nurtujace pytanie

1. Data: 2005-08-02 12:53:40

Temat: nurtujace pytanie
Od: "PAti" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

prosze o odpowiedz na pytanie, moze glupie ale mnie nurtuje:
Czym sie rozni nektar pomaranczowy od soku pomaranczowego i od napoju
pomaranczowego?
Czy jest to roznica w rozcienczeniu zageszczonego soku pomaranczowego?

wszedzie, na kazdym z tych produktow napisane jest
"wyprodukowano z zageszczonego soku pomaranczowego"

2. Data: 2005-08-02 13:18:14

Temat: Re: nurtujace pytanie
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 2 ao?t 2005 ? 14:53:40, dans <dcnqcf$m8k$1@news.onet.pl> vous écriviez :

> [...]
> pomaranczowego?
> Czy jest to roznica w rozcienczeniu zageszczonego soku pomaranczowego?

Tak jest przynajmniej w zarzadzeniach unijnych. "Sok pomaranczowy"
zawiera 100 % soku, "netar" i "napoj" sa rozcienczone woda, w
zaleznosci od ilosci procentow maja prawo de jednej lub de drugiej nazwy.

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2005-08-02 13:32:47

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
> zawiera 100 % soku, "netar" i "napoj" sa rozcienczone woda, w
> zaleznosci od ilosci procentow maja prawo de jednej lub de drugiej nazwy.

No jak znam UnieE to zapewne jest inaczej....

i sok to nie jest 100% soku a jak bedzie 25% to bedzie dobry wynik
a jak w promocji w jakim idiotenszopie to i moze byc bez owoców a sokiem
bedzie..

Marek

4. Data: 2005-08-02 14:08:03

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 2 ao?t 2005 ? 15:32:47, dans <dcnt2n$bhb$1@news.lublin.pl> vous écriviez :

> [...]

> i sok to nie jest 100% soku a jak bedzie 25% to bedzie dobry wynik
> a jak w promocji w jakim idiotenszopie to i moze byc bez owoców a sokiem

Ja nie pisze o tym co sie w Posce w sklepach znajduje (akurat nie mam
o tym pojecia) tylko co jest w zarzadzenich. Nie wiem czy sa one w
Polsce przestrzegane, wiem ze tu dzie mieszkam tak.

Ewcia

--
Niesz

5. Data: 2005-08-02 14:28:09

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy to nie jest tak, ze nektar w stosunku do soku jest zageszczony
(odparowana czesc wody z soku) i czesto jest rowniez gesciejszy z tego
powodu, ze zawiera pulpe owocowa (np. nektar brzoskwiniowy). Byc moze
nektar jest tez czasami doslodzony.

Napoj to jest z kolei rozcienczony i doslodzony sok (i byc moze inne
swinstwa dodane).

O ile mi wiadomo, sok robi sie z "koncentratu" z powodow czysto
praktycznych. Generalnie latwo jest zrobic koncentrat poprzez
odparowanie prozniowe, a wtedy jest mniej do transportu i
przechowywania. Brakujaca wode mozna zawsze potem dodac praktycznie bez
zmiany jakosci i smaku soku (no chyba ze dodamy kranowy).

Pozdr.,
Shrek

6. Data: 2005-08-02 16:03:15

Od: "PAti" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wam bardzo za odpowiedzi :)

7. Data: 2005-08-08 19:33:03

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Shrek wrote:

> [...]
> przechowywania. Brakujaca wode mozna zawsze potem dodac praktycznie bez
> zmiany jakosci i smaku soku (no chyba ze dodamy kranowy).

sok może zawierać wyłącznie sok. Jak jest robiony z koncentratu, to może
być tylko dodana woda. Nektar musi zawierać (chyba) przynajmniej 50%
soku, poza tym może być cukier i woda. Napój owocowy musi zawierać sok,
ale może by być go mało.

Waldek

2 x śledzie
Pomocy - kobieta na diecie pyta co zrobić ze śledziami ...
Co można zrobić z papryki?
Bardzo smaczny soczek cioci Zosi
Sokowirowka wybor