Czy jest szansa na botwinę?

1. Data: 2006-09-08 22:43:11

Temat: Czy jest szansa na botwinę?
Od: " Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> szukaj wiadomości tego autora

Poszukiwana botwinka tej porze roku, czy jak tam w Waszych regionach
nazywacie nać młodego buraka. Zagapiłem się latem. Może być także mrożona.
Ja dotychczas sie nie spotkałem. Za dobre rady - z góry dzięki!

Juf

2. Data: 2006-09-09 02:37:36

Temat: Re: Czy jest szansa na botwinę?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> wrote in message
> [...]
> mrożona.
> Ja dotychczas sie nie spotkałem. Za dobre rady - z góry dzięki!

Małe listki ze środka listowia na każdym korzeniu buraka.

3. Data: 2006-09-09 04:05:57

Od: " Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> " Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> wrote in message

> Małe listki ze środka listowia na każdym korzeniu buraka.

Dzieki za dobre słowo, ale nie pocieszasz mnie. GDzie konkretnie szukać.
Pożądana ilośc to ok. 2 garnki 3-4,5 litrowe na miesiąc.

Juf

4. Data: 2006-09-09 04:33:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za dobre słowo, ale nie pocieszasz mnie. GDzie konkretnie szukać.
> Pożądana ilośc to ok. 2 garnki 3-4,5 litrowe na miesiąc.
>
> Juf

Najmij się u badylarza.
Albo grządka (zagon) z burakami za 3/4 roku...

5. Data: 2006-09-09 10:54:25

Od: "Han" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> napisał w wiadomości

> Dzieki za dobre słowo, ale nie pocieszasz mnie. GDzie konkretnie szukać.
> Pożądana ilośc to ok. 2 garnki 3-4,5 litrowe na miesiąc.
>
> Juf

Jak Pan robi ta nalewkę.[zupkę z botwinki....]
Han
Robiłam to na polecenie konowała, mając kłopoty z nerkami..
I przeszło idealnie...kłopoty z nerkami - już minął roczek i kłopoty nie
wracają.
Kazał pić lekko posolony wywar, dziennie około litra...brrrr...jak ja to
wytrzymałam..
A w moim ogródku botwinki nie brakuje, utrzymuje się do późnej jesieni.

6. Data: 2006-09-09 11:40:50

Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Sep 2006 00:43:11 +0200, Juf napisał(a):

> [...]
> nazywacie nać młodego buraka. Zagapiłem się latem. Może być także mrożona.
> Ja dotychczas sie nie spotkałem. Za dobre rady - z góry dzięki!

15 minut temu widziałem pęczki botwinki do kupienia na targowisku. W
Chorzowie...
--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

[Humor zeszytów] Białe motyle, których dzieci żrą kapustę, nazywają się
kapuśniaki.

7. Data: 2006-09-09 12:06:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mrożona.
> Ja dotychczas sie nie spotkałem. Za dobre rady - z góry dzięki!

Prowadzisz jadlodajnię, czy faktycznie jako lekarstwo?
Bo jeżeli to drugie równie skuteczny jest sok z korzeni buraków, oraz sok z
kapusty białej - oba surowe i niesolone.

8. Data: 2006-09-09 13:47:30

Od: " Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> szukaj wiadomości tego autora

Han napisał(a):

> Użytkownik " Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> napisał [...]
> Jak Pan robi ta nalewkę.[zupkę z botwinki....]
> Han

Ale ja po prostu lubię normalny barszcz czerwony w wersji "ze smieciem".
;-).
To nie jest żaden arcywynalazek. Gotuję buraki lub młode buraczki w
mundurkach osobno, na kostce, rosole, w wersji dla zatwardziałych
tradycjonalistów można na żeberkach (bo będzie "mocno, tłusto i po polsku"
;-) lub też na wołowym rosołowym, dodaję jarzynkę no i tę nać buraczkową,
przesiekaną, na koniec ziemniaki. Poza tym dla koloru i smaku dodaję też
koncentrat buraczany. Kwestia zabielania smietaną wg uznania - lubię i tak i
tak. Aha warto zbalansować smak wg uznania odrobinką cukru. Wychodzi taka
fajna czerwono-zielona zupa, dość syta, pożywna, taką się jada w Polsce
centalnej, stamtąd ją znam, ale podejrzewam, że jest powszechnie znana.
Poczęstowałem towarzystwo z Podkarpacia, które nie znało, i się ludziska
zadziwili, że takie proste i dobre.

> [...]
> nie wracają.
> Kazał pić lekko posolony wywar, dziennie około litra...brrrr...jak ja

O, tego nie wiedziałem, że botwinka ma takie własciwości.

> A w moim ogródku botwinki nie brakuje, utrzymuje się do późnej
> jesieni.

Jestem gotów od odbioru w ilości dwóch siatek foliowych na zakupy. Płacę
gotówką.
:-)

Pozdrawiam!

Juf

9. Data: 2006-09-09 15:33:47

Od: "Han" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

=========

> Jestem gotów od odbioru w ilości dwóch siatek foliowych na zakupy. Płacę
> gotówką.
> :-)
>
> Pozdrawiam!
>
> Juf

============
Wielka szkoda...mogłam give buckshee..
Za daleka odległosc...
I tak to wyrzucam na koniec na kompost.

10. Data: 2006-09-09 23:59:16

Od: " Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> szukaj wiadomości tego autora

Han napisał(a):

> Użytkownik " Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> napisał
[...]

> Wielka szkoda...mogłam give buckshee..
> Za daleka odległosc...
> I tak to wyrzucam na koniec na kompost.

Mam propozycję - opłucz, podsusz, zamroź, potem spakuj do torby
izotermicznej, wyslij kurierem kolejowym, o ile po drodze, lub jakims
protytetem, 30% przyjedzie w miare do uzytku, dobre i to. Albo przyznaj się,
gdzie stacjonujesz, to odbiorę. O ile nie dopadne przed środą/czwartkiem.
;-)

Juf

Spam - moze sie przyda???
Marynowane grzyby