temat: Re: Ciekawa strona internetowa
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktoś kto kończy studia i zaczyna podyplomowe ...
> A szkoda słów.

Nie zaczynałem nawet studiów, nie kończyłem podyplomowych, nie pogadam
po łacinie, ale rośliny bardzo lubię, zbieram ciekawe zielska.
Czy to bardzo źle?
Szkoda wzniosłych słów.
Pozdrawiam.Mirzan

12. Data: 2007-12-19 09:50:48

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki bardzo za słowa otuchy, bo nawet mi zarzucono ze studia kończę... nie
wiem czy to aż tak źle, a podyplomowych też nie można robić?
a jakbym zaczął doktorat to już nie mozna się odezwać??
no ale mimo wszystko lubię ta grupę za wolność w wyrażaniu swoich opinii
życze miłych przygotowań do świąt no i wszystkiego naj w Nowym Roku i
oczywiście powodzenia w pasjach ogrodniczych.

Łukasz

13. Data: 2007-12-19 11:05:50

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fkailg$5sa$1@nemesis.news.tpi.pl Krzysztof Hajduk
<k...@a...pl> napisał(a):

> Łukasz, nie przejmuj się tymi uwagami, wiek robi swoje i wielu
> "pierniczeje" na starość, a niektórzy znacznie wcześniej, głównie
> teoretycy ogrodowi, zamilowani w polskiej gramatyce. Rób swoje!

Hejka. Wydaje mi się, że młody naukowiec powinien swoje teksty
dopracowywać pod każdym względem a nie tylko merytorycznym. Wszystkie uwagi,
nawet nieżyczliwe i nieobiektywne, z pokorą starać się wykorzystać do
doskonalenia warsztatu.
Wskazana też jest skromność. Czy strona (publikacja) jest interesujaca,
czy nie powinni ocenić jej czytelnicy (recenzenci) a nie sam autor. :-)
Osobiście przyznaję, że strona "Interesujące rośliny w ogrodzie..." mi
się podoba i myślę, że dobrze się stało, że powstała.
Co do uwag to podzieliłbym pierwszą zakładkę na dwie części: o mnie oraz
oddzielnie mój ogród.
W zdaniu: " W okolicy domu gleba się różni i jest też bardziej suchsza
oraz z większą zawartością piachu." zauważyłem dwa błędy. Po pierwsze albo
gleba suchsza albo bardziej sucha (stopniowanie przymiotników) a po drugie
jaki piach? Gdy charakteryzuje się właściwości glebowe nie używa się
terminologii beletrystycznej tylko fachowej, czyli powinno być piasek.
Pozdrawiam perfekcyjnie Ja...cki

14. Data: 2007-12-19 12:41:39

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czy cedr atlaski to to samo co cedr atlantycki? Pytam bo nazwy stosujesz
zmiennie. Czy cedr atlantycki to ten co rośnie na atlantydzie?
pozdrawiam
tomek

15. Data: 2007-12-19 13:07:24

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy cedr atlaski to to samo co cedr atlantycki? Pytam bo nazwy stosujesz
> zmiennie. Czy cedr atlantycki to ten co rośnie na atlantydzie?
> pozdrawiam
> tomek

To jest ten sam cedr, aktualnie najpoprawniejsza nazwa jaką powinna się iżywać
to cedr libański podtyp atlaski, natomiast atlantycki to stara zwyczajowa
nazwa i o wiele poprawniejsza jest nazwa cedr atlaski bo występuje w górach
Atlasu a nie Antaltyckich. Wynika to pewnie stąd że jest on bardzo popularny
na zachodzie w Angli itp. a to klimat atlantycki......
Być moze pierwotnie rósł na Atlantydzie, bo kilka epok geoelogicznych temu
cedr występował praktycznie na całej półkuli północnej, w Polsce tez
oczywiscie (tak jak i sekwoje, modrzewniki, sośnice i inne...)

Łukasz

16. Data: 2007-12-19 13:12:51

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nawet nieżyczliwe i nieobiektywne, z pokorą starać się wykorzystać do

Dzięuję bardzo i oczywiście w pełni popieram i się zgadzam z tym. Krytyka to
najlepsza rzecz do doskonalenia się....

>    Wskazana też jest skromność. Czy strona (publikacja) jest interesujaca,
> czy nie powinni ocenić jej czytelnicy (recenzenci) a nie sam autor. :-)

Oczywiście że powinni ją ocenić i bardzo się cieszę z tego i wykazuje
skromność - bo chciałem się podzielić z innymi swoimi "odkryciami" w
pomorskich ogrodach. Autor nie powinien oceniać ale też powinien się bronić.

> [...]
> się podoba i myślę, że dobrze się stało, że powstała.
>    Co do uwag to podzieliłbym pierwszą zakładkę na dwie części: o mnie oraz

Dzięki bardzo. Spróbuję to jak najszybbciej zmienić, faktycznie racja....

> [...]
> jaki piach? Gdy charakteryzuje się właściwości glebowe nie używa się
> terminologii beletrystycznej tylko fachowej, czyli powinno być piasek.

dziękuję za perfekcyjne wytłumaczenie mego błędu. już poprawiam. Moją wadą
jest to że takich błędów nie widzę bo dla mnie są one logiczne i dopiero inni
je zauważają....
Jeszcze raz pięknie dzięuję za uczącą krytykę
Łukasz W.

17. Data: 2007-12-19 14:48:55

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4a53.00000079.476918d2@newsgate.onet.pl lukasz
<l...@o...pl> napisał(a):

> Jeszcze raz pięknie dzięuję za uczącą krytykę

Hejka. Mam nadzieję (i życzę Ci tego Łukaszu), że przy takim podejściu
szybko osiągniesz szczyty naukowej kariery. :-)
Pozdrawiam sympatycznie Ja...cki

18. Data: 2007-12-19 15:46:46

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>     Mam nadzieję (i życzę Ci tego Łukaszu), że przy takim podejściu
> szybko osiągniesz szczyty naukowej kariery. :-)

Dzięki, ale nie przesadzajmy z tymi szczytami....co będzie to będzie, a to co
będę próbował zamieszczać na stronie to tylko moje hobby które oczywiście
częściowo wiąże się z moim zawodem....

Miłych Świąt
Łukasz

19. Data: 2007-12-19 16:43:36

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan pisze:

> Nie zaczynałem nawet studiów, nie kończyłem podyplomowych, nie pogadam
> po łacinie, ale rośliny bardzo lubię, zbieram ciekawe zielska.
> Czy to bardzo źle?
> Szkoda wzniosłych słów.

Napisz jeszcze o co ci chodzi.
:-)
pozdr. Jerzy

20. Data: 2007-12-19 16:47:42

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na starość, a niektórzy znacznie wcześniej, głównie teoretycy ogrodowi,
> zamilowani w polskiej gramatyce. Rób swoje!

U owsika se róbta co chceta !

niebieska trawa?
JALOWIEC
Tajemniczy ogród
Sokoczogonki -jak usunąć z kwiatów doniczkowych
W Anglii