Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców

11. Data: 2015-02-14 14:57:40

Temat: Re: Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców
Od: Tom <t...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

> No ale nie rozumiem - skoro odbierasz "z tynkiem", to źle? Wolisz sam
> tynkować? Myślisz, ze wtedy Ci ta zajęta przez tynk powierzchnia użytkowa
> wyjdzie taniej, czy co? Ty wiesz, ile kosztuje tynkowanie? Najtańszy tynk
> tradycyjny bez żadnych cudów to średnio 40 zł /m2 - przy czym nie nie, tzw
> otworów się nie odlicza, bo one są właśnie najgorsze przy tynkowaniu (dużo
> krawędzi, narożników).
> Liczyłeś, ile masz metrów do otynkowania? - ściany i sufit łącznie tylko w
> jednym pokoju 5x5 to 25+4*5*2,60=77m2, 77*40zł=3080zł. JEDEN POKÓJ.

tynk ma być, tylko ilość metrów wykazana w akcie notarialnym i finalna
cena ma być mniejsza

przecież płacę za metry kwadratowe

12. Data: 2015-02-14 15:27:21

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-14 o 14:56, Tom pisze:

> deweloper ma dla mnie ofertę: sprzedaż mieszkania zgodnie z załączonym
> planem o powierzchni 32.2m2 (powierzchnia wpisana w akt notarialny) za
> kwotę XXX przy czym zastrzega że różnice w metrażu do 1% są dopuszczalne
>
> tymczasem wg przeliczenia samego planu i sposobu liczenia przez innych
> deweloperów mieszkanie ma 30.8 do 31.6 więc grubo poniżej różnicy 1%
>
> czyli jest niezgodność towaru z umową

Musisz sprawdzić co w przypadku, gdy różnica wynosi więcej niż 1%.
U mnie w umowie deweloperskiej jest tak, że jeśli mieszkanie jest o
więcej niż 1% większe niż w projekcie, to deweloper nic nie kasuje
dodatkowo, natomiast, jak jest o więcej niż 1% mniejsze, to deweloper
zwraca mi różnicę, albo mogę odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów.

Natomiast znajomi mieli w umowie zapis, że rozlicza się mieszkanie w/g
pomiarów powykonawczych po X zł za m2, przy czym jeśli mieszkanie będzie
większe o 7% niż w umowie, to mają prawo odstąpić od umowy.

Co deweloper to inne podejście.

Pozdrawiam,
MW

13. Data: 2015-02-14 17:11:35

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 14 lutego 2015 14:58:24 UTC+1 użytkownik Tom napisał:

> tynk ma być, tylko ilość metrów wykazana w akcie notarialnym i finalna
> cena ma być mniejsza
>
> przecież płacę za metry kwadratowe

To nie kupuj, przymusu nie ma. Kupujesz mieszkanie szt1 o jakiejś powierzchni. Nie
masz możliwości sprzedania komuś jednego metra kwadratowego z tego mieszkania. To nie
sznurek że można odciąć.

14. Data: 2015-02-14 17:16:08

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> tymczasem wg przeliczenia samego planu i sposobu liczenia przez innych
> deweloperów mieszkanie ma 30.8 do 31.6 więc grubo poniżej różnicy 1%

Może liczył powierzchnię wraz z powierzchnią zajmowaną przez ściany,
które nie są nośnymi, czyli możesz sobie mieszkanie "powiększyć" +
powierzchnia wszelkich wnęk?

15. Data: 2015-02-14 19:30:17

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-14 o 17:11, k...@g...com pisze:

> To nie kupuj, przymusu nie ma. Kupujesz mieszkanie szt1 o jakiejś powierzchni. Nie
masz możliwości sprzedania komuś jednego metra kwadratowego z tego mieszkania. To nie
sznurek że można odciąć.

Tu nie o to chodzi.
Wielu deweloperów w umowach deweloperskich zawiera zapis, że mieszkanie
kosztuje X złotych i ma powierzchnię Y metrów. Ale cena może ulec
zmianie po wybudowaniu i zrobieniu obmiarów "powykonawczych".

16. Data: 2015-02-14 20:35:50

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

wolim wrote:

> [...]
> kosztuje X złotych i ma powierzchnię Y metrów. Ale cena może ulec
> zmianie po wybudowaniu i zrobieniu obmiarów "powykonawczych".

a w umowie jakie masz zapisane metody pomiaru?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

17. Data: 2015-02-14 21:00:13

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

masti pisze:

> a w umowie jakie masz zapisane metody pomiaru?

Kurcze, to wszystko aż tak wygląda?! Przypomniało mi się, jak jakiś
czas temu PKP chciało wprowadzić opłaty za nadbagaż. Jeśli walizka
ma jeden z trzech wymiarów większy niż regulamin przewiduje, to płać
pasażerze za bilet na nią. W końcu ktos przytomny zauważył, że aby
to egzekwować, to konduktor musi móc ten kufer zmierzyć. A jest od
tego rozporządzenie, że przyrząd pomiarowy musi mieć atest Głownego
Urzędu Miar i Wag. A taka urzędow miarka kosztuje kilkadziesiąt
złotych i w dodatku co kilka lat trzeba ją legalizować (do Sevres
wozić, czy tam porównywać ze światłem kryptonu). No i się wycofali.

Może weźcie panowie przywołajcie do porządku tych swoich deweloperów
stosując podobne metody. Liczy się zatwierdzona dokumentacja techniczna
obiektu, a za odstępstwa od niej (obojętne w którą stronę) klient
powinien dostać bonifikatę. Albo w ogóle mieć możliwość odstąpienia
od umowy bez ponoszenia konsekwencji.

--
Jarek

Piec gazowy - sterowanie dobowe vs. stałe a zużycie.
sprzatanie wspolnego...
sprawa wodomierza
Wybuch gazu -W butli
bluray 3d i zwykly kabel hdmi