BURAKI

1. Data: 2009-08-13 13:40:16

Temat: BURAKI
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wbrew temu co myślicie koniec sierpnia i początek września to najlepszy
okres przeróbki a więc zbioru buraków ćwikłowych z grządek. Po pierwsze są
jeszcze delikatne, nadają się więc na różne konserwowe sałatki assorti, gdyż
dostępne też są inne składniki sałatek. Mają liście środkowe dobrej
jakości - można je zapasteryzować w słoikach pokrojone w paski na botwinkę -
pychotka w porze zimowo - wiosennej po dodaniu do gotowanego barszczu pod
koniec gotowania.
Wszystkie buraki dzielę na cztery klasy wielkości. Największe idą na
frytkownicę robota Zelmera Fenomen - to materiał na barszcz - do słoików,
zakwaszone octem i zapasteryzowane. Następne, mniejsze - szatkownica - na
słomkę i podobnie zakonserwowanwe jak te duże - składnik wielu dodatków do
ziemniaków i mięsa, ale przede wszystkim do sałatek wielowarzywnych. Kolejne
jeszcze mniejsze - na ćwikłę z chrzanem i octem zapasteryzowane kminek
dodaję po otwarciu, tuż pzred podaniem - dobre rozwiązanie - nie wszyscy
lubią kminek. Najmniejsze w całości lub pokrojone na połówki lub ćwiartki
są zakąską marynowaną.
Zanim zacząłem przerabiać buraki w wyżej podany sposób miałem duże
straty przechowując w kopcu lub pojemnikach w piwnicy zasypane piaskiem.
Początkowo robiłem przetwory stosując narzędzia ręczne. Robot uwolnił mnie
od tego - kiedyś tarcie czy szatkowanie zajmowało mi całe godziny, obecnie
jest to paręnaście minut.
Zelmer Fenomen ma dużą moc, większość potrzebnych przystawek i
przystępną cenę. Warto zainwestować w to urządzenie.
http://www.zelmer.pl/sprzet_kuchenny/roboty_kuchenne
/fenomen_z_sokowirowka/
Doskonałym uzupełnieniem jest maszynka do mielenia Diana z szatkownicą:
http://www.zelmer.pl/sprzet_kuchenny/maszynki-do-mie
lenia/diana_z_szatkownica/
Lub silniejsza:
http://www.zelmer.pl/sprzet_kuchenny/maszynki-do-mie
lenia/maszynka-do-mielenia-986/

To są prawdziwi pomocnicy szefa kuchni i szefowej też!!!

2. Data: 2009-08-13 15:09:53

Temat: Re: BURAKI
Od: "kerter" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> To są prawdziwi pomocnicy szefa kuchni i szefowej też!!!

dobrze ci się żyje w polsce żydowska kurwo esbecka

3. Data: 2009-08-13 23:35:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Aug 2009 15:40:16 +0200, Panslavista napisał(a):

> Wbrew temu co myślicie

Skąd wiesz, co myślimy?
:-O

> [...]
> lubią kminek. Najmniejsze w całości lub pokrojone na połówki lub ćwiartki

Nihil novi sub sole.

--

Ikselka.

4. Data: 2009-08-14 02:29:18

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek podpowiedz....

Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał w wiadomości
> robie buraczki z chrzanem. 2 godziny juz tarkuje. Juz starkowane buraczki
> (wczesniej ugotowane) i chrzan ale mam pytanie wekowac to??????
> czy tylko do sloikow dac i zakrecic?

Można zakręcić i do chłodziarki, bo zakwaszona ocetem albo kwaskiem
cytrynowym, ale większą ilość lepiej zapasteryzować. Dodaj kminku. Ćwikła
bez kminku (może być mielony, np w młynku udarowym do kawy) to jak kominiarz
bez guzika... :-))))))))

5. Data: 2009-08-14 15:44:34

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> [...]
> bez kminku (może być mielony, np w młynku udarowym do kawy) to jak kominiarz

pansravista czemu ty po prostu ludziom psujesz krew przestań pisać te
koszerne przepisy, każdy cie przejrzał na 10 stronę, pejsiaty ludku

6. Data: 2009-08-14 16:07:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iwanos" <i...@6...pl> napisał w wiadomości

Zwajnosie! Parchu! Nie zrobisz z Polaka parcha.
A zwłaszcza z takiego co ma fryzurę skina...

7. Data: 2009-08-14 17:40:18

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> Użytkownik "iwanos" <i...@6...pl> napisał w wiadomości
>
> Zwajnosie! Parchu! Nie zrobisz z Polaka parcha.
> A zwłaszcza z takiego co ma fryzurę skina...

kiepski kamuflaż parchu

8. Data: 2009-08-14 20:29:32

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Jasne parchy, GWniani podszywacze.