Co to za grzyby?

1. Data: 2012-09-26 06:28:28

Temat: Co to za grzyby?
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

U babci w ogrodzie rosną w hurtowych ilościach grzyby podobne do
opieniek. Nie mam zamiaru ich sprzedawać na targu ani jeść, ale z
ciekawości chciałbym wiedzieć, co za jedne.
https://picasaweb.google.com/107154024088298206865/2
6Wrzesnia2012
W miejscu, gdzie rosną wiosną ścinałem drzewo i trochę trocin było
rozsypanych - może to będzie jakaś wskazówka.
Jacek

2. Data: 2012-09-26 08:32:34

Temat: Re: Co to za grzyby?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Sep 2012 08:28:28 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
> W miejscu, gdzie rosną wiosną ścinałem drzewo i trochę trocin było
> rozsypanych - może to będzie jakaś wskazówka.

http://www.grzyby.net/atlas.htm

Kliknij "Blaszki pod kapeluszem".
(by XL)

3. Data: 2012-09-26 08:51:28

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 10:32, Ikselka pisze:

> Kliknij "Blaszki pod kapeluszem".

Dzięki. Wychodzi na to, że na 75% to płomiennica zimowa, ale może to być
też co innego.
Czyli co? Marynuję i będzie dla gości co podać na stół? ;-)
Jacek

4. Data: 2012-09-26 12:45:49

Temat: Odp: Co to za grzyby?
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownika "Jacka" ostatnia wieczerza:

> Czyli co? Marynuję i będzie dla gości co podać na stół? ;-)

Dla pewności niech popiją to czeskim alkoholem. Życie stanie sie dla nich
lżejsze - nie będą widzieć problemów;-)

zdroofka Johnny

5. Data: 2012-09-26 14:30:56

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 14:45, Johnny pisze:

> Dla pewności niech popiją to czeskim alkoholem. Życie stanie sie dla
> nich lżejsze - nie będą widzieć problemów;-)
Tak też zamierzam zrobić, ale nie wypadało mi się chwalić na grupie.
Przejrzałeś mnie ;-)
Jacek

6. Data: 2012-09-26 15:17:00

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 10:51, Jacek pisze:

> Dzięki. Wychodzi na to, że na 75% to płomiennica zimowa, ale może to być
> też co innego.
> Czyli co? Marynuję i będzie dla gości co podać na stół? ;-)

Raczej na fot. wygląda jak jadalny łuszczak zmienny, ale podobna jest
też śmiertelnie trująca hełmówka obrzeżona.
--
B.

7. Data: 2012-09-27 06:15:03

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 17:17, Bbjk pisze:
> Raczej na fot. wygląda jak jadalny łuszczak zmienny, ale podobna jest
> też śmiertelnie trująca hełmówka obrzeżona.
Dzięki za informacje.
4 kilo grzybów poszło do śmietnika. Trochę szkoda, bo ładnie by się
komponowały na zakąskę pod czeski likier Tuzemak ;-)
Jacek

8. Data: 2012-09-27 09:56:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Sep 2012 08:15:03 +0200, Jacek napisał(a):

> 4 kilo grzybów poszło do śmietnika. Trochę szkoda, bo ładnie by się
> komponowały na zakąskę pod czeski likier Tuzemak ;-)

Lepiej wyrzucić, niż... Kiedyś wyrzuciłam 4 wielkie kosze opieniek (jakieś
10 kilo), ponieważ miały wg mnie zbyt jasne kapelutki, słabo pokryte
łuseczkami. A potem się dowiedziałam, że one tak mają, kiedy rosną w
wysokim, cienistym lesie. No ale jak zasada to zasada: kiedy jest
wątpliwość, grzyb niech ląduje w śmietniku.

(by XL)

9. Data: 2012-09-27 11:27:06

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-27 11:56, Ikselka pisze:

> Lepiej wyrzucić, niż...
No tak, ale goście już zaproszeni i co im podam? ;-)
JAcek

10. Data: 2012-09-27 18:50:27

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Jacek napisał:

> Dzięki za informacje.
> 4 kilo grzybów poszło do śmietnika. Trochę szkoda, bo ładnie by się
> komponowały na zakąskę pod czeski likier Tuzemak ;-)

Tuzemak, to nie likier.

Jarek

--
na každy pad sebu beru bandasku s rumem
bo rum nemuže uškodit když pije se s rozumem

Grudniowiec - coś się mu pomyliło
były u was przymrozki?
Co to za potwór?
tuja przesadzanie