Cisnienie Krwi 140/90

1. Data: 2005-07-22 23:03:37

Temat: Cisnienie Krwi 140/90
Od: someone <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam pytanie zauwazylem ze mam dosc wysokie cisnienie krwi
wahajace sie granicach 140(135) na 90(80),
Wiek: 21,M. Nie uzywam soli od 10 lat (mialem problemy z nerkami),
Stram sie ograniczyc kawe to zbozowej, (choc w czasie sesji ciezko z
tym), prowadze zdrowy tryb zycia, nie mam nadwagi itd....

Czy powinienem udać się do kardiologa i zaczac leczenie na nadcisnienie,
wydaje mi sie ze zawsze mialem tak podwyzszone cisnienie jednak nie
zwrocilem nidy przedtem na to uwagi.

Piotr

2. Data: 2005-07-22 23:17:57

Temat: Re: Cisnienie Krwi 140/90
Od: "Scarpi" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciśnienie 140/90 to górna granica, niczym się nie przejmuj, jesteś zdrów jak
rybka :)
norma to 120-135/80-85.

3. Data: 2005-07-23 07:39:57

Od: "lim" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie przesadzasz z siłownią ?

4. Data: 2005-07-23 07:52:40

Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

a ja mam zawsze prawie 120 ale na 70 czasem na 60. Na co by to wskazywało ??

5. Data: 2005-07-23 11:09:52

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wartości, które podajesz, to górna granica normy, więc w zasadzie wszystko
jest ok, ale...

Piszesz coś o problemach z nerkami. Nie wiemy jakie to problemy. Prawidłowa
czynność nerek ma pierwszorzędne znaczenie dla regulacji ciśnienia krwi.
Byćmoże warto zgłosić się do lekarza w celu kontroli nerek?

Ciśnienie przy górnej granicy normy w tak młodym wieku, wywiad w kierunku
"problemów z nerkami" i brak (z tego co piszesz) innych obciążeń - to
wszystko uzasadnia choćby kontrolę.

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2005-07-23 11:10:52

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> ciśnienie 140/90 to górna granica, niczym się nie przejmuj, jesteś zdrów
> jak
> rybka :)

Tak tylko on ma 21 lat a jak bedzie mial 30 to bedzie juz pewnie 150/100.
Niech obserwuje swoje cisnienie, a jak bedzie gorzej to do lekarza.

--
Pozdrawiam Norbert :-)
http://www.nkruk.tk/

7. Data: 2005-07-23 18:33:56

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "someone" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanie zauwazylem ze mam dosc wysokie cisnienie krwi
> wahajace sie granicach 140(135) na 90(80),
> Wiek: 21,M.

ja bym proponowala tak (moj lekarz mi tak doradzil) - mierzyc przez 2
tygodnie cisnienie 4 x dziennie i isc z tymi wynikami do internisty, a nie
kardiologa.

8. Data: 2005-07-23 22:07:40

Od: someone <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> czynność nerek ma pierwszorzędne znaczenie dla regulacji ciśnienia krwi.

Tak wiem o tym, nie sprecyzowłem dokłanie, majaąc 8 lat miałem problem
byłem w szpitalu, szczerze mówiąc nie pamiętam z jakiej przyczyny,
(niewydolńość nerek ?) od tej właśnie pory np: nie używam cukru i soli
(taką dietę miałem i tak już zostało).

Obecnie wydaje mi się, że nerki są zdrowe, badania okresowe niczego nie
wykazują, nie choruje od kilku lat.

> A nie przesadzasz z siłownią ?

Nie, ćwicze dla siebie, rekreacyjnie, dla dobrego samopoczucia i
odpoczynku od komputera :) a na pytanie czy biore srodki dopingujace w
jakiej kolwiek formie odpowiedz to: NIE.

> Ciśnienie przy górnej granicy normy w tak młodym wieku, wywiad w kierunku
> "problemów z nerkami" i brak (z tego co piszesz) innych obciążeń - to
> wszystko uzasadnia choćby kontrolę.

Oka dzieki za informacje, w kadym razie mierze sobie od teraz codziennie
cisnienie krwi i nie zmineia sie, czyli jest wysokie. Musze w
najblizszym czasie wybrac sie do Kardiologa,

Aha ostanie, czy wysokie ćiśnienie krwi może być uwarunkowane genetycznie?

I czy leczenie będzie się wiązało z przyjmowaniem leków obnizających je?

Piotr

9. Data: 2005-07-24 19:26:08

Od: szymek <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja jak ostro trenowalem na silowni mialem 145/95 (treningi wylacznie siłowe)
Przerzucilem sie na wytrzymalosciowe oraz zaczalem biegac kilka km dziennie
i spadlo mi do 130/80 w okresie 2-3 miesiecy
Dodam ze w tym czasie waga ciala obnizyla mi sie z 95kg do 85kg
Mam 28 lat
Wiec wszystkim polecam cwiczenia aerobowe na naturalne obnizenie cisnienia
pozdro

Rezonans a klaustrofobia
blizny u dziecka po przeszczepie skóry
czym sie rozni piaskowanie od ultradziwekow?
Naderwana torebka stawowa w palcu.
(szkodliwa) pasta wybielająca?