Czy jest jakiś środek do czyszczenia okapów itp?

1. Data: 2006-04-12 07:25:52

Temat: Czy jest jakiś środek do czyszczenia okapów itp?
Od: KASIA <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie....chodzi mi o jakiś dobry i sprawdzony środek do mycia i
czyszczenia powierzchni chromowanych bodajże takich z jakich robi sie
teraz większość okapów, paneli w zmywarkach i kuchenkach. Chciaialabym
cos takiego co nie powoduje wyrażnych smug i nie pozostawia paluchów po
dzieciakach-mam na myśli wiecznie zapaciany front zmywarki. Czy jest cos
takiego?
Pozdrawiam Kasia

2. Data: 2006-04-12 07:45:34

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 4/12/2006 9:25 AM, KASIA wrote:

> [...]
> cos takiego co nie powoduje wyrażnych smug i nie pozostawia paluchów po
> dzieciakach-mam na myśli wiecznie zapaciany front zmywarki. Czy jest cos
Do zlewozmywaka i okapu (stalowe) stosuję olej jadalny. Znakomicie
czyści wszelki brud, a po wytarciu nie ma żadnych smug. Zaolejować
tzreba oczywiście całą powierzchnię.
Jednak nie nadaje się on do elementów chromowanych (o lustrzanym
odbłysku, np. baterii zlewozmywakowej olejować nie mogę).

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

3. Data: 2006-04-12 08:40:44

Od: KASIA <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2006-04-12 08:53:16

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

oczywiście mowa była o INOXie?

5. Data: 2006-04-12 09:57:47

Od: KASIA <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

mufaska napisał(a):
> oczywiście mowa była o INOXie?

tak....
Kasia -ktora poszperala w neciku i wie teraz co to inox

6. Data: 2006-04-12 11:28:36

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 4/12/2006 10:40 AM, KASIA wrote:

> [...]
:-)

Bardzo mi miło!

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

7. Data: 2006-04-12 17:13:15

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:e1ib7o$fbv$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Do zlewozmywaka i okapu (stalowe) stosuję olej jadalny. Znakomicie czyści
> wszelki brud, a po wytarciu nie ma żadnych smug. Zaolejować tzreba
> oczywiście całą powierzchnię.

Na szmatkę ten olej i nacierasz, tak? Później do sucha? Jaką ilość tego
oleju? I jakiego używasz?
Iwona

8. Data: 2006-04-12 19:00:54

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 4/12/2006 7:13 PM, Marchewka wrote:
> Na szmatkę ten olej i nacierasz, tak?
Tak. Raczej używam ręczników papierowych, a nie szmatek, ale to nie ma
większego znaczenia.

> Później do sucha?
Do sucha to się nie da, ale faktycznie końcowy etap to przetarcie suchym
ręcznikiem.

> Jaką ilość tego oleju?
Oleju musi być kilka mililitrów, żeby ręcznik (lub szmatka) był mocno
tłusty, ale kapać to też nie może. :-) To dobrze czuć - jeśli np. na
okapie jest kurz, a oleju na ręczniku jest za mało, to w ogóle nie da
się czyścić. Jeśli natomiast na sprzęcie nie ma cząstek wchłaniających
olej, to wystarczy zupełnie malutko.

> I jakiego używasz?
"Kujawski z pierwszego tłoczenia" :-) Może być byle jaki, ale nie
używany i jadalny, a nie silnikowy! (Choć wazelinowy lub silikonowy
pewnie też by się nadał; jednek nie próbowałem.)

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

9. Data: 2006-04-12 19:29:11

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:e1jisk$bgn$1@nemesis.news.tpi.pl...
> "Kujawski z pierwszego tłoczenia" :-)

Dzięki za cenne info! :-) Już od dawna się głowiłam, co zrobić z okapem,
coby plam po palcach nie było widać (czyszczenie na sucho wywoływało u mnie
zadyszkę ;-)). No i z inoxem na piekarniku...
Wesołych świąt! :-)
Iwona

gdzie w Wa-wie fototapeta ?
Z czego scianki w łazience?