Co robicie dzisiaj na obiad?

1. Data: 2002-03-07 07:53:30

Temat: Co robicie dzisiaj na obiad?
Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Brak mi pomysłu... Mam ochotę na jakąś zapiekankę. Podrzucice coś?

--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

1. Data: 2002-03-07 07:58:59

Temat: Re: Co robicie dzisiaj na obiad?
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Brak mi pomysłu... Mam ochotę na jakąś zapiekankę. Podrzucice coś?

Moze wybierzesz jedna z zapiekanek podanych na stronie
http://potrawki.w.interia.pl/
Wedlug mnie na bardzo apetyczna wyglada wlasnie ta:

Zapiekanka holenderska (przepyszna!!!)

6 dużych ziemniaków
35 dag kiełbasy
1 duży por
szklanka śmietany 12%
15 dag żółtego sera
3 ząbki czosnku
2 łyżki bułki tartej
sól
pieprz czarny
pieprz ziołowy
gałka muszkatołowa
ostra papryka
tymianek

Ziemniaki obrać, pokroić w plastry, wrzucić do gotującej się wody
i gotować około 10 minut. Odsączyć. Pory pokroić w drobne
plasterki. Śmietanę wymieszać z solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
Ser żółty zetrzeć na drobnej tarce.Kiełbasę pokroić. Pory wymieszać
z kiełbasą i bułką tartą. W naczyniu żaroodpornym ułożyć kolejno
warstwę ziemniaków, porów, kiełbasy i sera. Polać śmietaną i posypać
przyprawami. Takich warstw może być 2-3. Naczynie włożyć do
kuchenki mikrofalowej na 10 minut przy mocy 500 W. Podawać
z ogórkiem korniszonym i ketchupem.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-07 08:16:43

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla napisał(a):

> Moze wybierzesz jedna z zapiekanek podanych na stronie
> http://potrawki.w.interia.pl/
> Wedlug mnie na bardzo apetyczna wyglada wlasnie ta:
> [...]

Dzięki dobra kobieto :-)))))))). Wszytkie składniki są łatwo dostępne,
więc pewnie skuszę się :-)).

--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

1. Data: 2002-03-07 09:25:28

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@h...pl...

> Dzięki dobra kobieto :-)))))))). Wszytkie składniki są łatwo dostępne,
> więc pewnie skuszę się :-)).

jeszcze Ci mogę polecić zapiekankę na słodko, mnie i męża zachwyciła, jak
się ją mprzygotowuje, to wygląda prawie jak zupa mleczna, ale potem wychodzi
pycha :)
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=184
250 gram makaronu szerokie wstążki
4 jajka
135 gram cukru pudru (w przepisie oryginalnym było 155 gram)
1 łyżeczka aromatu waniliowego
skórka starta z całej cytryny
2 łyżki soku z cytryny
500 gram twarogu (ja dałam półtłusty)
250 gram tłustej śmietany (wzięłam 18%)
125 ml (pół szklanki) mleka
50 gram rodzynek
czubata łyżeczka cynamonu
łyżka oleju
Makaron ugotować w osolonej wodzie, przelać na sicie zimną wodą, żeby się
nie posklejał.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Średniej wielkości formę do pieczenia albo
spore naczynie żaroodporne wysmarować olejem.
Ubić całe jajka z cukrem aż zrobią się puszyste (około 5 minut), dodać
esencję waniliową, skórkę i sok z cytryny, a następnie pokruszony ser,
śmietanę i mleko. Wszystko dokładnie zmiksować. Jeśli nie uda się Wam tego
dokonać za pomocą miksera i zostaną grudki twarogu, przelejcie masę do
specjalnego naczynia do miksowania koktajli nakładanego na mikser, powinno
pomóc.
Teraz wystarczy wymieszać wszystko z makaronem i rodzynkami i przelać do
natłuszczonej formy. Wierzch zapiekanki posypujemy równomiernie cynamonem i
wstawiamy ją do gorącego piekarnika bez przykrycia.
Czas pieczenia wynosi 50-60 minut, aż zapiekanka stwardnieje z wierzchu i
przyrumieni się.
Jest doskonała na gorąco albo podawana w temperaturze pokojowej.

Przepis pochodzi z książki Lee Gold Żydowskie gotowanie

Ten makaron jest fantastyczny, pięknie pachnie podczas pieczenia i może być
podawana zarówno na słodki obiad, jak i na deser. Nie zapomnijcie o żadnym
ze składników, szczególnie cytryna nadaje zapiekance ciekawy smak w
połaczeniu z kwaskowatymi rodzynkami.

Tam masz zdjęcie, jak to wychodzi

wkn

1. Data: 2002-03-07 10:22:15

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn napisał(a):
>(...)
> Ten makaron jest fantastyczny, pięknie pachnie podczas pieczenia i może być
> podawana zarówno na słodki obiad, jak i na deser. (...)
>
> wkn

Zjadłabym to ochotą i pewnie wieeelkim smakiem :-). Niestety, mąż nie
byłby zachwycony :-((. Nie lubi obiadów na słodko :-((. Ale chętnie
wypróbuję, gdy przyjedzie do mnie ktoś z rodziny :-)).
--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

1. Data: 2002-03-07 10:37:24

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byłby zachwycony :-((. Nie lubi obiadów na słodko :-((. Ale chętnie
> wypróbuję, gdy przyjedzie do mnie ktoś z rodziny :-)).
to zupełnie odwrotnie niż mój mąż, który pochłonął połowę potrawy na obiad,
a resztę na śniadanie dnia następbego :-))

Wkn

1. Data: 2002-03-07 11:31:35

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn napisał(a):

> to zupełnie odwrotnie niż mój mąż, który pochłonął połowę potrawy na obiad,
> a resztę na śniadanie dnia następbego :-))
>
> Wkn

Oj, kusisz, kusisz.... Chyba zrobię w sobotę :-)). Będę miała trochę
gości i deser na popołudnie na pewno się przyda :-))).
--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

1. Data: 2002-03-07 16:38:00

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla napisał(a):

> Wedlug mnie na bardzo apetyczna wyglada wlasnie ta:
>
> Zapiekanka holenderska (przepyszna!!!)
>
> (...)
> Pozdrawiam
> Lilla

Rzeczywiście pychota :-)))))). Szkoda, że nie zrobiłam z podójnej
porcji, bo już nic nie ma :-((. A czosnek - ach :-)).
--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

1. Data: 2002-03-08 07:02:46

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Rzeczywiście pychota :-)))))). Szkoda, że nie zrobiłam z podójnej
> porcji, bo już nic nie ma :-((. A czosnek - ach :-)).

Dobrze wiedziec, ze ta zapiekanka traci malizna ;-)
Przekaze Twoje slowa uznania autorce przepisu :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-08 10:02:25

Od: "lisek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wersja piekarnikowa równie smaczna jak "falowana". Serdeczne dzięki!!!!!!!!
Żonka się zajadała, ja zresztą też :))))

Pozdrowionka
lisek

fasolka inaczej...czyli przypadki chodza po ludziach
Makaron w pomidorach na grzance - wystarczy na wkupne?
Zdrowe przepisy
Co do pieczonych ziemniakow z folii?
obiad w try miga:-)