Czosne co zrobić

1. Data: 2015-03-10 21:46:11

Temat: Czosne co zrobić
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam dość duży zapas czosnku, polskiego Harnasia i raczej "tradycyjnie" go do lata nie
przejem.
Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske przerobić?
Co radzicie?

2. Data: 2015-03-11 14:17:40

Temat: Re: Czosne co zrobić
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Mar 2015 13:46:11 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
nie przejem.
> Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske przerobić?

http://www.kardiochirurgia.cm-uj.krakow.pl/sons/nale
wka.html

"NALEWKA TYBETAŃSKA

W roku 1971 wyprawa UNESCO znalazła w jednym z klasztorów Tybetańskich
receptę na 'Eliksir Młodości" datowaną na V-IV w.pne.

Nalewka czosnkowa oczyszcza organizm z odkładającego się tłuszczu,
wypłukuje nie rozpuszczony wapń, szybko poprawia przemianę materii,
oczyszcza naczynia krwionośne, zapobiega zawałowi serca, paraliżowi,
powstawaniu nowotworów, likwiduje szum w głowie, poprawia wzrok, odmładza
organizm (siły witalne).

RECEPTURA:

35 dkg. obranego czosnku (z nowych zbiorów) rozetrzeć i zmieszać z 200 ml
czystego spirytusu, szczelnie zamknąć i postawić w ciemnym i chłodnym
miejscu (ale nie w lodówce) na 10 dni. Następnie masę przecedzić, przelać
do słoika i postawić jeszcze na 4 dni.
Stosować wg następującego schematu:
DZIEŃ Śniadanie Obiad Kolacja
1 1 kropla 2 krople 3 krople
2 4 5 6
3 7 8 9
4 10 11 12
5 13 14 15
6 16 17 18
7 19 20 21
8 22 23 24
9 25 25 25
10 25 25 25

Potem należy przyjmować po 25 kropli 3 razy dziennie dopóki nalewka się nie
skończy. Dodatkowo zaleca się picie 50 ml. kefiru lub jogurtu"

--
Ikselka
pewni siebie.

3. Data: 2015-03-11 17:15:37

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris wrote:
> [...]
> "tradycyjnie" go do lata nie przejem.
> Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske

zmiksować i zawekować w małe słoiki z dodatkiem soli ( chociać nie
wiem czy to potrzebne bo czosnek ma sporo siarki)

4. Data: 2015-03-11 18:39:54

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 11.03.2015 um 17:15 schrieb Jeffrey:

> zmiksować i zawekować w małe słoiki z dodatkiem soli ( chociać nie wiem
> czy to potrzebne bo czosnek ma sporo siarki)

Babcia mieszała z oliwą i solą. Trzymało się parę miesięcy w piwnicy.

Waldek

5. Data: 2015-03-11 20:55:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

nie przejem.
> Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske przerobić?

http://kuchnianagazie.blogspot.com/2009/06/woska-pas
ta-czyli-posolony-czosnek.html
--

Ikselka
pewni siebie.

6. Data: 2015-03-12 06:52:39

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-10 o 21:46, Kris pisze:
> [...]
nie przejem.
> Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske przerobić?

Właśnie wczoraj rozmawialiśmy z kolegą małorolnym, że dobry biznes jest
na czosnku. Z hektara można by zarobić dobry milion.

Może posadź? :)

Pozdrawiam,
MW

7. Data: 2015-03-12 08:26:25

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim pisze:

> Właśnie wczoraj rozmawialiśmy z kolegą małorolnym, że dobry biznes jest
> na czosnku. Z hektara można by zarobić dobry milion.
>
> Może posadź? :)

Słoik z zakrętką, całkiem jeszcze dobry i mało używany, można znaleźć
w każdym domu (tak jak starą szpulkę od nici i niepotrzebną szprychę
rowerową). Z nieużywanym hektarem może nie być równie łatwo.

Jarek

--
Aż tu jeden się wyrywa
Małorolny spod Morąga,

8. Data: 2015-03-12 12:05:58

Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-11 14:17, Ikselka pisze:
'Eliksir Młodości" datowaną na V-IV w.pne.
..... i zmieszać z 200 ml czystego spirytusu

Ci mnisi to nieźli spece byli :)

9. Data: 2015-03-12 12:28:44

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

krak pisze:

> W dniu 2015-03-11 14:17, Ikselka pisze:
> 'Eliksir Młodości" datowaną na V-IV w.pne.
> ..... i zmieszać z 200 ml czystego spirytusu
>
> Ci mnisi to nieźli spece byli :)

No, skoro czysty, to nie tylko prymitywny alembik, ale nawet kolumnę
rektyfikacyjną mieć tam musieli! Ale co tam mnisi -- my tu lepszych
speców mamy. Szczególnie takich od bezkrytycznego przeklejania głupot
z przypadkowych blogów, czy podobnych skarbnic mądrości.

Jarek

--
-- Szwejku, Jezus Maria, Himmelherrgott, ja was zastrzelę, bydlę jedno,
ośle, kretynie, gówniarzu jeden! Czy można być takim bałwanem?

10. Data: 2015-03-12 14:21:06

Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie przejem.
> Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske przerobić?

Zakisić, różne przepisy i metody znajdziesz w internecie. Najprostsza,
to wrzucić obrane ząbki do wody po ogórkach kiszonych.

Pompa głębinowa
sok zasładzany czy nie?
STOP "polskim obozom koncentracyjnym"!
Ogniwa solarne