Wybory pod kontrolą obywatelską!

1. Data: 2015-02-19 21:21:04

Temat: Wybory pod kontrolą obywatelską!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szanowni Państwo,

dziś dotykam gorącego tematu, jakim są WYBORY. To esencja demokracji i
chyba nikt nie ma wątpliwości, jak ważna jest ich przejrzystość, uczciwe
liczenie głosów oraz podawanie wyników bez zwłoki.

Rusza Ruch Kontroli Wyborów! I rozpoczyna od petycji skierowanej do
Państwowej Komisji Wyborczej, w której - jako podpisujący - prosimy o
wprowadzenie prostej praktyki. Apelujemy o to, aby skany lub zdjęcia
protokołów wszystkich komisji obwodowych znalazły się na stronie
internetowej PKW NIEZWŁOCZNIE po zakończeniu liczenia głosów w tych
komisjach:

http://citizengo.org/pl/do-pkw-o-niezwloczna-publika
cje-skanow-lub-zdjec-protokolow-wyborczych

Skoro tak wiele wątpliwości podczas ostatnich wyborów samorządowych
wzbudzają różnice w wynikach, społeczny Ruch Kontroli Wyborów proponuje
proste rozwiązanie. Każda Komisja Obwodowa w chwili sporządzenia protokołu,
powinna go zeskanować (albo zrobić czytelne zdjęcie) i przesłać go na
stronę PKW. Tą drogą każdy zainteresowany mógłby szybko podliczyć protokoły
w swoim okręgu. To rozwiązanie jest bardzo dobrym pierwszym krokiem do
uniknięcia problemów, z jakimi spotkaliśmy się jesienią zeszłego roku. Do
wprowadzenia takiej praktyki nie potrzeba zmian prawnych, gdyż taka decyzja
wypływa z kompetencji PKW.

Jak pisze pan Józef Orzeł, autor petycji reprezentujący Klub Ronina oraz
Ruch Kontroli Wyborów, "w ostatnich wyborach samorządowych było (wg PKW)
ponad 5 mln nieważnych głosów. Wyniki podane przez PKW różniły się od exit
polls (czyli od wyników sondażowych przeprowadzanych w dniu wyborów -
przyp. MK) tak, że eksperci nie umieją tego wytłumaczyć. Na Śląsku okręgowa
komisja wyborcza wysłała do PKW 2 zbiorcze protokoły z wynikami różniącymi
się o 130 tys. głosów. PKW do dziś nie opublikowała całościowych wyników
wyborów listopadowych itd. Itd."

Zachęcam Państwa do podpisów pod petycją (ja już podpisałam):
http://citizengo.org/pl/do-pkw-o-niezwloczna-publika
cje-skanow-lub-zdjec-protokolow-wyborczych

Zapraszajmy naszych znajomych, aby też poparli akcję. To akcja łącząca
wszystkich, którym zależy na tym, aby głosy liczone były uczciwie, a
społeczeństwo mogło ten proces kontrolować.

Serdecznie pozdrawiam wraz z całym Zespołem CitizenGO

Magdalena Korzekwa

Campaigns Director

PS. Petycję w sprawie filmu "Ida" podpisało już 51.285 Polek i Polaków (a
film obejrzało w Polsce 100 tys. widzów). O naszej aktywności w tej sprawie
powiedziały duże, małe i ogromne media polskie i zagraniczne, nierzadko na
swoich pierwszych stronach. Dzięki petycji przypomnieliśmy światu prawdę o
naszej historii. Dziękuję autorowi petycji, panu Maciejowi Świrskiemu oraz
wszystkim Sygnatariuszom! Jeszcze można się dopisywać:
http://citizengo.org/pl/15781-w-sprawie-filmu-ida.

PS. Nie zapomnijmy podpisać się pod nową petycją dotyczącą wyborów:
http://citizengo.org/pl/do-pkw-o-niezwloczna-publika
cje-skanow-lub-zdjec-protokolow-wyborczych.
I zaprosić do podpisania znajomych!"

--
XL
CitizenGO jest organizacją aktywnych obywateli,którzy bronią życia

2. Data: 2015-02-19 21:25:19

Temat: Re: Wybory pod kontrolą obywatelską!
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> "Szanowni Państwo,
>
> dziś dotykam gorącego tematu,

jakim jest pisanie nie na tę grupę co trzeba

FUT: pl.soc.polityka

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

3. Data: 2015-02-19 21:36:18

Od: koń Fritz i jego pan dr Schultz <"dr Schultz i kon Fritz "@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-19 o 21:21, XL pisze:
> Każda Komisja Obwodowa w chwili sporządzenia protokołu,
> powinna go zeskanować

Ale one są tajne i co zrobisz?

4. Data: 2015-02-19 21:40:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Feb 2015 21:36:18 +0100, koń Fritz i jego pan dr Schultz
napisał(a):

> Ale one są tajne i co zrobisz?

Chodzi o PROTOKÓŁ - tajność dotyczy danych osobowych wyborców.

5. Data: 2015-02-19 21:42:38

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Feb 2015 20:25:19 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> jakim jest pisanie nie na tę grupę co trzeba
>
> FUT: pl.soc.polityka

Przecież wybory mają BEZPOŚREDNI wpływ na Twój DOM.

6. Data: 2015-02-19 21:46:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):

> Ale one są tajne i co zrobisz?

http://www.szkolnictwo.pl/szukaj,Tajno%C5%9B%C4%87_w
ybor%C3%B3w

Protokoły nie są tajne - nie zawierają danych osobowych wyborców.

7. Data: 2015-02-19 21:59:25

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Przecież wybory mają BEZPOŚREDNI wpływ na Twój DOM.

Jasne, tak samo jak rowery i medycyna...
Co nie znaczy że trzeba tu pisać o jednych lub drugiej.

8. Data: 2015-02-19 21:59:28

Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.02.2015 o 21:21, XL pisze:
> "Szanowni Państwo,
>
> dziś dotykam gorącego tematu, jakim są WYBORY. To esencja demokracji i

NTG, kretynko.

[ciach bełkot moherówy]

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

9. Data: 2015-02-19 22:01:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Feb 2015 21:59:28 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> NTG, kretynko.
>
> [ciach bełkot moherówy]

Kretynie, już dawno masz ciachnięte.

10. Data: 2015-02-19 22:03:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Feb 2015 14:59:25 -0600, Pszemol napisał(a):

> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Jasne, tak samo jak rowery i medycyna...
> Co nie znaczy że trzeba tu pisać o jednych lub drugiej.

Ależ właśnie tu TRZEBA - jeśli ktoś ma choćby minimum świadomości
obywatelskiej, to wie, ze DOM to coś więcej niż cieknący kran, pompka do
kibla czy trawnik :->

Zupki z torebki.
Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców
Piec gazowy - sterowanie dobowe vs. stałe a zużycie.
sprzatanie wspolnego...
sprawa wodomierza