Co można zrobić z papryki?

1. Data: 2005-08-02 00:36:59

Temat: Co można zrobić z papryki?
Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy możecie polecić jakieś ciekawe przepisy na potrawy z papryki?
Coś takiego sezonowego.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam Hania
http://free.of.pl/p/polnocny_wiatr/

2. Data: 2005-08-02 01:30:47

Temat: Re: Co można zrobić z papryki?
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Midnight Wind" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy możecie polecić jakieś ciekawe przepisy na potrawy z papryki?
> Coś takiego sezonowego.
> Z góry dziękuję.
> Pozdrawiam Hania
> http://free.of.pl/p/polnocny_wiatr/

===
Jezusiczku, spodziewałem się na stronie o *TAKIEJ* nazwie zimniej, seksownej
brunetki, o klarownej figurze - a tam tylko materiał na chińskie kotlety!

Co do papryki, używam jej do prawie do wszystkiego. Nawet do flaków, ale
cicho sza. To tajemnica.

Teraz papryka tanieje, więc czas na faszerowaną w dużych ilościach. Dobrze
zrobiona, jest niezastąpiona.

waldek
===

3. Data: 2005-08-02 15:47:15

Od: "Alko" <N...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Midnight Wind" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy możecie polecić jakieś ciekawe przepisy na potrawy z papryki?
> Coś takiego sezonowego.

proponuje coś z Bułgarskiej kuchni

Czuszka Bjurek

http://www.bulgaricus.com/kuc_dan_20.php

a bardziej na ostro
http://www.bulgaricus.com/kuc_prz_08.php

4. Data: 2005-08-02 23:07:25

Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Co do papryki, używam jej do prawie do wszystkiego. Nawet do flaków, ale

Dzięki za list. Bardzo wiele on wniósł w moją kuchnie.
Hania

5. Data: 2005-08-03 08:12:34

Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy możecie polecić jakieś ciekawe przepisy na potrawy z papryki?
> Coś takiego sezonowego.

jak masz chwilkę czasu :-) to wymajsterkuj sobie adżikę bez gotowania.
Przepis wydobyłem od uroczej dziewczyny urodzonej w Karelii, którą losy
rzuciły na Ukrainę...

Adżika Tatiany (bez gotowania)

papryka czerwona - 1kg
papryka ostra, czerwona (w strąkach)- 2 sztuki
czosnek - 4 średniej wielkości główki
cukier - 2 łyżki (średnio czubate)
ocet 10% - 2,5 łyzki
sól - 4 łyżeczki (mniejsze od tych do herbaty)

Papryki umyć, usunąć gniazda nasienne, pokroić. Czosnek - obrać z łupin.
Wszystko razem do maszynki do mięsa i zmielić. Wyjdzie tego (mniej więcej)
słoik po ogórkach konserwowych. Dodać cukier, ocet, sól - dobrze wymieszać
i do lodówki. Przez pierwsze trzy dni rano i wieczorem dobrze przemieszać.
Jeśli papryka była soczysta na wierzchu zbierać się będzie "woda". Zbierać
ją do słoiczka i wykorzystac jako dodatek do zup, sosów, mięsa itp. Ja po
trzech dniach "zagęściłem" adżikę za pomocą sitka, małej miseczki i
łyżeczki :-).Uzyskałem konsystencje rzadkiej musztardy.
Doskonałe jako dodatek do kiełbasy, mięsa, jajek, makaronu itp. Twór mocno
czosnkowy - ale następnego dnia po konsumpcji nie czuc charakterystycznego
zapaszku od konsumenta. Oczywiście mozna uzyć mniej czosnku, zaś sól,
cukier i ocet wedle własnego uznania...
Dokładnie tak samo mozna wykonac adżikę Tatiany w wersji zielonej -
używamy wówczas obu papryk w kolorze zielonym.
Czerwoną zrobiłem - zniknęła bardzo szybko :-(((, teraz kolej na zieloną.

--
serdeczności! zbisa (Wierny Czytacz Grupy)

6. Data: 2005-08-03 18:02:27

Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.bulgaricus.com/kuc_dan_20.php

Dzięki. Może się skuszę na zrobienie tego przepisu.
Zastanawiam się jak upiec paprykę na suchej patelni. Bez tluszczu? Czy wtedy
skórka sama będzie chciała odejść?
Dziś zrobiłam leczo z papryki i cukini. Właśnie się objadam nim.

7. Data: 2005-08-04 14:58:30

Od: "Alko" <N...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wtedy
> skórka sama będzie chciała odejść?
> Dziś zrobiłam leczo z papryki i cukini. Właśnie się objadam nim.

bez tłuszczu, ale ja opiekam w piekarniku wtedy łatwiej schodzi

8. Data: 2005-08-05 00:08:50

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> seksownej

> Dzięki za list. Bardzo wiele on wniósł w moją kuchnie.
===
Proszę bardzo. Naprawdę drobiazg. Zaledwie 10.800 przepisów:

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=papryka+faszerow
ana&lr=

Przeczytać na głos?

waldek
===

Bardzo smaczny soczek cioci Zosi
Sokowirowka wybor
zapiekanka z cukinii - nie wyszła, jakiś pomysł ?
Co to za nożyk?
Orientalne pasty, przyprawy - gdzie na internecie?