Co jeszcze...

1. Data: 2011-09-09 17:38:08

Temat: Co jeszcze...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...przede mną:
- miód pitny w gąsiorze doprawić
- pomidorowego przecieru z 50 słoików zrobić
- pomidorowej pulpy ze 30 małych (do jajecznicy i leczo)
- papryki marynowanej z miodem z 15 słoików
- ogórków diabelskich słoików ze 30 (30 już mam, ale to mało)
- sałatki wielowarzywnej ze 20
- sosu pomidorowo-jabłecznego a'la ketchup, ostrego - jakieś 15-20
- dyni marynowanej ze 40 (dynię Ambar i tę włoską słodką dynię wielką
podłużną mam)
- pomidorów zielonych a'la daktyle (nowość!) - no nie wiem, może z 10
- sałatki z zielonych pomidorów z 15
- ...o czymś na pewno zapomniałam - a, ŚLIWKI w occie!!! - jakieś 25
słoików
Nie móiąc o grzybach.

Co by tu jeszcze?

--
XL

2. Data: 2011-09-09 18:20:12

Temat: Re: Co jeszcze...
Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-09 19:38, Ikselka pisze:
> [...]
> - sałatki z zielonych pomidorów z 15
> - ...o czymś na pewno zapomniałam - a, ŚLIWKI w occie!!! - jakieś 25

I kogo to k...a obchodzi.

3. Data: 2011-09-09 19:03:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Sep 2011 20:20:12 +0200, Dawid napisał(a):

> I kogo to k...a obchodzi.

No tak, dzięki za przypomnienie - jak moglam zapomnieć, że 20 kg
kronselskiej czeka na zesmażenie - do szarlotki będą jak znalazł. Biorę się
za robotę, bo w kuchni rozpalono :-)
--
XL

4. Data: 2011-09-09 19:06:49

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> No tak, dzięki za przypomnienie - jak moglam zapomnieć, że 20 kg
> kronselskiej czeka na zesmażenie - do szarlotki będą jak znalazł. Biorę się
> za robotę, bo w kuchni rozpalono :-)

U Was też w tym roku taka pomidorowa klęska urodzaju?
Już nie mogę patrzeć na malinówki.
A propos przetworów, jeśli macie dostęp do malin, to polecam zrobić w
dużych ilościach sok z tychże.

--

Paulinka

5. Data: 2011-09-09 19:21:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Sep 2011 21:06:49 +0200, Paulinka napisał(a):

> U Was też w tym roku taka pomidorowa klęska urodzaju?

Owszem, jak co roku. Po raz dwudziesty trzeci stwierdzamy z mężem, że znowu
za dużo posadziliśmy.
Mniej nie potrafię - odmiany takie cudne - kilkanaście odmian po kilka
krzaczorów to grubo ponad setka! Pomidory mi uszami wychodzą, a ja je
ciągle mogę :-D

> Już nie mogę patrzeć na malinówki.

Odmiany są i inne, warto. Mam nawet taką, co jest zielona nawet kiedy jest
już czerwona. I taką, która jest czarna, kiedy już jest czerwona, i takich
kilka odmian, które są pomarańczowe, kiedy są już czerwone :-D

Patrz, patrz - lykopenem się naładowuj, ładuj ile wlezie.

> A propos przetworów, jeśli macie dostęp do malin, to polecam zrobić w
> dużych ilościach sok z tychże.

Maliny są, ale te ogrodowe - aromatu mało, ale mój żal tym bardziej
nieutulony, że borówek (tych czerwonych) ZERO w okolicznych lasach - pani,
od której je corocznie kupuję, ręce rozkłada - NI MA :-(

Ale aronia jest - wiśniówka z zeszłego roku paskudna mi wyszła, to
skupażuję z aroniówką i będzie cud-mniód.
--
XL

6. Data: 2011-09-09 19:34:59

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> Mniej nie potrafię - odmiany takie cudne - kilkanaście odmian po kilka
> krzaczorów to grubo ponad setka! Pomidory mi uszami wychodzą, a ja je

U nas się pomidory od dobrych paru lat psuły. W tym roku wszystko
magicznie obrodziło, no dobra nie do końca magicznie, bo pogoda była
wyśmienita na pomidory.

> Odmiany są i inne, warto. Mam nawet taką, co jest zielona nawet kiedy jest
> już czerwona. I taką, która jest czarna, kiedy już jest czerwona, i takich
> kilka odmian, które są pomarańczowe, kiedy są już czerwone :-D

Cały tata, jak co roku nasadził malinówek. Mama zła, bo limy są
najlepsze do słoików. Niemniej przecieru pomidorowego w tym roku mamy
zatrzęsienie.

> Patrz, patrz - lykopenem się naładowuj, ładuj ile wlezie.

Toć jemy do wypęku ;)

> Maliny są, ale te ogrodowe - aromatu mało, ale mój żal tym bardziej
> nieutulony, że borówek (tych czerwonych) ZERO w okolicznych lasach - pani,
> od której je corocznie kupuję, ręce rozkłada - NI MA :-(

Szkoda, boska rzecz. Pamiętam z dzieciństwa.

> Ale aronia jest - wiśniówka z zeszłego roku paskudna mi wyszła, to
> skupażuję z aroniówką i będzie cud-mniód.

U nas już od dawna się nie robi wina i nalewek. Szkoda. Babcia
terrorystka kazała ściąć ostatni bastion, moją ulubioną papierówkę.
Giną te smaki i nic się na to nie da poradzić.
Mieliśmy zbudować mały biały domek na wsi, a musimy kupić kolejne
mieszkanie w mieście. Nie będzie nawet komu kultywować tradycji.

--

Paulinka

7. Data: 2011-09-09 20:51:03

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...przede mną:
> - papryki marynowanej z miodem z 15 słoików

Przepis poproszę :)

> - ogórków diabelskich słoików ze 30 (30 już mam, ale to mało)
j.w.

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

8. Data: 2011-09-09 21:19:10

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-09-09 19:38, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

A ja leżę i pachnę. Co by tu jeszcze?

Qra
--
Pamiętajcie, Mistrz zna się na wszystkim.

9. Data: 2011-09-09 21:24:37

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-09-09 21:21, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
>
> Ale aronia jest - wiśniówka z zeszłego roku paskudna mi wyszła, to
> skupażuję z aroniówką i będzie cud-mniód.

Mnie w tym roku obrodziły jagody (leśne, żaden tam hamerykański chłam).
Nalewka na jagodach swoje więc już odstaje. Za pół roku mogę ewentualnie
polecić lub odradzić przepis.

Qra
--
Pamiętajcie, Mistrz zna się na wszystkim.

10. Data: 2011-09-09 22:19:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Sep 2011 21:34:59 +0200, Paulinka napisał(a):

> U nas się pomidory od dobrych paru lat psuły. W tym roku wszystko
> magicznie obrodziło, no dobra nie do końca magicznie, bo pogoda była
> wyśmienita na pomidory.

Mnie zła pogoda niestraszna - w tunelu foliowym uprawiamy, niezleżnie od
pogody. Zaraza ziemniaczana się nie rzuca - nawet w deszcz.

> Cały tata, jak co roku nasadził malinówek. Mama zła, bo limy są
> najlepsze do słoików. Niemniej przecieru pomidorowego w tym roku mamy
> zatrzęsienie.

Do słoików (przecier i w całości w nim owoce) mam Romę i Kmicica. Mało wody
mają.
Reszta - do łasowania na surowo.

> Szkoda, boska rzecz. Pamiętam z dzieciństwa.

Robię je co roku, ale w tym roku bieda - wymarzły kwiaty, to i owoców nie
ma.
Robię z gruszkami - takie do mięsa.

> U nas już od dawna się nie robi wina i nalewek. Szkoda. Babcia
> terrorystka kazała ściąć ostatni bastion, moją ulubioną papierówkę.
> Giną te smaki i nic się na to nie da poradzić.

Taaaa....A ludzie stare odmiany wskrzeszają z wielkim trudem...

> Mieliśmy zbudować mały biały domek na wsi, a musimy kupić kolejne
> mieszkanie w mieście. Nie będzie nawet komu kultywować tradycji.

W mieszkaniu też można :-)
--
XL

Re: Grzyby - dedykacja dla Qry :) [ntg]
Tarheels NOW!!
znaleźli na półkach hipermarketu Kaufland 251 przeterminowanych produktów
counterpain, gdzie kupić
Surimi