Cukrowe dekoracje - też tak chcę :-)

31. Data: 2014-03-17 23:06:21

Temat: Re: Cukrowe dekoracje - też tak chcę :-)
Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Mar 2014 16:40:55 +0100, Ikselka napisał(a):

> A tutaj prawdziwy artysta - bez wiertarki!

Jest i wiertarka :) Ma ich nawet kilka :)

> Plus trochę historii tej sztuki.
> http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
ge&v=JhKmFSq6iP4

Piękne :)

M.

32. Data: 2014-03-17 23:17:50

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.03.2014 15:24, Ikselka pisze:

> Bardzo mi się podoba Twoja Audrey - połączenie jednobarwnego dekupażu z
> ażurem jest bardzo piękne.

Dziekuję :)

> Poczytalam sobie na YT o technice ażurowych
> pisanek, warto było, to zupełnie proste, w każdym razie dla mnie nie
> problem, może się kiedyś pobawię. Moja niegdysiejsza Venus z Milo w rozm. 4
> cm wyrzeźbiona w balsie byłaby bezbłędna do wewnątrz takiej pisaneczki :-)

Bo nie jest trudne, trzeba jedynie odrobinkę - cierpliwości tym większą
im bliżej końca :)

> Nie wiem tylko, skąd wziąć miniwiertarkę do tej techniki, gdzieś widziałam
> w sklepie dla artystów, możesz podpowiedzieć?

Ja mam taką:
http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=809756&rdeo
cl=1&rdetpl=productpage&rdebox=box1
kupioną na tej stronie ;)

> Widziałaś to?
> http://www.youtube.com/watch?v=jiPOE87xIjU
> Więcej - na YT pod hasłem "victorian lace egg" i "ażurowe pisanki".

Tego konkretnie nie widziałam, ale mam w tej chwili coś podobnego "na
warsztacie" - dziś skończyłam wiercić, więc pewnie za parę dni wrzucę
efekt może nie końcowy ale jakiś pośredni na pewno :D

--
Pozdrówki
Anai

33. Data: 2014-03-17 23:22:15

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.03.2014 23:17, Anai pisze:

> Bo nie jest trudne, trzeba jedynie odrobinkę cierpliwości - tym większą
> im bliżej końca :)
Myślnik mi się postawił nie tam gdzie chciałam :/
Poza tym zapomniałam dopisać, że pewnie byłaby ta Twoja Wenus super, bo
są np. takie pisanki z cameą i są fajne...

http://bettineum.files.wordpress.com/2012/02/camea21
.jpg

34. Data: 2014-03-18 11:12:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Mar 2014 23:22:15 +0100, Anai napisał(a):

> Poza tym zapomniałam dopisać, że pewnie byłaby ta Twoja Wenus super, bo
> są np. takie pisanki z cameą i są fajne...
>
> http://bettineum.files.wordpress.com/2012/02/camea21
.jpg

Rzeczywiście super wyglądają! Myślałam o umieszczeniu figurki wewnątrz
właśnie takiego zagłębienia w jajku, jak w niszach w murze umieszcza się
rzeźby postaci ludzkich.

35. Data: 2014-03-18 11:14:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Mar 2014 23:17:50 +0100, Anai napisał(a):

> Ja mam taką:
> http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=809756&rdeo
cl=1&rdetpl=productpage&rdebox=box1
> kupioną na tej stronie ;)

Możesz mi podać orientacyjne wymiary wiertarki, tj średnicę w najgrubszym
miejscu i długość korpusu? I m/w jaki ma cieżar? Boję się coś takiego
kupować na odległość, bo nie wiem, czy nie będzie dla mnie za duże - mam
małe dłonie, a przy precycyjnej robocie ważny jest dobry/wygodny chwyt.

36. Data: 2014-03-18 11:15:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Mar 2014 23:06:21 +0100, Fragi napisał(a):

> Jest i wiertarka :) Ma ich nawet kilka :)

No ma, ale wykańcza nożykiem - no na to to ja się raczej nie odważę,
przecież jeden fałszywy ruch i trzask...
:-)))

ge&v=JhKmFSq6iP4

> Piękne :)

No...

37. Data: 2014-03-18 13:05:59

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.03.2014 11:12, Ikselka pisze:

.jpg

> Rzeczywiście super wyglądają! Myślałam o umieszczeniu figurki wewnątrz
> właśnie takiego zagłębienia w jajku, jak w niszach w murze umieszcza się
> rzeźby postaci ludzkich.

O coś takiego Ci chodzi?
http://www.kuferek.org/mkportal/modules/gallery/albu
m/a_1540.jpg
- właśnie jestem w trakcie tworzenia podobnej :D

38. Data: 2014-03-18 13:14:47

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.03.2014 11:14, Ikselka pisze:

> [...]
> kupować na odległość, bo nie wiem, czy nie będzie dla mnie za duże - mam
> małe dłonie, a przy precycyjnej robocie ważny jest dobry/wygodny chwyt.

Średnicę w najgrubszym miejscu ma ze 3, może 3 i pół cm, długość na oko
z 15 cm, wazy 20 dag - jestem w stanie wytrzymać z nią w ręce ok. 3
jajka czyli ze 2 max 3 godziny :D
Można do takiej mini-wiertarkki dokupić elastyczny wałek, dzięki któremu
praca staje się znacznie łatwiejsza, ale to dodatkowy koszt jest...
Coś takiego: http://walek-gietki.gu.ma/

39. Data: 2014-03-18 13:24:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Mar 2014 13:14:47 +0100, Anai napisał(a):

> Średnicę w najgrubszym miejscu ma ze 3, może 3 i pół cm, długość na oko
> z 15 cm, wazy 20 dag - jestem w stanie wytrzymać z nią w ręce ok. 3
> jajka czyli ze 2 max 3 godziny :D

Dzięki. No to super. Zasugeruję MŚK mój urodzinowy albo imieninowy
prezencik :-P

40. Data: 2014-03-18 13:29:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Mar 2014 13:05:59 +0100, Anai napisał(a):

> O coś takiego Ci chodzi?
> http://www.kuferek.org/mkportal/modules/gallery/albu
m/a_1540.jpg
> - właśnie jestem w trakcie tworzenia podobnej :D

O tym też myślalam, ale nie, tu mam inną wizję, chodzi o
umieszczenie/wklejenie figurki w tym wklęsłym miejscu jaja, gdzie u Ciebie
jest portret Audrey, o, mw tak, jak tutaj w niszy umieszczono posąg,
wklęsość w jaju (nie dziura) stanowiłaby wnękę (taką jak tu w ścianie) dla
posągu:
http://palac-osiek.blog.onet.pl/wp-content/blogs.dir
/651608/files/blog_cw_4506234_6690807_tr_detale5.jpg
Tylko nie głowkowałabym żadnej podstawy dla nóg figurki, lecz po prostu
przykleiłabym "plecy" figurki do wklęsłej ścianki jaja, figurkę
umieszczając dokładnie w centrum niszy.

Ziólka już!
Tłusty Czwartek...
Z cyklu: etykieta prawdę ci powie...