Co posadzić ?

1. Data: 2000-02-23 06:28:45

Temat: Co posadzić ?
Od: Irena <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Chciałabym posadzić  za domem jakis krzew.
Myslałam o dereniu białym, (odpowiadałyby i jego pokrój i  rozmiar
jaki z czasem osiągnie).Obawiam się tylko jednego:
czy stanowisko będzie odpowiednie. To jest północna strona.
Boję się , że zimą jego pędy nie będą tak intensywnie czerwone
jak powinny, a to przecież cała jego ozdoba.
Co o tym myslicie? A jesli nie dereń , to co?
Chciałabym ,żeby to był dosć duży krzew,
do 2-3 m wysokosci o ładnym ,rozłożystym pokroju.
No i przede wszystkim,żeby dobrze znosił niedostatek
swiatła.
Z góry dziękuję.
Irena

1. Data: 2000-02-23 19:11:58

Temat: Re: Co posadzić ?
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie Cornus alba "Sibirica" rośnie całkiem normalnie w cieniu domu mojego
sąsiada (ok.3-4m od muru, chałupę ma 3 kondygnacje), słońce widzi:
a.wiosną i jesienią od. ok.9 - 10 i od 17 do 18 (zależnie od długości dnia),
b.latem widzi słońce prawie przez cały dzień (1-2 godziny południowe jest
zasłonięty).
c.zimą chyba nie widzi słoneczka.

Stań (można też kucnąć) sobie w tym miejscu w którym chcesz go posadzić i
postaraj się wyobrazić sobie bieg słońca, a przez to rozkład cienia zimą i
latem.
Jeśli dojdziesz do wniosku, że do miejsca w którym stoisz słońce jednak
czasem dociera to sadź spokojnie.

To taki mój patent, na określanie "słoneczności" miejsca. Proszę nie używać
bez mojej zgody:-)))).

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-02-24 15:37:38

Temat: Odp: Co posadzić ?
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:891m6k$36f$...@a...webcorp.com.pl...
> Stań (można też kucnąć) sobie w tym miejscu w którym chcesz go posadzić i
> postaraj się wyobrazić sobie bieg słońca, a przez to rozkład cienia zimą i
> latem.

A można też tak stać (albo kucać) przez cały rok z wyłączeniem nocek? Bo
wtedy sporządzony rozkład cienia będzie superdokładny :)

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-02-24 17:53:16

Od: Lesław Wojewodzic <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irena <i...@g...pl> napisała:

> [...]
>północna strona.Boję się , że zimą jego pędy nie będą tak intensywnie czerwone jak
>powinny, a to przecież cała jego ozdoba.

Witam!
Miałem te same obawy 1,5 roku temu. Z braku miejsca przeznaczyłem na dereń
(5 odrostów korzeniowych) rządek pod płotem na granicy zasięgu korony
potężnej pigwy (drzewiastej). Dodatkowym mankamentem było to, że pigwa
potrafiła zrzucać swe żółte liście przez całą zimę, czasem aż do lutego dając cień.
Dom odległy o 3 m zacieniał miejsce dodatkowo od godz.13.00.
Wbrew obawom dereń wybarwia swe pędy na czerwono. Jak zakwitnie to napiszę coś
więcej.
Z literatury wiem, że dodatkowym warunkiem zabarwienia pędów jest jego mocne
cięcie. Starsze pędy tracą na walorach ozdobnych.
pzdr
-
Lesław

1. Data: 2000-02-28 00:03:57

Od: Irena <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek, dziękuję Ci serdecznie.Skoro u Ciebie tez nie widzi słonka zbyt często
a mimo to ma się całkiem nieżle, to wiesz, że zaryzykuję i posadzę go.
Tam jednak, rzadko bo rzadko ,ale słonko zagląda.
Pozdrawiam serdecznie.
Irena

1. Data: 2000-02-28 00:04:00

Od: Irena <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za radę. Jednym słowem mogę smiało sadzić.Ale popatrz , o tym, że
cięcie
starych pędów może mieć wpływ na lepsze wybarwienie młodych, nie
pomyslałam.
Człowiek jednak ciągle się uczy.Trzymam Cię za słowo, że napiszesz
cos więcej jak zakwitnie.
Jeszcze raz serdecznie dziękuję.
Irena

1. Data: 2000-02-28 21:39:55

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>A można też tak stać (albo kucać) przez cały rok z wyłączeniem nocek?

Jeśli ogrodnik nie dysponuje wystarczającą ilością wyobraźni to wskazane
jest przejście na kuroniówkę (w okolicach najdłuższego lub najkrótszego dnia
w roku), zakup stołeczka i obserwacje rozkładu cienia z ołówkiem w ręku (za
pomocą różnokolorowych palików można zaznaczać poszczególne strefy,
podstrefy i nadstrefy cienia).
:-))))

Pozdrowienia
p...@r...pl

Gardenia,Azalia,Mangolia Lili-Flora"Nigra",Mangol ia Stellata
skompostowanie
kawa
RE: marny hiacynt
Re: do milosnikow roz i kolorowych katalogow