Co jeszcze...

81. Data: 2011-09-13 19:49:14

Temat: Re: Co jeszcze...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Sep 2011 21:43:13 +0200, Paulinka napisał(a):

> Bigos zgoda, ale dlaczego kapuśniak miałby być wielokrotnie odgrzewany?

Wystarczy przeczytać dalej:
"To jest jak smażenie konfitur - smak zostaje wydobyty, uszlachetniony,
składniki "przechodzą" nawzajem własnymi sokami, smakami i zapachami,
wytwarzając tę NIEPOWTARZALNOŚĆ, dla której gotujemy kilka dni bigos,
konfitury, odsmażamy gołąbki i odgrzewamy następnego dnia (tylko raz, ale
jednak) kapuśniaki..."
--
XL

82. Data: 2011-09-13 19:51:07

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> ich rodzaj będzie mu smakował. Jeśli nie zna gołąbków z rodzinnych obiadów,
> często kojarzą mu się z ciepławym, miękkim "kluchem" z białej kapusty,
> wypełnionym ryżem "z wkładką" i zatopionym w sosie pomarańczowego koloru,
> który ponoć z pomidorów jest. Smak ulubionych domowych gołąbków poznałam w
> dzieciństwie, gdy przygotowywał je tata - były soczyste, aromatyczne,
> pachnące. Uwielbiałam w nich wszystko - pyszną, rumianą kapustę, delikatne
> wnętrze i aromatyczny sos, który wsiąkał w ziemniaki, czy kaszę. (...)"

Ja nie mówię o wyrobach garmażeryjnych czy stołówkowych, tylko o
własnoręcznie zrobionym sosie pomidorowym z pomidorów, a nie z
przecieru, aksamitnym,
świetnie doprawionym, z drobinkami szklistej cebulki.
Widziałam ludzi polewających gołąbki keczupem...

--

Paulinka

83. Data: 2011-09-13 19:54:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Sep 2011 21:48:41 +0200, Paulinka napisał(a):

> Gołąbki wydają się pracochłonne, ale wcale nie są. Robię zawsze jedną
> brytfankę, tak akurat na jeden obiad.

Nie są pracochłonne, ale warto ich zrobić więcej - żeby zamrozić np. na
czas, kiedy... nie ma czasu, a musi być obiadek :-)
Ponadto jeszcze się nie zdarzyło, aby jednokrotne zjedzenie gołąbków
zadowalało wszystkich prócz MŚK - ja i moje córki jemy je chętnie jeszcze
na kolację, a ja mogłabym też na śniadanie... :-)

--
XL

84. Data: 2011-09-13 20:00:50

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> wytwarzając tę NIEPOWTARZALNOŚĆ, dla której gotujemy kilka dni bigos,
> konfitury, odsmażamy gołąbki i odgrzewamy następnego dnia (tylko raz, ale

Przeczytałam i dalej nie wiem, jak wzbogaca się kapuśniak poprzez
wielokrotne odgrzewanie.
Gdybyś jako przykład podała czysty barszcz czerwony, to rozumiem, ale
kapuśniak?

--

Paulinka

85. Data: 2011-09-13 20:05:37

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> zadowalało wszystkich prócz MŚK - ja i moje córki jemy je chętnie jeszcze
> na kolację, a ja mogłabym też na śniadanie... :-)

Ja mam małe dzieci nie zapominaj, a jedna brytfanka to ok. 15 gołąbków :)

--

Paulinka

86. Data: 2011-09-13 20:12:11

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-09-13 20:34, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

Awcależebonie. Moja.

Qra
--
kluczowo

87. Data: 2011-09-13 20:14:47

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-09-13 22:00, niebożę Paulinka wylazło do ludzi i marudzi:

> Przeczytałam i dalej nie wiem, jak wzbogaca się kapuśniak poprzez
> wielokrotne odgrzewanie.
> Gdybyś jako przykład podała czysty barszcz czerwony, to rozumiem, ale
> kapuśniak?

Dopóki do kapuśniaka nie wrzucisz kartofla, możesz go odgrzewać do...

Qra
--
bo tak

88. Data: 2011-09-13 20:20:32

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Dopóki do kapuśniaka nie wrzucisz kartofla, możesz go odgrzewać do...

O nie wiedziałam. Nie robiłam nigdy kapuśniaku bez kartofli.

--

Paulinka

89. Data: 2011-09-13 20:48:04

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-09-13 22:20, niebożę Paulinka wylazło do ludzi i marudzi:

> O nie wiedziałam. Nie robiłam nigdy kapuśniaku bez kartofli.

Kartofta z kwaśnym robi bla jakieś. U mnie na zadupiu to się nazywa, że
dębieje.

Qra
--
prakty-kantka

90. Data: 2011-09-13 20:52:21

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> Dnia 2011-09-13 22:20, niebożę Paulinka wylazło do ludzi i marudzi:

> Kartofta z kwaśnym robi bla jakieś. U mnie na zadupiu to się nazywa, że
> dębieje.

A jak to się objawia? Zepsute zupy się zwykle pienią po odgrzaniu -
zaobserwowane na rosole, bo ten robię w wielkim garze na kurze (nie
kurczaku) i wołowinie, więc nie zawsze jest zjedzony do końca.

--

Paulinka

Re: Grzyby - dedykacja dla Qry :) [ntg]
Tarheels NOW!!
znaleźli na półkach hipermarketu Kaufland 251 przeterminowanych produktów
counterpain, gdzie kupić
Surimi