Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców

1. Data: 2015-02-14 09:35:30

Temat: Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców
Od: Tom <t...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam prośbę do znających się na sposobie pomiaru powierzchni mieszkania,
załączam schemat mieszkania z danymi od dewelopera (nowe mieszkanie)

Proszę niech ktoś mi powie:
-jaka jest powierzchnia tego mieszkania wg norm które obowiązują w polsce
-czy zaznaczona zieloną linią powierzchnia to obszar wg którego należy
liczyć ile m2 ma mieszkanie????

fotka
http://abload.de/img/editedqnu3z.jpg

dzięki i pozdrawiam
Tom

2. Data: 2015-02-14 11:59:23

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Tom wrote:

> [...]
> -jaka jest powierzchnia tego mieszkania wg norm które obowiązują w polsce
> -czy zaznaczona zieloną linią powierzchnia to obszar wg którego należy

z tynkiem czy bez? W sumie to może być dowolnie w końcu do celów
kupna/sprzedaży liczy się wartość a nie mm2

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

3. Data: 2015-02-14 12:27:13

Od: Tom <t...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

z tynkiem czy bez? W sumie to może być dowolnie w końcu do celów
> kupna/sprzedaży liczy się wartość a nie mm2

chodzi o kupno nowego, o podanym schemacie, problem w tym że deweloper
podał m2 które nijak nie mogę wyliczyć z tego schematu, no chyba że po
tej zielonej linii

dlatego pytam jaka jest prawidłowa zasada obliczania powierzchni mieszkania

4. Data: 2015-02-14 12:50:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Feb 2015 12:27:13 +0100, Tom napisał(a):

> [...]
> tej zielonej linii
>

> dlatego pytam jaka jest prawidłowa zasada obliczania powierzchni mieszkania

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Zasady-obliczania-
powierzchni-uzytkowej--6_2_100_1492.html
Chyba że może tak jak do podatku:
http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul/id798,jak-obl
iczyc-powierzchnie-domu-do-celow-podatkowych

5. Data: 2015-02-14 13:21:08

Od: Tom <t...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chyba że może tak jak do podatku:
> http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul/id798,jak-obl
iczyc-powierzchnie-domu-do-celow-podatkowych

OK przepisy suche to ja też znalazłem(w tym linku jest błąd bo wnęki
powyżej 0.1 wlicza się do powierzchni)

podałem schemat mieszkania z wymiarami, niech mądra głowa obliczy mi
powierzchnie tego mieszkania a ja później podam ile deweloper wpisał w
akt notarialny :)

6. Data: 2015-02-14 13:23:45

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-14 o 12:27, Tom pisze:

> [...]
>>

> chodzi o kupno nowego, o podanym schemacie, problem w tym że deweloper
> podał m2 które nijak nie mogę wyliczyć z tego schematu, no chyba że po

No ale co złego jest w tej zielonej linii? Moim zdaniem w ten sposób
należałoby wyliczyć powierzchnię. Z uwzględnieniem wnęk okiennych i
drzwiowych.

Pozdrawiam,
MW

7. Data: 2015-02-14 13:40:13

Od: Tom <t...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

> No ale co złego jest w tej zielonej linii? Moim zdaniem w ten sposób
> należałoby wyliczyć powierzchnię. Z uwzględnieniem wnęk okiennych i
> drzwiowych.

no nic złego uwzględniając że z kieszeni za m2 mieszkania musze zapłacić
2500-5000zł więcej a deweloper na całym 100 mieszkaniowym bloku ma
ekstra 500000zł za kreatywne liczenie metrażu :)

nawet uwzględniając połowę z tej kwoty to dużo

dodatkowo standardem jest liczenie bez tynku a mieszkanie odbierasz z
tynkiem czyli tracisz kolejne 0.5-7m2 w zależności od wielkości mieszkania

8. Data: 2015-02-14 14:26:38

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Feb 2015 13:40:13 +0100, Tom napisał(a):

> dodatkowo standardem jest liczenie bez tynku a mieszkanie odbierasz z
> tynkiem czyli tracisz kolejne 0.5-7m2 w zależności od wielkości mieszkania

No ale nie rozumiem - skoro odbierasz "z tynkiem", to źle? Wolisz sam
tynkować? Myślisz, ze wtedy Ci ta zajęta przez tynk powierzchnia użytkowa
wyjdzie taniej, czy co? Ty wiesz, ile kosztuje tynkowanie? Najtańszy tynk
tradycyjny bez żadnych cudów to średnio 40 zł /m2 - przy czym nie nie, tzw
otworów się nie odlicza, bo one są właśnie najgorsze przy tynkowaniu (dużo
krawędzi, narożników).
Liczyłeś, ile masz metrów do otynkowania? - ściany i sufit łącznie tylko w
jednym pokoju 5x5 to 25+4*5*2,60=77m2, 77*40zł=3080zł. JEDEN POKÓJ.

9. Data: 2015-02-14 14:31:09

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Tom wrote:

> [...]
>

> podałem schemat mieszkania z wymiarami, niech mądra głowa obliczy mi
> powierzchnie tego mieszkania a ja później podam ile deweloper wpisał w

developer ma dla Ciebie ofertę. Mieszkanie za xxx zł. Co za różnica czy
te xxx zł jest za 27.01 czy 27.1 m2?

10. Data: 2015-02-14 14:56:05

Od: Tom <t...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

> developer ma dla Ciebie ofertę. Mieszkanie za xxx zł. Co za różnica czy
> te xxx zł jest za 27.01 czy 27.1 m2?

deweloper ma dla mnie ofertę: sprzedaż mieszkania zgodnie z załączonym
planem o powierzchni 32.2m2 (powierzchnia wpisana w akt notarialny) za
kwotę XXX przy czym zastrzega że różnice w metrażu do 1% są dopuszczalne

tymczasem wg przeliczenia samego planu i sposobu liczenia przez innych
deweloperów mieszkanie ma 30.8 do 31.6 więc grubo poniżej różnicy 1%

czyli jest niezgodność towaru z umową

Piec gazowy - sterowanie dobowe vs. stałe a zużycie.
sprzatanie wspolnego...
sprawa wodomierza
Wybuch gazu -W butli
bluray 3d i zwykly kabel hdmi