Cukinia

1. Data: 2016-09-10 10:52:26

Temat: Cukinia
Od: Crimi <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o taki przepis na cukinię żeby wydobyć z niej jakiś smak,
to warzywo jest takie jakieś bez smaku, tylko ciepnąć na kompost.

2. Data: 2016-09-10 12:40:14

Temat: Re: Cukinia
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę o taki przepis na cukinię żeby wydobyć z niej jakiś smak,
> to warzywo jest takie jakieś bez smaku, tylko ciepnąć na kompost.

Smażysz jak shabowego, ale kotleta nie będzie pszypominać ani z wyglądu, ani
w smaku.
Jak każde danie smażone - niezdrowe.
Osobiście wolę smażyć bez panierki.
Nie oszczędzaj soli, cukinia ją lubi.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2016-09-10 13:41:07

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-10 o 10:52, Crimi pisze:
> Proszę o taki przepis na cukinię żeby wydobyć z niej jakiś smak,
> to warzywo jest takie jakieś bez smaku, tylko ciepnąć na kompost.

Może spróbuj jak z parówką?
(taki smak jaka musztarda)

4. Data: 2016-09-10 14:04:03

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.09.2016 o 10:52, Crimi pisze:
> Proszę o taki przepis na cukinię żeby wydobyć z niej jakiś smak,
> to warzywo jest takie jakieś bez smaku, tylko ciepnąć na kompost.

Cukinia sama z siebie nie ma intensywnego smaku, więc trzeba ją dobrze
przyprawić.
Nie wiem, jak przygotowujesz swoją cukinię, ale moje sugestie: przede
wszystkim nie obierać jej ze skórki, poza tym najlepiej smakuje z
tymiankiem (lub bazylią) i czosnkiem. Na początek poleciłabym zupę krem,
jak dla mnie najlepsze danie z cukinii. W necie znajdziesz dużo przepisów.

Ewa

5. Data: 2016-09-10 18:05:55

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-10 10:52, obywatel Crimi uprzejmie donosi:
> Proszę o taki przepis na cukinię żeby wydobyć z niej jakiś smak,
> to warzywo jest takie jakieś bez smaku, tylko ciepnąć na kompost.

Surówka z pokrojonej w cienkie plasterki lekko posolona, popieprzona,
polana śmietanką, jogurtem lub oliwą. Można dodać czosnek, koperek lub
szczypiorek.
Pokrojona w cienkie długie wstążki może "udawać" makaron, czyli z
sosami, z innymi warzywami czy mięsem.
Pokrojona w grube krążki przesmażona na klarowanym maśle z czosnkiem, do
tego sól (niedużo) i pieprz.
Ratatuj (przepisów w necie moc).
Do musaki zamiast bakłażana.
Plastry zapieczone z pomidorem i serem (twardym owczym czy kozim, fetą,
mozarellą).
Na deser ciasto czekoladowe.

6. Data: 2016-09-10 20:56:07

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Crimi" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Proszę o taki przepis na cukinię żeby wydobyć z niej jakiś smak,
> to warzywo jest takie jakieś bez smaku, tylko ciepnąć na kompost.

Pokrojoną w cienkie plastry, albo startą na duzych oczkach mozna wrzucic do
gulaszu - odpowiednio dlugo gotowana rozpadnie sie i swietnie zagesci
potrawe, zamiast mąki.
Mozna uzyc do lecza lub innej "mamałygi", tylko wtedy pilnowac, zeby sie nie
rozgotowala na ciape.
Mozna zrobic placki z samej cukini, z cukini z innymi warzywami, albo
ziemniaczano - cukiniowe.
Mozna plastry zgrillowac, lub usmazyc na patelni z dodatkiem masla
klarowanego i przypraw jakie lubisz (czosnek pasuje doskonale).
Przekrojona wzdluz mozesz wydrążyć, napełnić dowolnym farszem i zapiec w
piekarniku.
Mozliwosci jest calkiem sporo, a to, ze cukinia nabiera smaku potrawy, do
ktorej ja wrzucisz to wielka jej zaleta jako zdrowszego od mąki zagestnika.

Pozdrawiam
@

7. Data: 2016-09-12 17:22:49

Od: Crimi <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję za porady,
coś z tego będzie :)

8. Data: 2016-09-12 18:14:54

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mozliwosci jest calkiem sporo, a to, ze cukinia nabiera smaku potrawy,
> do ktorej ja wrzucisz to wielka jej zaleta jako zdrowszego od mąki

Mamałyga to po polsku polenta, z cukinią ma niewiele wspólnego ;-). Ale
bardzo smakuje z leczo z cukinią ;-).

Wersja przekrojona: cukinia, pomidory i cebula: połówki wydrążyć. Z
wydrążonego i ewentualnie mielonego (podsmażyć) zrobić farsz (dodać
tartego sera wg smaku) i włożyć do tych połówek. Ewentualnie też
pieczarki, też napełnić farszem. Posypać tartą bułką i polać trochę
oliwą. Oczywiście wcześniej posolić połówki. Do piekarnika na ok 20
minut i wcinać. Można z bułką, można z ryżem, na ciepło, zimno czy jak
kto chce.

Waldek

Bakłażan - letnia miłość na jesień
Jak żyć, co jeść?
Banalnie proste do zrobienia, tanie i pyszne !!
Nie ma mnie.
już niedługo aktualne