Co w słoiki do obiadu?

1. Data: 2009-08-17 17:03:36

Temat: Co w słoiki do obiadu?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jakie sałatki, mieszanki dajecie w słoiki, żeby były potem jako dodatek
do obiadu? Najlepiej, żeby było to coś prostego do przygotowania. Ja
zwykle robiłam sałatkę podobną do szwedzkiej, czyli ogórki, papryka,
cebula, marchew w plasterkach w zalewie octowej. Chciałabym jednak coś
urozmaicić. Ogórki chili odpadają, bo zbyt pikantne.

Ewa

2. Data: 2009-08-17 18:34:35

Temat: Re: Co w słoiki do obiadu?
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:
> [...]
> cebula, marchew w plasterkach w zalewie octowej. Chciałabym jednak coś
> urozmaicić. Ogórki chili odpadają, bo zbyt pikantne.

1/Buraki z białą kapustą
2/Sałatka z zielonych pomidorów
3/Pikle z pietruszką

Jak Cię coś zainteresuje, to wezmę od rodzicielki przepis, bo to ona
robi słoiki. A ogórki chili faktycznie za ostre nawet dla mojego tż
lubiącego piekło w ustach.

--

Paulinka

3. Data: 2009-08-17 19:02:22

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:

> 3/Pikle z pietruszką

To brzmi interesująco. Jeślibyś mogła zdobyć przepis, to poproszę.

Ewa

4. Data: 2009-08-17 19:13:16

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:h6c8es$kia$3@nemesis.news.neostrada.pl...

> 2/Sałatka z zielonych pomidorów

Trucizna. Podawać wyłącznie nieproszonym gościom i domownikom, których
chcemy się pozbyć. Powoli i w męczarniach...

5. Data: 2009-08-17 19:14:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cebula, marchew w plasterkach w zalewie octowej. Chciałabym jednak coś
> urozmaicić. Ogórki chili odpadają, bo zbyt pikantne.

Maruda ma takie, ale będzie za 10 dni. Jedna jest z cukini w słomkę, co
jeszcze - też póżniej. i buraczki - podawane z majonezem, dobre. A ja
mógłbym rzucić trochę ciekawych rzeczy np. fasolka szparagowa, czy kalafior,
blanszowane dość mocno, prawie ugotowane i zalane przecierem pomidorowym.
Odcedza się i podaje z ziemniakami i mięsem, a przecier na zupę lub sos.

6. Data: 2009-08-17 19:37:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Aug 2009 21:13:16 +0200, lemonka napisał(a):

> [...]
>
> Trucizna. Podawać wyłącznie nieproszonym gościom i domownikom, których
> chcemy się pozbyć. Powoli i w męczarniach...

Nieprawda: podczas gotowania część solaniny przechodzi do roztworu, a i w
końcu nie je się tej sałatki non stop i w wielkich ilościach, tylko dla
urozmaicenia. Z zielonych pomidorów nawet konfiturę się robi.
W dzieciństwie uwielbiałam tę sałatkę, mama robiła jej dużo - i wszyscy
dobrze się mają do dziś.
To mama nie jadła, a nie żyje - możnaby powiedzieć wnioskując prosto jak
Ty, że ta sałatka jest życiodajna :->
--

Ikselka.

7. Data: 2009-08-17 19:43:12

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> [...]
> Odcedza się i podaje z ziemniakami i mięsem, a przecier na zupę lub sos.

To podaj, może coś wybiorę.

Ewa

8. Data: 2009-08-17 19:43:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Aug 2009 19:03:36 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> cebula, marchew w plasterkach w zalewie octowej. Chciałabym jednak coś
> urozmaicić. Ogórki chili odpadają, bo zbyt pikantne.

Borówki i żurawiny. Dla dziecka najzdrowsze. Z gruszkami lepsze, niż same.
Leczo w słoikach - takie bez mięsa ani kiełbasy, oczywiście. Tzn papryka,
cebula, poddusić na oleju, wrzucić pomidory bez skórki, lekko poddusić,
doprawić, zamykać w słoje, pasteryzować 20 minut. Świetne jako jarzynka.
Pomidory pelati. Po wylożeniu na salayterkę posypać cebulką - mniam, jak
świeże i w dodatku przemycona świeża cebula, zimą nieoceniona.

--

Ikselka.

9. Data: 2009-08-17 19:55:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To podaj, może coś wybiorę.
>
> Ewa

Może jutro - zaraz idę spać. Dzisiaj "zabezpieczyłem" trochę derenia i już
czeka aronia.

10. Data: 2009-08-17 19:56:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> kalafior,
> pomidorowym.

> Może jutro - zaraz idę spać. Dzisiaj "zabezpieczyłem" trochę derenia i już
> czeka aronia.
Poszukaj w archiwum lub wygoogluj - podawałem przepisy i to sporo, może nie
wszystko wykasowano.

dlaczego chleb na zakwasie ma biala skorupe?
BURAKI
Jak to jest z cukrem żelującym
sauter w polsce
Płyta indukcyjna samowłączająca si