Co ze szczupaka ?

1. Data: 2003-03-29 10:32:06

Temat: Co ze szczupaka ?
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trafił w moje ręce szczupak (a właściwie szczupaczyca). zdaję sobie
sprawę z okresu ochronnego, ale nie miałem na to wpływu. Wycisnąłem
ikrę, i zastanawiam się co dalej z nią zrobić. Ma ponad pół metra...
pozdr.Alex

1. Data: 2003-03-29 10:46:06

Temat: Re: Co ze szczupaka ?
Od: "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zaczerpniete z "Pe Ka files": (właściwie z prkuchnia, ale tak jest
ładniej ;-)))

"Szczupak pieczony

Najprostsze to opanierowac go w mace,jajku i bulce tartej. Usmazyc na
"niesmierdzacym" oleju a natepnie przelozyc na blache (taka do
pieczenia ciasta), polozyc na rybci pare plasterkow masla i do
rozgrzanego piekarnika na pare minut. Przed podaniem mozna skropic
sokiem ze swiezo wycisnietej cytryny. Podawac mozna z upieczonym w
piekarniku duzym, podluznym ziemniakiem (w mundurku).
Do tego dowolna surowka.
To najprostszy sposob jaki znam ale na sama mysl o takim szczupaczku
zaczalem sie slinic.

1 lipca 2002 02:36 marek <m...@m...net>

Szczupak z sosem chrzanowym

(ja wypróbowałam to w wersji z łososiem i pstrągiem - pstrąg wyszedł
trochę gorzej).
1 szczupak (ok. 1 kg),
3 łyżki startego chrzanu,
4 łyżki masła,
1 łyżeczka mąki,
sok z 1 cytryny,
200 ml gęstej śmietany,
sól, pieprz, cukier, 3-4 łyżki zimnej wody
Szczupaka wypatroszyć, oczyścić z łusek ostrym nożem, ścinając je do
białej skórki, opłukać i osuszyć. Rybę natrzeć solą i odstawić w
chłodne miejsce na ok. 1 godzinę. Piekarnik rozgrzać do 200oC.
Rybę pokroić w dzwonka, głowę i ogon zachować. Naczynie żaroodporne
natłuścić, ułożyć w nim dzwonka ryby, nadając jej pierwotny kształt,
oprószyć pieprzem. Rybę polać 3 łyżkami roztopionego masła, wstawić do
piekarnika i piec ok. 30 minut, co jakiś czas polewając masłem i 2
łyżkami soku cytrynowego.
Z 1 łyżki masła i mąki przygotować jasną zasmażkę, dodać 3-4 łyżki
zimnej wody i chrzan. Sos zagotować, następnie dodać śmietanę i 2
łyżki soku z cytryny, doprawić do smaku solą i cukrem. Sosem polać
rybę i piec jeszcze ok. 15 minut.

AP <c...@p...onet.pl>"

Poza tym myślę, że pierwsza lepsza "Kuchnia polska" też może pomóc.
Ktoś, kiedyś podawał też adres strony o "rybaniu" i przepisach -
niestety nie pamietam, a w archiwum nie mogę znaleźć :-(
Może na stronach wedkarskich...

--
Pzdr
Pe Ka

1. Data: 2003-03-30 18:20:25

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
Wycisnąłem
> ikrę, i zastanawiam się co dalej z nią zrobić.

Wejdz na http://www.marbo.agnet.pl/, moze cos znajdziesz.
Milej konsumpcji:)

Dorota

fernet