Krem budyniowy.

1. Data: 2014-03-02 21:33:25

Temat: Krem budyniowy.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o ten krem:
http://www.youtube.com/watch?v=LAa4Ki4bytg
który w MOJEJ wersji jest prawie bez roboty:
Ugotować budyń z odpowiednią ilością cukru lecz dać trochę mniej
mleka, włożyć do gorącego budyniu cukie waniliowy i masło, nieważne, czy
twarde, czy nie. Wymieszac do roztopienia się masła. Przykryć, odstawić do
wystudzenia, od czasu do czasu zamieszać łyżką tyle tylko, żeby masło
tężejąc nie zebrało się na wierzchu w jedną taflę. Po wystygnięciu do
temperatury pokojowej ubić chwilę na najwyższych obrotach. Gotowe :-)

Zalety:
- idealna masa do tortu
- podstawa do innych mas
- zero roboty
- masa nigdy się nie zwarzy (chyba że masło kiepskie tzn z wodą i/lub
olejem)

2. Data: 2014-03-03 08:51:37

Temat: Re: Krem budyniowy.
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - podstawa do innych mas
> - zero roboty
> - masa nigdy się nie zwarzy (chyba że masło kiepskie tzn z wodą i/lub
Nie roztapia się masła.
MIękkkie miksuje się z wystudzonym budyniem , ja używam końcuwki jak do
majonezu, z 2 nożykami, długo, dopiero jak jest istotnie miękkie i
jednolite, koncuwki jak do białek.
Wyłazi odrobine gorszy niż krem karpatkowy z torebki.

Ale popatsz jak weźmiesz 3 budynie albo 1 krem karpatkowy w proszku to cena
ta sama.
Dalej robisz prawie tak samo, a w budyniu będziesz mieć nieprawidłowe
(większe) stężenie konserwantuw i aromatuw (bo było mniej mleka), i śladowo
więcej roboty (otwierasz 3 torebki, dodajesz cukier). Ja wybieram więc
zwykle gotowy proszkowy krem.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3d

3. Data: 2014-03-03 10:03:41

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-03-03 08:51, Stokrotka pisze:

> [...]
> śladowo więcej roboty (otwierasz 3 torebki, dodajesz cukier). Ja
> wybieram więc zwykle gotowy proszkowy krem.

Lepiej - o wiele mniej roboty, ponieważ budyń robi się samemu, nie z
torebki - trzeba rozbić jajko (a może nawet dwa), oddzielić białko od
żółtka, dodać cukier, mąkę, wymieszać, ugotować najpierw mleko, potem
całość... normalnie zgroza. ;-)

Ewa

4. Data: 2014-03-03 11:19:47

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.03.2014 10:03, FEniks pisze:

> Lepiej - o wiele mniej roboty, ponieważ budyń robi się samemu...

...i nie ma ż a d n y c h konserwantuf :D
Też taki robię :D

--
Pozdrówki
Anai

5. Data: 2014-03-03 11:23:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 3 Mar 2014 08:51:37 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Nie roztapia się masła.

"Roztapia" się 3-)
Wtedy masło szybko i dokładnier łączy się z budyniem, a stygnąc wraz z nim
ma identyczną temperaturę i podczas ubijania masa nie warzy się. Jest
jeszcze jeden aspekt - czasami masło bywa oszukańczo "podbite" wodą i wtedy
ta woda jest związana w gorącym budyniu, co zapobiega warzeniu się w takim
przypadku.

> Ja wybieram więc
> zwykle gotowy proszkowy krem.

Ty na skład popatrz - ile tam dodatków typu emulgatory itp.

6. Data: 2014-03-03 13:08:48

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> torebki - trzeba rozbić jajko (a może nawet dwa), oddzielić białko od
> żółtka, dodać cukier, mąkę, wymieszać, ugotować najpierw mleko, potem

Jak weźmiesz samo żułtko, bez białka, to holesterol będzie niewyważony.
A bić białka to siądą w temperaturce i roboty więcej.

7. Data: 2014-03-03 17:57:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-03-03 13:08, Stokrotka pisze:

> Jak weźmiesz samo żułtko, bez białka, to holesterol będzie niewyważony.

A wiesz, jak się zachwieje, kiedy do tego wszystkiego masło jeszcze
wmieszam? Strach się bać. ;)

> A bić białka to siądą w temperaturce i roboty więcej.

Z białek proponuję bezy, np. do dekoracji. :)

Ewa

8. Data: 2014-03-03 20:56:33

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A wiesz, jak się zachwieje, kiedy do tego wszystkiego masło jeszcze
> wmieszam? Strach się bać. ;)

> Z białek proponuję bezy, np. do dekoracji. :)

Bezy nie pasują do karpatki.
A same, dobre, no ale robota i jednak będziesz jeść w praktyce osobno, a to
już robi się niezdrowe, tym bardziej że w samym cieście karpatkowym jest
bardzo dużo jaj.

9. Data: 2014-03-03 21:50:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 3 Mar 2014 20:56:33 +0100, Stokrotka napisał(a):

> [...]
> już robi się niezdrowe, tym bardziej że w samym cieście karpatkowym jest

A odkad to jaja są niezdrowe? Te bezedety o cholesterolu to sobie wstawiaj
wiesz gdzie :-)

10. Data: 2014-03-03 21:55:48

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-03-03 20:56, Stokrotka pisze:

> Bezy nie pasują do karpatki.

A to musi być karpatka?

> A same, dobre,

Można jeść i same.

> no ale robota i jednak będziesz jeść w praktyce osobno, a to już robi
> się niezdrowe, tym bardziej że w samym cieście karpatkowym jest bardzo
> dużo jaj.

To w ogóle nie ma co piec - ani roboty, ani niezdrowia, ani tycia. I już.

Ewa

Cukrowe dekoracje - też tak chcę :-)
Ziólka już!
Tłusty Czwartek...