Cukinia i kabaczek w przetworach - proszę o radę

1. Data: 2005-09-06 19:10:09

Temat: Cukinia i kabaczek w przetworach - proszę o radę
Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam kilka cukinii i kabaczków. Chciałabym bardzo zrobić z nich jakiś taki
przetwór ( ;) ) który by mi pozwolił na to, żeby w zimie zrobić na przykład
leczo z nimi w roli głównej.
Jakie przetwory mogłyby być tu zastosowane? Żadne kiszenie czy narynowanie nie
wchodzi w grę chyba co?

Znalazłam w archiwum parę przepisów np na cukinię smażoną:

CUKINIA SMAZONA PASTERYZOWANA
1kg cukinii, 5 łyzek oleju, glowka czosnku, lyzeczka kwasku cytr., sol.

Cukinie obrac, usunac nasiona, pokroic w drobna kostke. Cukinie usmazyc na
oleju, ciagle mieszajac. Do usmazonej cukinii + roztarty z sola czosnek i
kwasek rozpuszczony w lyzce przegotowanej wody. Wymieszac wszystko i
nakladac do sloikow, ugniatajac by nie zostaly wolne przestrzenie.
Pasteryzowac 25'.

Lub też na:
CUKINIA W ZALEWIE POMIDOROWEJ
Cukinie umyc, pokroic ze skórka w kostke (ok 1,5cm). Pokrojona gotowac ok 3'
w duzej ilosci osolonej do smaku wody. Odsaczyc. Przygotowac przecier
pomidorowy (ponizej podam na niego przepis) doprawic do smaku sola, cukrem
odrobina pieprzu lub ostra papryka czerwona. Napelnic sloje przecierem w 1/3
wysokosci wlozyc do niego cukinie i dolac znmowu przecieru. Cukinia musi byc
cala przykryta przecierem. Pasteryzowac 30'.

Czy takie przepisy są ok?
A poza tym - wstyd się przyznać - co to tak naprawdę
znaczy "pasteryzowanie" ...? Wybaczcie może głupie pytanie - ja dopiero
zaczynam szaleć w kuchni ... :)

Czekam na odpowiedzi i dziękuję za pomoc :)
Ewa

2. Data: 2005-09-07 04:45:35

Temat: Re: Cukinia i kabaczek w przetworach - proszę o radę
Od: "Małgorzata Leszczyńska" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na takie pytania trzeba szukać odpowiedzi w Google. Mnie m. in. odpowiedziały
tak:
http://www.pysznie.pl/index.php?m=porady&p1=1&p2=8
A pierwszy z podabych przez Ciebie przepisów osobiście wykorystywałam
kilkakrotnie - mnie bardzo smakuje.
Gośka

3. Data: 2005-09-07 14:55:23

Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.pysznie.pl/index.php?m=porady&p1=1&p2=8
> A pierwszy z podabych przez Ciebie przepisów osobiście wykorystywałam

Sziękuję bardzo za pomoc :)
Ewa

4. Data: 2005-09-08 05:36:53

Od: "Małgorzata Leszczyńska" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W moim przepisie był jeszcze dodawany pieprz cytrynowy. Wtedy kiedy robiłam
ten sos, nie było takiego "wynalazku", więc dodawałam zwykły biały pieprz
(biały, bo czarny mi kolorem nie pasuje). Teraz spróbuję dodatek zielonego.
Podawano jeszcze, że posuje szczególnie do jajek.

eksperyment kulinarny?
papryka marynowana
przecier pomidorowy - jakim urządzeniem ?
sałatka z bialej kapusty [P]
wloskie hot-dogi