2 x śledzie

1. Data: 2005-08-02 11:45:04

Temat: 2 x śledzie
Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Śledź z cebulką w nowym obliczu.

Kroimy cebulkę w kostkę. Ilość sami dobieramy do własnych potrzeb.
Kosteczka powinna być drobniutka.
Do cebulki dosypujemy cukru, soli, pieprzu, octu winnego z białego wina,
majeranku.

Mieszamy i odstawiamy niech się maceruje.

Śledzika (ja użyłem Matiasów Lisnera na tacce w oliwie) wyjmujemu na duży
talerz, układamy na tym talerzu i smarujemy grubo musztardą - dobrze, żeby
to była musztarda o słodkim smaku. Bardzo dobrze się nadaje do tego celu
musztarda Roleski - Musztardy Świata - Polska Sarepska. Ważne, żęby
musztarda nie była kwaśna.
Tak przygotowanego śledzia odstawiamy na powiedzmy godzinkę. Jeśli mamy
dużo śledzia to po posmarowaniu pierwszej warstwy układamy na nią następną
warstwę.
Jak już odleżakuje swoje to kroimy go w dzwonka (Można tez pokroić przed
odleżakowaniem) i wrzucamy do cebulki. Zalewamy oliwką (ja wykorzystuje tą
co była na tacce)
Mieszamy, przekłądamy do odpowiedniego naczynia i odstawiamy na co najmniej
24 godziny.

Domowa sałatka Salsa.

Kupujemy sos słodko kwaśny w słoiczku i śledzia ala matias na tacce.
Śledzia kroimy w bardzo drobniutkie dzwonka. Tak około 1 cm. Mieszamy ze
sosem i odstawiamy na 24 godziny.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321