Czy jest ryzyko?

1. Data: 2010-03-26 14:21:06

Temat: Czy jest ryzyko?
Od: Marek <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz zapisał mi przyjmowanie leku Kreon 1000 - są to enzymy
trzustkowe. Nie miałem żadnego wcześniejszego badania określającego
poziom tych enzymów, dlatego mam obawy czy przyjmowanie tego leku nie
może spowodować trwałych zmian w pracy trzustki. Podobno podanie
insuliny człowiekowi który ma sprawną trzustkę, może doprowadzić do
nieodwracalnego uszkodzenia tego bardzo ważnego i delikatnego narządu.

--
Marek

2. Data: 2010-03-28 19:13:33

Temat: Re: Czy jest ryzyko?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszeczytaj ulotkę, jak by to było tak tragiczne,
że jednorazowa dawka ci niszczy tszuskę, to by było na receptę.
Ale lepiej nie testuj wieczorem, tylko np. po obiedzie,
by nie pszegapić niepokojącego objawu, i możesz brać mniejszą dawkę
(te leki są zwykle podzielne - tzn. jedna dawka składa się z kilku
tabletek/kapsułek,
a więc nie musisz brać wszystkiego).

A jak się poczujesz nie lepiej tylko gożej, to po prostu nie należy brać.

Leki z enzymami tszustkowymi nie mają tego samego hormonu co człowiek,
tylko często podobny, np. pozyskiwany z tszustki świń.
Pewnie też to jest powodem, że hormony są w takim leku w innym stosunku, niż
ma je człek:
jednego hormonu będzie za dużo, drugiego za mało.
Dlatego nie są bez efektu ubocznego,
szybko, wystarczy 2-3 dni brania zaniżonej dawki by zauważyć.
Gdy dolegliwości nie są duże, lepiej zmienić dietę
(mniej tłustego, mniej mleka nie kwaśnego, mniej słodziutkiej śmietanki,
mniej mąki itp),
a lek stosować dorywczo np. po sutym świątecznym obiadku:),
lub nie stosować, i poczekać na dokładną diagnozę,
a biegunkę i bolący bżuszek pszebiedować z herbatkami ziołowymi.

3. Data: 2010-03-28 20:00:04

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Nie jestem medykiem.

4. Data: 2010-03-28 21:22:15

Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

I, całe szczęście, że nie jesteś medykiem. Chroń nas, Panie Boże przed
takimi "fachowcami". Jak nie masz nic sensownego do powiedzenia, to milcz.
M.

5. Data: 2010-03-29 06:14:01

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28-03-2010 21:13, Stokrotka pisze:
> A jak się poczujesz nie lepiej tylko gożej, to po prostu nie należy brać.
>
> Leki z enzymami tszustkowymi nie mają tego samego hormonu co człowiek,

Może idź się doucz i wróć dopiero kiedy zaczniesz rozróżniać enzymy i
hormony.

Jak widać Twoja wiedza medyczna dorównuje znajomości zasad pisowni
języka polskiego.
To nie dziwi - cała ta akcja z "upraszczaniem" pisowni (nota bene jesteś
absolutnie niekonsekwentna i nawet nie potrafisz zapisac słów
fonetycznie dwa razy tak samo) jest wymysłem nieuków i leni.

--
Maddy

6. Data: 2010-03-29 08:18:21

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ty może nie bądź taka zarozumiała, bo w wątku obok
"Bóle pleców" to co napisałaś może być bzdurami,
bardzo szkodliwymi dla pytającego.

7. Data: 2010-03-29 08:43:43

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29-03-2010 10:18, Stokrotka pisze:
> Ty może nie bądź taka zarozumiała, bo w wątku obok
> "Bóle pleców" to co napisałaś może być bzdurami,

A co konkretnie?
Jeden przykład poproszę.

> bardzo szkodliwymi dla pytającego.

Tak, wizyta u lekarza może być niezwykle szkodliwa!
Jak wiadomo ludzie chorują bo im lekarze te choroby wmawiają.
A już badanie krwi i moczu to prosta droga do kostnicy.
Trzeba się od tego wszystkiego trzymać z daleka!!!

Na pewno lepiej jest maskować bóle ziółkami i czekać, aż samo przejdzie.

Ty tak serio piszesz te wszystkie bzdury czy masz jakąś perwersyjną
radochę z robienia za dyżurną kretynkę?

--
Maddy

8. Data: 2010-03-29 08:48:37

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co konkretnie?
> Jeden przykład poproszę.
JA, mnie to boli całkiem inaczej.
________

> Tak, wizyta u lekarza może być niezwykle szkodliwa!
Tak może być szkodliwa,
ale mi nie idzie o wizytę tylko o postawienie diagnozy, zbyt szybko.

> radochę z robienia za dyżurną kretynkę?
Sama jesteś pieniaczką, u mnie żółto, tj. rozrabiak

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

9. Data: 2010-03-29 11:04:33

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29-03-2010 10:48, Stokrotka pisze:

> JA, mnie to boli całkiem inaczej.

A mówią, że głupota nie boli...

> ________

> Tak może być szkodliwa,

Cały czas mam nadzieje, że jesteś tylko perwersyjnym trollem który to
wszystko udaje... Ale mama zawsze mówiła, że jestem niepoprawną optymistką.

> ale mi nie idzie o wizytę tylko o postawienie diagnozy, zbyt szybko.

A ja kogoś diagnozowałam? Masz ciężkie halucynacje.

A co powiesz o tej kretynce, która na podstawie dwóch przeczytanych zdań
radzi komuś odstawienie leku przypisanego przez lekarza? To jest ok i
wcale nie pochopnie, prawda? I brak elemnarnej znaomości biologii w
odradzaniu terapii nie przeszkadza?

> Sama jesteś pieniaczką, u mnie żółto, tj. rozrabiak

A możesz po polsku? Ortografia już Ci jakoś wychodzi ale reszta, rozpacz.

ps. To już doczytałaś o tych hormonach i enzymach?

--
Maddy

10. Data: 2010-03-29 19:33:17

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mówią, że głupota nie boli...

To jest właśnie typowy pszykład arogancji .
Szkoda, że outlook nie pozwala na mieszanie koloru grup.
Należałabyś do kilku, ale zastanie jak było.

DERMATOLOG - pytanie - zniekształcone paznokcie u dziecka
dieta która pozwoli odktyć alergię ?
Ważność recepty
sposoby na dłuższe pompowanie :)
zapalenie oskrzeli, itp