Kuna i babie lato

1. Data: 2004-09-05 20:03:28

Temat: Kuna i babie lato
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ogrodzie wypatrzyłem kunę. A właściwie kilka małych kuniątek. Z różnych
stron drewnianego "jeża"pokazywały pyszczki. Mam się cieszyć czy to kolejny
szkodnik?
Kuna:
http://ogrodniczek.republika.pl/photos/photo_80.html

Kończy sie już lato :-((( Wczorajsza mgła osadziła piękną rosę na
pajęczynach. To już "babie lato":
http://ogrodniczek.republika.pl/photos/photo_85.html
Pozdrowienia Jurek

2. Data: 2004-09-05 22:05:07

Temat: Re: Kuna i babie lato
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> wrote in message
>W ogrodzie wypatrzyłem kunę. A właściwie kilka małych kuniątek. Z różnych
> stron drewnianego "jeża"pokazywały pyszczki. Mam się cieszyć czy to kolejny
> szkodnik?

I to i to. Zjada drobne gryzonie, ale takze ptaki i ich jaja.
Jak to w zyciu.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2004-09-05 22:23:48

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości news:chfrfc$8m9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
różnych
> stron drewnianego "jeża"pokazywały pyszczki. Mam się cieszyć czy to
Cieszyć się... Możesz zrobić swietne zdjęcia, ale musisz wstać o wschodzie
słońca. Móde bawią się tak, że można je ogladać jak w kinie. Wyłapią Ci
myszy (jeśli masz, to kury także..)
Ja mam w domu albo kunę albo tchórza. Włazi na poddasze przez rynnę. Jego
obecnośc poznaję na razie tylko po chałasach na dachu i "bobkach" wokół
domu... Jeszcze osobnika nie zidentyfikowałem.
Pozdrowienia
Jan

4. Data: 2004-09-06 00:06:51

Od: "adad" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrowienia Jurek
>
> ciesz sie bardzo, super miec kune w ogrodzie a jeszcze male kuniatka to juz
marzenie. pozdrawiam

5. Data: 2004-09-06 15:47:10

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości news:chfrfc$8m9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> W ogrodzie wypatrzyłem kunę.

Tylko pozazdrościć, u mnie choć blisko lasu jest to nierealne przez 5 kotów

> Kończy sie już lato :-((( Wczorajsza mgła osadziła piękną rosę na
> pajęczynach. To już "babie lato":

Piekne to zdjęcie z choinami ubranymi w pajęczyny niczym w czarowne
szaty ... mmm ... bajka :-)

> Pozdrowienia Jurek

Serdecznie Miłka

6. Data: 2004-09-06 16:14:54

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" napisała:
> Piekne to zdjęcie z choinami ubranymi w pajęczyny niczym w czarowne
> szaty ... mmm ... bajka :-)

Dziękuję:-)))))))
pozdrowienia Jurek

P.S. mam jeszcze kilka ładnych zdjęć babiego lata, ale pojemność mojej
darmowej strony już ich nie pomieściła :-((
Ale dla stałych łączy mogę na priv

7. Data: 2004-09-06 16:36:58

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W ogrodzie wypatrzyłem kunę. A właściwie kilka małych kuniątek. Z różnych
> stron drewnianego "jeża"pokazywały pyszczki. Mam się cieszyć czy to

Śliczniutka, ja mam gorszego gościa w ogrodzie, a minowicie jakis zajączek
sobie w nim zamieszkał i wygląda na to, ze nie ma zamiaru się wyprowadzić,
nie mam nic przeciwko, ładniutki jest...ale jak mi zacznie obgryzać drzewka,
bedzie katastrofa :((

Pozdrawiam
Kaśka

8. Data: 2004-09-06 16:49:21

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" napisała:
> Śliczniutka, [...]

Dzięki, starałem się, aby się do mnie uśmiechnęła ;-)
Ale właśnie dzisiaj przeczytałem w jakiej reklamówce supermarketu, że
smakołykiem kun są przewody hamulcowe i uszczelki w samochodzie!!
Z tego powodu reklamują ultradźwiękowy odstraszacz kun!
Chyba lepszy Twój zajączek ;-))
Pozdr. Jurek

9. Data: 2004-09-06 17:05:54

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokładniej poszukałem w necie, to jednak kuna domowa "Martes foina", a nie
leśna.
Strona poprawiona. Inne ma jednak zwyczaje:
Opis: Kuna domowa, czyli kamionka, pod względem budowy ciała jest bardzo
zbliżona do kuny leśnej, różni się jednak od niej następującymi cechami.
Głowa jest masywniejsza, uszy krótsze, bardziej zaokrąglone i szerzej
rozstawione (54-56 mm) niż u kuny leśnej. Nos barwy surowego mięsa. Opuszki
stóp są nagie. Barwa ogólna sierści jest szarobrązowa, sierść ostra,
kłująca. Plama na gardle jest biała, podłużnie rozwidlona, sięgająca do
kończyn przednich, zmiennego kształtu i wielkości.
Rozmieszczenie geograficzne: kamionki obejmuje środkową, zachodnią i
południową Europę, Małą Azję, Środkową Azję aż do Kaszmiru, Sikkim,
zachodnią i północną Mongolię. Brak jej na Wyspach Brytyjskich, Korsyce,
Sardynii, północnej Sycylii i częściowo we wschodniej Europie. W górach
dochodzi do 2700 m n.p.m. W Polsce występuje w całym kraju, lecz nielicznie.
Biotop: Biotopem kuny domowej są lasy, gdzie zajmuje dziuple, stosy drewna i
gałęziówki, ale również osiedla ludzkie, w których zamieszkuje stajnie,
strychy, stodoły, wysypiska, ruiny, kamieniołomy. Spotkać ją można również w
wielkich miastach, gdzie przebywa przeważnie na strychach kościołów.
Pokarm: kamionki jest bardzo zróżnicowany. Podstawą są drobne gryzonie,
szczury, ptaki, napada także drób, króliki, nie gardzi padliną. Rzadko zjada
nietoperze i jeże. Ulubionym przysmakiem są jaja. W korzystnych warunkach
robi zapasy, przy czym np. małe jajka zwykle zjada na miejscu, duże (granicę
stanowi masa 10 g) unosi ze sobą. W lecie przeważa pokarm roślinny, jak
jagody i inne owoce. Ulubione zwłaszcza są wiśnie i czereśnie, których
pestki widoczne są w kale. Pod względem wymiarów i wyglądu kał jest podobny
do kału tumaka. Dzienne zapotrzebowanie pokarmowe wynosi od 100-200 g.

Czy ja je wykarmię???
Pozdrawia zdruzgotany Jurek

10. Data: 2004-09-06 17:46:30

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> P.S. mam jeszcze kilka ładnych zdjęć babiego lata, ale pojemność mojej
> darmowej strony już ich nie pomieściła :-((

Oczywiście wyślij mi te z których jesteś szczególnie zadowolony ...
zrobię sobie z nich tapetę w pracy :-)))

Zachwycona Miłka

Co to za krzew?
TRAWA
floks wiechowaty