Pomocy - kobieta na diecie pyta co zrobić ze śledziami ...

1. Data: 2005-08-02 10:37:39

Temat: Pomocy - kobieta na diecie pyta co zrobić ze śledziami ...
Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Od jakiegoś czas jestem na diecie wysokobiałkowej. Trzymam się dokładnie potraw
wypisanych przez dietetyka.

Wszystko jest w miarę smaczne, ale wczoraj mnie dobiło ! Mam jeść śledzie -
według diety marynowane w zalewie octowej, a ja nie potrafię sobie wyobrazić
śniadania złożonego ze śledzi w occie i kawy ...

Ratujcie - dietetyczka mówiła też, że mogę je jakoś upiec,
tylko jak tu by je przyprawić. Czy macie jakieś pomysły?
Może ktoś ma jakiś fajny przepis?
Smażenie odpada, śmietana, ziemniaki tak samo ... :(

dziękuję za pomoc i za wszelkie pomysły

Ewa

2. Data: 2005-08-02 10:55:37

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
>Mam jeść śledzie -
> według diety marynowane w zalewie octowej, a ja nie potrafię sobie
wyobrazić
> śniadania złożonego ze śledzi w occie i kawy ...

Nic pyszniejszego. Ja jeszcze czasem zagryzam to pączkiem.

pozdr

cherokee

3. Data: 2005-08-02 11:08:15

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Nic pyszniejszego. Ja jeszcze czasem zagryzam to pączkiem.

Dzięki za opowiedź, ale niestety pączki nie wchodzą w moją dietę.

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2005-08-02 11:17:09

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyobrazić
> śniadania złożonego ze śledzi w occie i kawy ...

a czy ten sledz musi być na śniadanie? Nie może być na kolację z herbatą?

> Ratujcie - dietetyczka mówiła też, że mogę je jakoś upiec,
> tylko jak tu by je przyprawić. Czy macie jakieś pomysły?

ale jakie śledzie chcesz piec - surowe czy te marynowane? Marynowanych
pieczonych nawet nie probuje sobie wyobrazic;-) a co do swiezych to chyba
nie czesto mozna je kupic...
Jesli sie chce, to pewnie mozna je upiec jak pstrąga czy łososia - w folii,
w piekarniku, ale potem nie zazdroszcze wyciągania osci.

pozdrawiam
Basia

5. Data: 2005-08-02 11:42:15

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> a czy ten sledz musi być na śniadanie? Nie może być na kolację z herbatą?

No właśnie nie może być na kolację - dwa razy w ciągu tygodnia muse go zjęść na
śniadanie...

> [...]
> Jesli sie chce, to pewnie mozna je upiec jak pstrąga czy łososia - w folii,
> w piekarniku, ale potem nie zazdroszcze wyciągania osci.

Myślałam, że uda mi się kupić filety śledziowe tylko że właśnie takie świeże i
nadające się do pieczenia. A jeśli z tym będzie problem, to chyba pozostanie mi
w takim razie zacisnąć zęby i zjeść ... Dodam, że nie mam dość dużych
umiejętności/ doświadczeń kulinarnych, więc dziękuję za informacje, że
marynoanych śledzi nie warto piec ;)

Ewa

6. Data: 2005-08-02 12:12:27

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@o...pl napisał(a):

> [...]
> w takim razie zacisnąć zęby i zjeść ... Dodam, że nie mam dość dużych
> umiejętności/ doświadczeń kulinarnych, więc dziękuję za informacje, że

Można jeszcze kupić wędzone i zrobić z niego pastę na chleb, pycha :).
A co to za dziwna dieta, można wiedzieć?

--
Ania
http://aniared.blog.onet.pl/

7. Data: 2005-08-02 12:28:25

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

aniared <a...@n...pl> napisał(a):

> Można jeszcze kupić wędzone i zrobić z niego pastę na chleb, pycha :).
> A co to za dziwna dieta, można wiedzieć?

Sie poodlaczam pod pytanko, ach, gdyby tak dietke opublikowac, czy na priv
podeslac, to ja bym poprosila na adres usuwajac ten NOSPAM :)))
zdrowki
hania

8. Data: 2005-08-02 12:29:34

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:

> Ratujcie - dietetyczka mówiła też, że mogę je jakoś upiec,
> tylko jak tu by je przyprawić. Czy macie jakieś pomysły?

Upiec można zwyczajnie, najlepiej w folii, bo tłuszczu pewnie też
ma nie być? Możesz dokładać do nich różne zioła albo jarzynki,
nie wiem jakie wolno. Istotnym problemem będzie kupienie świeżych
śledzi, bo tylko takie nadają się do pieczenia. Przejdź się do sklepu
rybnego i popytaj, czy bywają i w jakie dni.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

9. Data: 2005-08-02 12:48:01

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślałam, że uda mi się kupić filety śledziowe tylko że właśnie takie świeże
> nadające się do pieczenia. A jeśli z tym będzie problem, to chyba
pozostanie mi
> w takim razie zacisnąć zęby i zjeść ...

filetów świeżych to na pewno nie kupisz, świeże śledzie sprzedawane są całe,
co najwyżej patroszone, ale nie koniecznie, więc jeśli nie masz zamiłowania
do obrabiania ryb to pozostanie ten rolmops pod kawę;-)

Może sie mylę, ale śledzie w 90 albo i więcej % obrabiane sa od razu na
statkach i solone, i w większości są to śledzie dalekomorskie. To, co świeże
można kupić w sklepach to śledzie bałtyckie, ale sezon na nie chyba nie jest
zbyt długi... Z ciekawości znajomych zajmujacych się rybactwem podpytam.

pozdrawiam
Basia

10. Data: 2005-08-02 13:25:43

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zbyt długi... Z ciekawości znajomych zajmujacych się rybactwem podpytam.

:) no i sprawa powoli się klaruje - chociaż nie po mojej myśli, ale przynjmniej
już wiem, że nie mam co biegać po Trójmieście za śledziamy, a wydawałoby się że
to tak blisko źródła rybek ...

Dziękuję :)
Ewa

Co można zrobić z papryki?
Bardzo smaczny soczek cioci Zosi
Sokowirowka wybor
zapiekanka z cukinii - nie wyszła, jakiś pomysł ?
Co to za nożyk?