Ogórki kiszone ....

1. Data: 2009-08-17 18:09:54

Temat: Re: Ogórki kiszone ....
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MH" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
news:677a.00000029.4a8ae9fb@newsgate.onet.pl...

> Możesz Panslav dać ewentualnie więcej czosnku.. Uwielbiesz , nieprawdaż ??
>
> MH

Prawdaż, moje ogórki mają znacznie więcej różnych przypraw niż w twoim
przepisie.
Bardzo rzadko ulegają niepożądanym zmianom. Ale ja kiszę w bańce z HDPE i
dodatkowo w worku PE - dzięki czemu są odcięte od powietrza, a wewnątrz jest
CO^2.
Nie jadasz kiełbasy albo salkcesonu skoro czujesz taką awersję do
czosnku?

2. Data: 2009-08-17 19:42:08

Temat: Ogórki kiszone ....
Od: "MH" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka wątków na ten temat leciało i nie chce mi się w każdy z osobna angażować...
Dam Wam przepis sprawdzony , od lat stosowany... Kto do mnie wdepnie na kielicha ,
jest zachwycony zagrychą (kiszone). Jedziemy po kolei :

1. Ogóreczki , takie średniej wielkości winny być. Ot tak mniej więcej wielkości
fiuta , ale nie we wzwodzie.

2. Ogórasy najpierw dokładnie myję pod zimną bieżącą wodą , a następnie
zostawiam jeszcze w zimnej wodzie na jakieś 2-3 godziny.

3. W międzyczasie zagotowuję wodę z dodatkiem soli kamiennej (1 łyżka stołowa na
1-1,5l wody). NIE STOSOWAĆ tej jodowanej soli , bo będzie syf !!! Wyjdą rozlazłe
, miękkie i z syfiastą goryczką.. Do wyhebania ...

4. Jednocześnie myję dokładnie słoiki i umyte wrzucam do piekarnika (120 stopni)
na jakieś 20 min. BARDZO WAŻNE !!!

5. Dalej ... , pakuję do słoików ogórasy , czosnek , korzeń chrzanu , i UWAGA !!
... liść dębu i czarnej porzeczki.. WAŻNE !!! Na górę leci oczywiście koper !!

6. Zalewamy całość całkiem schłodzoną solanką.

7. Słoiki zakręcamy "na pół gwizdka" i zostawiamy na 3 dni. Po trzech dniach
dokręcamy je na amen , zostawiamy na 3-4 tygodnie i palce lizać..

ŻADNYCH DODATKOWYCH PASTERYZACJI , BO BĘDZIE DO DUPY !!!!
Jak kto lubi ostrzejsze ogórasy , można dorzucić do każdego słoika kawałek
obranego korzenia imbiru.

MH

3. Data: 2009-08-17 19:45:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Aug 2009 21:42:08 +0200, MH napisał(a):

> Jak kto lubi ostrzejsze ogórasy , można dorzucić do każdego słoika kawałek
> obranego korzenia imbiru.

...albo może poczytać Twoje syfiaste wyrażenia.

--

Ikselka.

4. Data: 2009-08-17 20:05:05

Od: "MH" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...albo może poczytać Twoje syfiaste wyrażenia.

Wrzuć sę locho kloca do słoika i zakiś....

MH

5. Data: 2009-08-17 23:53:46

Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MH miał niepewny dość wzrok. Prosił o żar, wpatrzony gdzieś w
mrok. Wciągnął dym, i nim skryła go noc, tak powiedział:

> 3. W międzyczasie zagotowuję wodę z dodatkiem soli kamiennej (1 łyżka stołowa na
> 1-1,5l wody). NIE STOSOWAĆ tej jodowanej soli , bo będzie syf

A ja w tym roku eksperymentalnie z soli morskiej. Zobaczymy co wyjdzie.

Probował ktoś?

--
FortArt

6. Data: 2009-08-18 03:07:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Fortuna" <f...@p...pole.Reply-To.pl> napisał w
wiadomości news:h6cqee$9d0$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> [...]
> mrok. Wciągnął dym, i nim skryła go noc, tak powiedział:

> A ja w tym roku eksperymentalnie z soli morskiej. Zobaczymy co wyjdzie.

Sól kamienna pochodzi z morskiej soli, tyle, że nie ma dioksyn, które są już
rozsiane na całej ziemi a więc i w soli morskiej też są.

7. Data: 2009-08-18 07:19:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Aug 2009 22:05:05 +0200, MH napisał(a):

> Wrzuć sę locho kloca do słoika i zakiś....

Sam syf z cebie wionie, więc jak te ogórki moga się czemuś takiemu udawać,
to nie wiem - od samego sąsiedztwa gniją.
--

Ikselka.

8. Data: 2009-08-18 07:32:15

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2009-08-18 17:50:51

Od: "MH" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2009-08-18 17:54:30

Od: "MH" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sam syf z cebie wionie, więc jak te ogórki moga się czemuś takiemu udawać,
> to nie wiem - od samego sąsiedztwa gniją.
> --

Odstaw kaszalocie słoninę i wypróbuj te ogórasy. Niee , nie do zabawy , tylko
do żarcia. A zresztą , jak chcesz...

MH

Co w słoiki do obiadu?
dlaczego chleb na zakwasie ma biala skorupe?
BURAKI
Jak to jest z cukrem żelującym
sauter w polsce