Co na obiadek???

1. Data: 2001-11-14 08:18:01

Temat: Co na obiadek???
Od: "Naczelny" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zwiazku z tym ze moja ukochana żona jest w szpitalu a dzieci potrzebuja
jesc:), nie wiem co zrobic na obiadek, skonczyly mi sie pomysly...
więc prosze o radę :

Jestem w posiadaniu ok 0,5 kg polędwicy od schabu, mam warzywa, przyprawy,
ziemniaki, makaron, kaszę(wszystkie rodzaje) Jestem niecierpliwy więc
wolałbym coś pysznego ale równie w miarę szybkiego w przygotowaniu :)))

e...@p...onet.pl
www.baza.szczecin.pl

1. Data: 2001-11-14 11:44:34

Temat: Re: Co na obiadek???
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Naczelny <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3bf228ee$...@n...vogel.pl...
> [...]
> ziemniaki, makaron, kaszę(wszystkie rodzaje) Jestem niecierpliwy więc
> wolałbym coś pysznego ale równie w miarę szybkiego w przygotowaniu :)))

nie wiem jakie duze sa dzieci...
gdyby troche wieksze , to szybki przepis na schab po kasztelansku ( na
przyszlosc - dobrze tez wychodzi z piersi kurczaka)

Plasterek kotleta trzeba troche rozbic
posypujemy lekko vegeta (lub sola jak kto woli) i sypiemy bez ograniczen z
dwoch
stron majeranek- az prawie nie widac koloru miesa.( majeranek tez daje
slonosc wiec z soleniem nie przesadz)
Rzucamy toto na rozgrzana patelnie z olejem i smazymy z obu stron do
bardzo lekkiego zrumienienia. Trwa to naprawde chwile- jak za dlugo-
kasztelan staje sie suchy- trzeba wyczuc moment. A majerankowy tluszczyk ze
smazenia zgarniamy z patelni chlebkiem:)))

wersja druga
kroimy mieso na plastry, lekko je rozbijamy, wrzucamy na rozgrzany olej na
patelni i zrumieniamy je z dwoch stron. Nastepnie przekladamy do garnka,
patelnie zalewamy szklanka wody i zbieramy z niej dokladnie cale
przyrumienienie- to bedzie decydowalo o kolorze sosu, plyn przelewamy do
garnka z plastrami miesa, troche soli lub vegety, cebula w cieniutkie
polplasterki ( powinna sie rozpuscic w trakcie duszenia). Dusimy , dolewajac
od czasu do czasu wody.Jak juz miekkie i sosu jest odpowiednia ilosc -
zageszczamy sos zwykla maka, tzn. do kubeczka lyzke maki , rozmieszac to na
gladko z niewielka iloscia wody zimnej i wlac do sosu mieszajac . Sosik
uwielbia towarzystwo ziemniakow puree. Wersja druga zajmie Ci tak ponad
godzine ( ja to robie w szybkowarze wiec to 30 min) a wersja "kasztelan "-
to tylko 2-3 min .Dla dzieci malych lepszy jest "sosik.

Powodzenia Jola L-L

1. Data: 2001-11-14 13:56:49

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Naczelny <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3bf228ee$...@n...vogel.pl...

A moze by tak wieprzowine pokroic w kosteczki, obsmazyc na tluszczu, przelozyc
do rondla. Na tluszczu podsmazyc posiekana cebulke - i do rondla z miesem.
Mieso i cebule zalac przecierem pomidorowym i woda i dusic. Troche to trwa ...
Przyprawic czosnkiem, sola, papryka , pieprzem i czym tam jeszcze. Do tego
makaron ... Mnie bardzo smakuje

:-) Pozdrawiam
Halina

1. Data: 2001-11-14 18:12:31

Od: "Naczelny" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skorzystalem z przepisu Halinki, dzieki bylo super..

Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Przyprawic czosnkiem, sola, papryka , pieprzem i czym tam jeszcze. Do tego

dynia
Szpinakowianie - odezwijcie się!
nalewka - jak uratowac
Przepis na przesmaczniasty makaron z brokulami
Swieze zurawiny - co zrobic?