Rolada z bitą śmietaną - pilne pytanie

1. Data: 2005-09-06 20:01:30

Temat: Rolada z bitą śmietaną - pilne pytanie
Od: "Osinka" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Chciałabym zrobić mężowi niespodziankę i na Jego czwartkowe urodziny
przygotować roladę z bitą śmietaną. Mam mnóstwo pytań:
- czy śmietanę podczas ubijania usztywniać śmietan-fixem, czy też nie?
- jakie owoce dodać i jak? dodać w całości do śmietany a potem ciasto zrolować?
- czy zrolowane ciasto nie rozwinie się???
- czy ciasto biszkoptowe wylać na największą kwadratową formę z piekarnika i
upiec?

Wygoglowałam przepis (podaję poniżej), czy ktoś robił tę roladę i jest ok?
Bardzo dziękuję za wskazówki!!! aha, smietane kremówkę 30% już kupiłam!

"Rolada biszkoptowa
Składniki na 12 porcji:
4 jajka
12 dag cukru pudru
2 łyżeczki cukru waniliowego
10 dag mąki tortowej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 l śmietanki kremówki 36-procentowej
25 dag owoców jagodowych (maliny, truskawki, borówki)
Przygotowanie:
Jajka ubić z 10 dag cukru pudru i cukrem waniliowym na puszystą masę, wsypać
mąkę i proszek do pieczenia, delikatnie wymieszać łyżką.
Płaską prostokątną blachę wyłożyć papierem do pieczenia, przelać do niej
ciasto, wstawić do piekarnika o temperaturze 220°C i piec 8-12 minut.
Ciasto wyjąć, papier zwilżyć wodą, ostrożnie oddzielić od ciasta, formę o
półokrągłym dnie wyłożyć folią, a potem ciastem, odkroić wystający pasek
biszkoptu.
Śmietankę ubić, dodać resztę cukru pudru, ubić na sztywno, wymieszać z
owocami, wyłożyć na ciasto, przykryć paskiem ciasta, schłodzić.
Mariolkka"

2. Data: 2005-09-07 08:41:13

Temat: Re: Rolada z bitą śmietaną - pilne pytanie
Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osinka" <o...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przygotować roladę z bitą śmietaną. Mam mnóstwo pytań:
> - czy śmietanę podczas ubijania usztywniać śmietan-fixem, czy też nie?
Do ubitej smietany dobrze jest dodać troszkę żelatyny rozpuszczonej w
niewielkiej ilości wody i to wystarczająco usztywni bitą śmietane, a całość
trzeba dobrze schłodzić

> - jakie owoce dodać i jak? dodać w całości do śmietany a potem ciasto
zrolować?
Pyszne sa brzoskwinie z syropu pokrojone w kostkę

> - czy zrolowane ciasto nie rozwinie się???
Wystarczy, że końcówka ciasta wypadnie pod spodem, wówczas nie ma prawa się
rozwinąć

> - czy ciasto biszkoptowe wylać na największą kwadratową formę z piekarnika
> upiec?
Raczej nie, wystarczy mniejsza prostokątna blaszka, z takiej kwadratowej
blachy rolada miałaby zbyt dużą średnicę :-)

Z zewnątrz roladę dobrze jest również cienko posmarować bitą śmietana i np.
posypać potarta gorzka czekoladą.
Mniam
Smacznego
Gocha

3. Data: 2005-09-07 16:23:04

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-09-06 22:01:30 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Osinka* skreślił te oto słowa:

> - czy śmietanę podczas ubijania usztywniać śmietan-fixem, czy też nie?

Ja usztywniam.
Potem łatwiej się ozdabia wierzch taka śmietaną.

> - jakie owoce dodać i jak? dodać w całości do śmietany a potem ciasto zrolować?

Ja daję wiśnie. Zagotowane z cukrem, odrobiną wody i łyzką mąki
ziemniaczanej i z kielonkiem wiśniówki.
To na biszkopt, i na to smietanę.

> - czy zrolowane ciasto nie rozwinie się???

Nie.
Ale jak zdejmiesz ciasto z blachy to powinnaś je zwinąc samo w ściereczce
bawełnianej i zostawić do wystygnięcia. Masz pewność, że się nie połamie
przy właściwym zwijaniu.

> - czy ciasto biszkoptowe wylać na największą kwadratową formę z piekarnika i
> upiec?

Tak jest.

A gotowa roladę do lodówki na 2 godziny.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

Cukinia i kabaczek w przetworach - proszę o radę
eksperyment kulinarny?
papryka marynowana
przecier pomidorowy - jakim urządzeniem ?
sałatka z bialej kapusty [P]