Czereśnia chyba uschła

1. Data: 2017-04-11 10:33:11

Temat: Czereśnia chyba uschła
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

6-7 letnia czereśnia u mnie i 20 metrów dalej u sąsiada w podobnym wieku czereśnia
chyba uschły.
W ubiegłym roku w lipcu obficie owocowały, koniec lipca i sierpień były u nas bardzo
deszczowe i nie wiem czy to ma związek z tym deszczem właśnie ale kilka tygodni po
zbiorach czereśnie zrzuciły liście.
Teraz już większość drzew wypuszcza pąki a moja i sąsiada czereśnie nic.
Co się mogło stać?

2. Data: 2017-04-11 10:56:15

Temat: Re: Czereśnia chyba uschła
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
> ale kilka tygodni po zbiorach czereśnie zrzuciły liście.
> Teraz już większość drzew wypuszcza pąki a moja i sąsiada czereśnie nic.

Czy nie są przypadkiem posadzone wzdłuż nitki kanalizacyjnej? Czasem
nieszczelność kanalizacji powoduje podmakanie i młode drzewa z wrażliwych
gatunków mogą ucierpieć.

Albo przemarzły.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

3. Data: 2017-04-11 11:23:30

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 10:56:38 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Czy nie są przypadkiem posadzone wzdłuż nitki kanalizacyjnej?
Nie

> Albo przemarzły.
Tej zimy mrozów praktycznie u nas nie było. Kilka dni minus 15 moze było najwięcej
Dziwne jest to że zrzuciły liście zaraz po owocowaniu- wczesniej tak nie robiły
No i było to podczas dość długich opadów deszczu+ wody gruntowe u nas wysoko są.
Wygląda ze nadmiar wody im zaszkodził.

4. Data: 2017-04-11 15:15:54

Od: "abn140" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> nadmiar wody im
poczekaj jeszcze, moze zawalczy o zycie.
a potem popatrz czy korzenie zgnite czy nornica...

5. Data: 2017-04-11 15:52:19

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 15:16:00 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
> poczekaj jeszcze, moze zawalczy o zycie.

Piła w garażu czeka jakby co, drewno do wędzarni się nada ale szkoda trochę bo owoce
przepyszne miała.

> a potem popatrz czy korzenie zgnite czy nornica...

Krety czy inne nornice mi jesienią ostro teren ryły ale ta czereśnia to ma tak za 3-4
metry średnicy już i z 5 metrów wysokości wiec nornice by jej raczej rady nie dały

6. Data: 2017-04-11 18:10:20

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 10:33:11 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
tygodni po zbiorach czereśnie zrzuciły liście.
> Teraz już większość drzew wypuszcza pąki a moja i sąsiada czereśnie nic.

A nie było to tak że przyszła fala gorąca w lato i te liscie spadły w jej trakcie?

Tak czy siak albo odzyje albo po ptokach.

Ułam pare gałązek i zobacz czy suche czy jakis chlorofil tam sie czai.

7. Data: 2017-04-11 18:32:21

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-11 o 10:33, Kris pisze:
> [...]
tygodni po zbiorach czereśnie zrzuciły liście.
> Teraz już większość drzew wypuszcza pąki a moja i sąsiada czereśnie nic.

No i najprawdopodobniej za sprawą nadmiaru wody czereśnia uschła. Prawie
każde drzewo owocowe (za wyjątkiem śliw) źle toleruje nadmiar wody.

8. Data: 2017-04-21 00:39:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
> ale kilka tygodni po zbiorach czereśnie zrzuciły liście.
> Teraz już większość drzew wypuszcza pąki a moja i sąsiada czereśnie nic.

Jeśli nadal nic, to tu masz wyjaśnienie:
http://doradztwosadownicze.pl/komunikat-sadowniczy-z
-dnia-11-05-2015-ochrona-wisni-czeresni-po-kwitnieni
u/

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

9. Data: 2017-04-21 11:04:06

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 21 kwietnia 2017 00:39:31 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Jeśli nadal nic, to tu masz wyjaśnienie:
> http://doradztwosadownicze.pl/komunikat-sadowniczy-z
-dnia-11-05-2015-ochrona-wisni-czeresni-po-kwitnieni
u/

Nadal nic
Czereśnia raczej chora nie była, przynajmniej ja żadnych oznak nie zauważyłem.
W ubiegłym roku owocowała bardzo obficie i bardzo dorodne owoce.
Jak już pisałem zaraz po owocowaniu były u nas dość długotrwałe opady deszczu+ wysoki
poziom wód gruntowych mamy.
W okolicy(w promieniu 100-150m) jest 6 czereśni w podobnym wieku do mojej(6-8 lat)
3szt do dzisiaj nie puściły liści. Aczkolwiek jak gałęzke mojej czereśni przełamuje
to jeszcze zielone lekko w środku są. Ciągle walczy zapewne ale myślę ze to agonia.
Jeszcze z 2 tygodnie i się okaże.

10. Data: 2017-04-21 14:05:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
> 3szt do dzisiaj nie puściły liści. Aczkolwiek jak gałęzke mojej czereśni
> przełamuje to jeszcze zielone lekko w środku są. Ciągle walczy zapewne

Szkoda by było :-(((
No ale przecież nie pierwszy raz większe opady u Was były chyba?

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

Polan - nigdy więcej.
Nawożenie trawnika
Borówki pod modrzewiem
Czy nie za mały warzywnik?