Czarny osad w kiblu

1. Data: 2012-04-15 11:06:13

Temat: Czarny osad w kiblu
Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nowe 2 muszle klozetowe.Nowa instalacja miedziana.Nie zmieniona dieta.Po
tygodniu, dwóch pojawia się od poziomu wody w dół czarnoszary osad na
emalii.Na szczęście łatwo schodzi po przetarciu szczotką.w starym kiblu
tak nie było. Nie bardzo chcę stosować chemię,żeby nie zniszczyć
emalii.Czy to moze wina rur miedzianych? Wody?

2. Data: 2012-04-15 18:13:23

Temat: Re: Czarny osad w kiblu
Od: "GB" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Po tygodniu, dwóch pojawia się od poziomu wody w dół czarnoszary osad na
>emalii.Na szczęście łatwo schodzi po przetarciu szczotką.

To przez dwa tygodnie nie czyscisz?

3. Data: 2012-04-15 19:26:46

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> To przez dwa tygodnie nie czyscisz?
To wynik testu.Daawno temu, przy instalacji stalowej pojawial się tylko
rdzawy osad, chodzi mi bardziej o rodzaj i przyczyny syfu niż o czyszczenie

4. Data: 2012-04-15 19:45:27

Od: boxfish <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-15 21:26, Rentier pisze:

> To wynik testu.Daawno temu, przy instalacji stalowej pojawial się tylko
> rdzawy osad, chodzi mi bardziej o rodzaj i przyczyny syfu niż o czyszczenie

cholera, ile taki emaliowany kibel kosztuje ?

5. Data: 2012-04-16 06:34:16

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-15 13:06, Rentier pisze:

> [...]
> tak nie było. Nie bardzo chcę stosować chemię,żeby nie zniszczyć
> emalii.Czy to moze wina rur miedzianych? Wody?

Rury. U moich rodziców taką barwę ma wnętrze elektrycznego czajnika,
napełnianego wodą lecącą przez miedziane rurki.

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

6. Data: 2012-04-17 16:41:44

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-16 08:34, Aicha pisze:

> Rury. U moich rodziców taką barwę ma wnętrze elektrycznego czajnika,
> napełnianego wodą lecącą przez miedziane rurki.

Ja mam instalację plastikową i jest to samo, więc raczej nie rury.
Pozdrawiam,
MW

7. Data: 2012-04-17 22:07:05

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Kwi, 18:41, wolim :

> Ja mam instalację plastikową i jest to samo, więc raczej nie rury.

Nie chcę na zapas straszyć, ale podejrzewam, że może to być
spowodowane podwyższoną zawartością manganu w wodzie.
Mangan jest metalem niezwykle toksycznym. Norma dla wód przeznaczonych
do konsumpcji dopuszcza jego zawartość nie większą jak 0,1 mg/dm3 Mn.

Radzę pilną kontrolę jakości chemicznej wody.

mal

8. Data: 2012-04-18 02:11:23

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-17 18:41, wolim pisze:

> Ja mam instalację plastikową i jest to samo, więc raczej nie rury.

Przedtem (rury stalowe) osad był rudobrązowy. Ale oczywiście mogła się
zmienić cała struktura hydrologiczna w okolicy :)

9. Data: 2012-04-18 02:13:44

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-18 00:07, mal pisze:

> Mangan jest metalem niezwykle toksycznym. Norma dla wód przeznaczonych
> do konsumpcji dopuszcza jego zawartość nie większą jak 0,1 mg/dm3 Mn.

0,05.

10. Data: 2012-04-18 12:40:11

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Kwi, 04:13, Aicha:

> 0,05.

0,1 jest dopuszczalne przy indywidualnym ujęciu, jako max poziom
oznaczenia.
0,05 mg/l - przy zbiorowym zaopatrzeniu w wodę.

Pzdr.

m.

Czy moj dom gnije?
dobre piekarniki