Co to za krzew?

1. Data: 2004-09-05 19:55:07

Temat: Co to za krzew?
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wykopalem go z pobocza polnej drogi ze trzy lata temu. Ktoś mówił, że to
irga, ale nie bardzo mi to pasuje. Ma takie śmieszne kanciaste, różowe
owoce. Pomóżcie!!
http://republika.pl/pl_ogrodnicy/
Pozdrowienia Jurek

2. Data: 2004-09-05 20:10:15

Temat: Re: Co to za krzew?
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> wrote in
message news:chfqvr$5to$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Wykopalem go z pobocza polnej drogi ze trzy lata temu. Ktoś mówił, że to
> irga, ale nie bardzo mi to pasuje. Ma takie śmieszne kanciaste, różowe
> owoce. Pomóżcie!!

Jest to trzmielina europejska. Nie jest nawet spokrewniona z irga :)
Mam pare jej krzewow w ogrodzie, bo podoba mi sie (zwlaszcza w pelni
owocowania).

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-09-06 07:18:43

Od: "Kaska" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest to trzmielina europejska. Nie jest nawet spokrewniona z irga :)
> Mam pare jej krzewow w ogrodzie, bo podoba mi sie (zwlaszcza w pelni
> owocowania).

Jako dzieci nazywaliśmy ten krzew "gwiazdkami" ze względu na owoce. Niestety
poniższe fotografie nie pokazują pełnej urody tych owoców.
http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Euonymus_verrucos
us.htm
http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Euonymus_europaeu
s.htm

Pozdrawiam
KaskaA

4. Data: 2004-09-06 15:40:39

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:chfrr7$b1q$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> message news:chfqvr$5to$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
> Mam pare jej krzewow w ogrodzie, bo podoba mi sie (zwlaszcza w pelni

A ja uważam że najpiękniejsza jest jesienią gdy przebarwia się na jasno
różowo lub seledynowo ...

Serdecznie Miłka

5. Data: 2004-09-06 17:12:07

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> Jest to trzmielina europejska. Nie jest nawet spokrewniona z irga :)

A jak jej po lacinie?
MB

6. Data: 2004-09-06 17:27:17

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" napisała:

> A jak jej po lacinie?

Evonymus europaea
Pozdr. Jurek

7. Data: 2004-09-06 18:20:09

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Evonymus europaea

Zamiast v jest u (Euonymus europaea). Po amerykansku european spindle-tree.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz