Ogniwa solarne

1. Data: 2015-03-01 14:05:22

Temat: Ogniwa solarne
Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Modny ostatnio temat - aż się zacząłem zastanawiać.

Na pierwszy ogląd wygląda to dobrze - ale może ktoś używa i mógłby
opowiedzieć o minusach (trwałości, awaryjności, czymś co odbiega od
informacji sprzedawców)?

2. Data: 2015-03-01 14:36:59

Temat: Re: Ogniwa solarne
Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

"Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
> [...]
> Na pierwszy ogląd wygląda to dobrze - ale może ktoś używa i mógłby
> opowiedzieć o minusach (trwałości, awaryjności, czymś co odbiega od

glownym problemem z ktorym sie spotykam jest to ze latem, kiedy
ludzie jada na urlop trzeba je jakos wylaczyc - np. spuszczajac
glikol, a spuszczenie i napelnienie bywa czesto trudne jezeli
nie pomyslalo sie o dobrym zaplanowaniu tego przed wykonaniem
instalacji

--
http://db.org.pl/

3. Data: 2015-03-01 20:29:52

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-01 o 14:05, Cavallino pisze:
> [...]
>
> Na pierwszy ogląd wygląda to dobrze - ale może ktoś używa i mógłby
> opowiedzieć o minusach (trwałości, awaryjności, czymś co odbiega od

Ogniwo solarne? Znaczy połączenie fotoogniwa z kolektorem słonecznym
(popularnie zwanym solarem)? O takim czymś nie słyszałem. Chyba, że
chodzi Ci albo o fotoogniwo albo o kolektor słoneczny, to najpierw
określ o co Ci chodzi.

4. Data: 2015-03-01 20:40:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 01 Mar 2015 20:29:52 +0100, BQB napisał(a):

> [...]
> (popularnie zwanym solarem)? O takim czymś nie słyszałem. Chyba, że
> chodzi Ci albo o fotoogniwo albo o kolektor słoneczny, to najpierw

Pewnie o ogniwa fotowoltaiczne - czyli coś, co zamienia energię słoneczną w
elektryczną.
--

XL
pewni siebie.

5. Data: 2015-03-01 20:51:03

Od: "kikuko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Sun, 01 Mar 2015 20:29:52 +0100, BQB napisał(a):
.....>
> Pewnie o ogniwa fotowoltaiczne - czyli coś, co zamienia energię słoneczną
> elektryczną.
> --
>
> XL

na początku używania (na działce) nie pomyślałem, że akumulator zimą musi
się rozładowywać a nie tylko doładowywać, i szlag go trafił. Teraz
wyjezdżając mam na regulatorze ładowania ustawione, że po zapadnięciu zmroku
zapala się automatycznie żarówka w środku, w domku - akumulator wytrzymał
juz 3 lata :) . Pozdrawiam K.

6. Data: 2015-03-01 22:35:03

Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości grup
a.pl...

> [...]
> Ci albo o fotoogniwo albo o kolektor słoneczny, to najpierw określ o co Ci

Googiel Twoim przyjacielem:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ogniwo_s%C5%82oneczne

7. Data: 2015-03-02 07:17:53

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Bzdura. Nie konieczności spuszczania glkolu.

8. Data: 2015-03-02 11:45:41

Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-03-01 20:29, BQB wrote:
[...]
> Ogniwo solarne? Znaczy połączenie fotoogniwa z kolektorem słonecznym
> (popularnie zwanym solarem)? O takim czymś nie słyszałem.
Analfabeci z Allegro lansują ten termin (tudzież inne "solarne"
wynalazki), a ciemny lud później bezmyślnie to powtarza. :-D

9. Data: 2015-03-02 11:46:23

Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-03-01 20:51, kikuko wrote:
> [...]
> wyjezdżając mam na regulatorze ładowania ustawione, że po zapadnięciu
> zmroku zapala się automatycznie żarówka w środku, w domku - akumulator
Jechały dwa traktory. Jeden był czerwony, a drugi skręcił w prawo. :-D

10. Data: 2015-03-02 15:03:47

Od: "kikuko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jechały dwa traktory. Jeden był czerwony, a drugi skręcił w prawo. :-D

inteligentny komentarz - jestem pełen podziwu :)

-autor prosił o wrażenia z użytkowania ogniw fotowoltaicznych - akumulator
pracujący w systemia, niby drobiazg a okazuje się istotnym elementem układu.
Nikt nie rozpisuje się, że nieużywany (a tylko doładowywany) w czasie dużych
mrozów szybko padnie... :(
Pozdrawiam
K.

Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
Zlewozmywak
Wybory pod kontrolą obywatelską!
Zupki z torebki.
Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców