Co w słoiki do obiadu?

11. Data: 2009-08-17 20:04:38

Temat: Re: Co w słoiki do obiadu?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:h6c2l2$2fk$1@atlantis.news.neostrada.pl...

Znalazłem stronkę:
http://zpierwszegotloczenia.pl/przepisy/kategorie/pr
zetwory-865.html?gclid=CKyQ-r2-q5wCFc8UzAod727sjg

12. Data: 2009-08-17 20:10:39

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka pisze:
> Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
> wiadomości news:h6c8es$kia$3@nemesis.news.neostrada.pl...

> Trucizna. Podawać wyłącznie nieproszonym gościom i domownikom, których
> chcemy się pozbyć. Powoli i w męczarniach...

Nie mam takich gości, a i rodzina nie zasłużyła na śmierć w męczarniach ;)

A serio dlaczego? Te pomidory to aż tak zielone jednak nie są.
Od jakiś dwóch lat mamy taką pogodę, że i pomidory kiepsko dojrzewają,
stąd sie nowa sałatka pojawiła.

--

Paulinka

13. Data: 2009-08-17 20:21:14

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Trucizna. Podawać wyłącznie nieproszonym gościom i domownikom, których
> chcemy się pozbyć. Powoli i w męczarniach...

Tyle lat przeżyłem i marynaty i marmolada z zielonych pomidorów ani razu mi
niue zaszkodziły - zjadane w dużych ilościach.

14. Data: 2009-08-17 21:34:13

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

lemonka pisze:

> Trucizna. Podawać wyłącznie nieproszonym gościom i domownikom, których
> chcemy się pozbyć. Powoli i w męczarniach...

Pewnie dlatego mój organizm tego w sposób naturalny unika. ;)

Ewa

15. Data: 2009-08-17 21:34:57

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:h6ce2u$pc1$1@nemesis.news.neostrada.pl...
lemonka pisze:
> [...]
> chcemy się pozbyć. Powoli i w męczarniach...

Nie mam takich gości, a i rodzina nie zasłużyła na śmierć w męczarniach
;)

A serio dlaczego? Te pomidory to aż tak zielone jednak nie są.
Od jakiś dwóch lat mamy taką pogodę, że i pomidory kiepsko dojrzewają,
stąd sie nowa sałatka pojawiła.

----------------

Pomidory należą do tej samej rodziny roślin, co ziemniaki i ich owoce
mają podobne trujące właściwości, gdyż zawierają substancje z grupy
saponin, silnie pieniących się po rozpuszczeniu w wodzie glikozydów,
m.in. wykorzystywanych w produkcji detergentów (np. digitonina), leków
nasercowych (np. strofantyna).
Tą konkretną trującą substancją zawartą w psiankowatych jest solanina,
dokładniej znajduje się ona w każdej części roślin, która jest zielona.
Solanina rozkłada się w wysokiej temperaturze, dlatego robi się z niej
doskonałe konfitury, ale trzeba je smażyć kilkanaście dni po kilka
godzin dziennie. Sałatka też smakuje fajnie, ale jej obróbka cieplna
jak dla solaniny jest zdecydowanie za krótka. Z solaniną jest jak z
denaturatem: jedni wypijają pół litra i sięgają po następny, inni
konają w męczarniach po kilku łykach. Działanie solaniny jest zabójcze
nie dla układu nerwowego, jak większości popularnych glikozydów, ale
dla układu pokarmowego: począwszy od podrażnień nabłonka żoładka i
jelit, przez nudności, gorączkę, wymioty po ciężkie uszkodzenia
wątroby prowadzące w rezultacie do nowotworów. I nie mówię, że jeśli
zjesz sałatkę z zielonych pomidorców, na drugi dzień wstaniesz z rakiem
albo nie wstaniesz w ogóle, ale to się kumuluje w organizmie, bo
organizm do metabolizmu takiego czegoś jest nieprzygotowany. Dlatego
systematyczne karmienie pyszną sałateczką nielubianej teściowej może
wreszcie przynieść pożądany skutek, ale po drodze czekają nas pewne
niedogodności, będące skutkiem gromadzenia się nadmiaru jadu w ciele
potwora...

16. Data: 2009-08-17 21:38:04

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie sałatki, mieszanki dajecie w słoiki, żeby były potem jako
dodatek
> do obiadu? Najlepiej, żeby było to coś prostego do przygotowania. Ja
> zwykle robiłam sałatkę podobną do szwedzkiej, czyli ogórki, papryka,
> cebula, marchew w plasterkach w zalewie octowej. Chciałabym jednak
coś
> urozmaicić. Ogórki chili odpadają, bo zbyt pikantne.

Buraczki z papryką, buraczki tarte z cebulą i miodem, papryka z miodem,
śliwki, dynia - wszystko w zalewie octowej.

17. Data: 2009-08-17 22:06:15

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka pisze:
> [...]
> wreszcie przynieść pożądany skutek, ale po drodze czekają nas pewne
> niedogodności, będące skutkiem gromadzenia się nadmiaru jadu w ciele

Dzięki za wykład. To chyba i tak daję swojej rodzinie szansę, bo nie
jedzą chipsów i nie piją coca-coli.

--

Paulinka lubię swoją teściową, ale ona nie gotuje. Buuuu

18. Data: 2009-08-18 03:10:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości

Bzdety - pomidory na sałatkę soli się dość obficie, później odciska z soku -
solanki dopiero następuje dalsza obróbka.

19. Data: 2009-08-18 03:12:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >
> Buraczki z papryką, buraczki tarte z cebulą i miodem, papryka z miodem,
> śliwki, dynia - wszystko w zalewie octowej.

Papryka kiszona - sama, albo z ogórkami. Jest też mnóstwo sałatek z kapustą,
a nawet takie specjałąy jak gołąbki bezmięsne z duszonych warzyw - doskonała
zakąska ale i do drugiego dania zastępująca bukiet z warzyw.

20. Data: 2009-08-18 06:03:36

Od: jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

lemonka pisze:
> [...]
> wreszcie przynieść pożądany skutek, ale po drodze czekają nas pewne
> niedogodności, będące skutkiem gromadzenia się nadmiaru jadu w ciele

To jakiś żart? Jest jakiś link do tej teorii? Ja zawsze zrywam lekko
niedojrzałe pomidory, i teraz po tym Twoim poście zacząłem sie bać.

dlaczego chleb na zakwasie ma biala skorupe?
BURAKI
Jak to jest z cukrem żelującym
sauter w polsce
Płyta indukcyjna samowłączająca si