Czarne ubrania - pranie

1. Data: 2005-08-07 20:23:43

Temat: Czarne ubrania - pranie
Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

moze to troche OffTopic, ale zwiazany z dobrym wygladem.
Planuje zakup kilku czarnych ubran i z doswiadczenia wiem, ze po kilku
praniach juz jest mniej czerni w czerni :).
W sklepach moge kupic jakies takie plyny do czarnych tkanin, co to maja
sprawic, ze tkaniny te nie wyblakna. Prawda to? Oplaca sie wydac
dodatkowe pare zlotych na taki specyfik?

Prosze o rade i dziekuje ze odpowiedzi

--
pa!
Bastet_Milo "See you in space

1. Data: 2005-08-07 21:09:40

Temat: Re: Czarne ubrania - pranie
Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna 'Bastet' Świderska" <b...@w...pl> napisał

> [...]
> sprawic, ze tkaniny te nie wyblakna. Prawda to? Oplaca sie wydac
> dodatkowe pare zlotych na taki specyfik?

Moja mama sobie chwali i nawet się dziwiła, że ja nie mam jakiegoś Perwoll
Black czy coś takiego. Ale mnie nie dane było sprawdzić skuteczności.

Maja

1. Data: 2005-08-08 05:10:21

Od: Beth Winter <b...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna 'Bastet' Świderska wrote:

> [...]
> sprawic, ze tkaniny te nie wyblakna. Prawda to? Oplaca sie wydac
> dodatkowe pare zlotych na taki specyfik?

Prawda. Osobiscie uzywam Perly do czarnego, inne odpowiedniki normalnych
plynow tez sa dobre. Raz tylko skusilam sie na jakis no-name (tzn nie
odpowiednik markowego proszku/zelu) i pare rzeczy sie skurczylo w
praniu, wiec lepiej trzymac sie renomowanych :)

(A znam sie na tym dobrze. Na dwie pralki czarnego przypada jedna pralka
reszty...)

--
Beth Winter
-- Neil Gaiman

1. Data: 2005-08-10 10:56:36

Od: "MAG" <mag27@to_wywal.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Raz tylko skusilam sie na jakis no-name (tzn nie
> odpowiednik markowego proszku/zelu) i pare rzeczy sie skurczylo w
> praniu, wiec lepiej trzymac sie renomowanych :)

Skurczyło się od płynu????? Coś nie chce mi się wierzyć... Trzeba było nie
stosować tego płynu wraz z wrzątkiem to by się nie skurczyły.

Pozdrawiam,
MAG

1. Data: 2005-08-10 11:06:35

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8/10/2005 12:56 PM,Użytkownik MAG usiadł wygodnie i napisał:

> Skurczyło się od płynu????? Coś nie chce mi się wierzyć... Trzeba było nie
> stosować tego płynu wraz z wrzątkiem to by się nie skurczyły.

Wrzątek ma temp. 100 st. C. Jesteś pewien/pewna, że o to Ci chodzi? Bo
ja nie wierzę, żeby ktokolwiek prał czarne rzeczy w takiej temperaturze.

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

1. Data: 2005-08-10 13:31:25

Od: "MAG" <mag27@to_wywal.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wrzątek ma temp. 100 st. C. Jesteś pewien/pewna, że o to Ci chodzi? Bo ja
> nie wierzę, żeby ktokolwiek prał czarne rzeczy w takiej temperaturze.

Początkujący pracze różne mają pomysły :-)
A dla niektórych tkanin (bez względu na kolor) nawet 40 stopni to za dużo.

Pozdrawiam,
MAG

1. Data: 2005-08-10 13:58:55

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Wed, 10 Aug 2005 13:06:35 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <k...@g...pl> i powiedziała:

> Wrzątek ma temp. 100 st. C. Jesteś pewien/pewna, że o to Ci chodzi? Bo
> ja nie wierzę, żeby ktokolwiek prał czarne rzeczy w takiej temperaturze.

A jednak ;-)

Zuzanka (ale wszystkie przeżyły :-> i nie, nie celowo)

*:.
Powinno się wystawić Cię w Sevres jako wzorzec cynizmu ;-) (C) Tib

1. Data: 2005-08-10 14:25:39

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8/10/2005 3:58 PM,Użytkownik Małgorzata Krzyżaniak usiadł wygodnie
i napisał:

> Zuzanka (ale wszystkie przeżyły :-> i nie, nie celowo)

O to mi właśnie chodzi :)

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

1. Data: 2005-08-10 14:27:54

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8/10/2005 3:31 PM,Użytkownik MAG usiadł wygodnie i napisał:

> Początkujący pracze różne mają pomysły :-)

To muszą być straszliwie początkujący albo w pierwszych klasach
podstawówki, jeśli z premedytacją ustawiają taką temperaturę. Bo są,
rzecz jasna, wypadki przy pracy :)

> A dla niektórych tkanin (bez względu na kolor) nawet 40 stopni to za dużo.

No pewnie, to oczywistość.

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

1. Data: 2005-08-10 16:35:47

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:ddd2tm$6aa$3@nemesis.news.tpi.pl>
Kruszyzna <k...@g...pl> pisze:

> To muszą być straszliwie początkujący albo w pierwszych klasach
> podstawówki, jeśli z premedytacją ustawiają taką temperaturę.

Albo są po prostu (niektórymi) menszczyznami ;-)

--
PozdrawiaM

Fryzura dla mnie
wrastanie włoslów
najbardziej ulubiony zapach dla mezczyzn :) - sugestie?
Cieniutkie wlosy - odpowiednia fryzura
tusz do rzęs