Czy rtęć jest szkodliwa?

1. Data: 2010-09-09 07:28:31

Temat: Czy rtęć jest szkodliwa?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bo rtęciowe termometry to wycofali,
a rtęciowe zaruwki to wciskają.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

2. Data: 2010-09-09 08:05:33

Temat: Re: Czy rtęć jest szkodliwa?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Sep 2010 09:28:31 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Bo rtęciowe termometry to wycofali,

Jeszcze można kupić. Dlatego kupiłam 8 na zapas - dla mnie, dzieci i
wnuków. I jeszcze dokupię - bo sąsiadkoa co rusz ode mnie pożycza (kilka
cyfrowych wyrzuciła), to dostanie w prezencie ze dwa :-)

> a rtęciowe zaruwki to wciskają.

Ponieważ ktoś tam ma wujka w "zarządzie" Hunii i produkuje właśnie te
rtęciowe :-)

Rtęć ze składowania zużytych rtęciowych żarówek nas zatruje kiedyś, ale co
tam - ważne, aby się nie stłukł ludziom jeden termometr na 100000.
:->
:-/

3. Data: 2010-09-09 08:18:00

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:
> tam - ważne, aby się nie stłukł ludziom jeden termometr na 100000.

a jak sie stlucze to co?

--
bla

4. Data: 2010-09-09 08:23:18

Od: MAG <m...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik gazebo napisał:

> a jak sie stlucze to co?

W ciągu mego życia widziałam ze trzy stłuczone. A zapewniam, że nie
miałam doczynienia z 300000 termometrów.

Do tego w dzieciństwie bardzo mi się podobało (z resztą do dziś uważam
to za ciekawe zjawisko), co dzieje się z rtęcią po tym, jak się
wydostanie z termometru. A to nie jest zabawka dla dziecka.

Pozdrawiam,
MAG

5. Data: 2010-09-09 08:24:55

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stokrotka napisał:
> Bo rtęciowe termometry to wycofali,
> a rtęciowe zaruwki to wciskają.

tak z grubsza to szkodliwe sa zwiazki rteci, ale jesli zechcesz polknac
kulke rteci to tez ci zaszkodzi, inaczej, bo na zasadzie praw fizyki,
szkodliwa byla natomiast wymiana amalgamatow w zebach, hurtem, wtedy
wlasnie rtec z plomb znajdowala sie w stanie przyswajalnym przez organizm

--
bla

6. Data: 2010-09-09 08:29:09

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MAG napisał:

> [...]
> to za ciekawe zjawisko), co dzieje się z rtęcią po tym, jak się
> wydostanie z termometru. A to nie jest zabawka dla dziecka.

sam nie raz zbieralem rtec z rozbitego termometru, problem nie w rteci
tylko miejsca gdzie mozna taki rozbity termometr z pozbierana rtecia oddac

--
bla

7. Data: 2010-09-09 12:35:07

Od: Jan Kowalski <k...@...polski.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Rtęć ze składowania zużytych rtęciowych żarówek nas zatruje kiedyś, ale co
> tam - ważne, aby się nie stłukł ludziom jeden termometr na 100000.

Oj, chyba nie znasz prostych sposóbów dziecięcych na uzyskanie temperatury w
domu... W kuchni... przy czajniku... ;-)

8. Data: 2010-09-09 15:17:31

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo <g...@c...net> napisał(a):

> [...]
> szkodliwa byla natomiast wymiana amalgamatow w zebach, hurtem, wtedy
> wlasnie rtec z plomb znajdowala sie w stanie przyswajalnym przez organizm

glupoty opowiadasz z tymi plombami.

i.

9. Data: 2010-09-10 19:52:46

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Sep 2010 09:28:31 +0200, Stokrotka wrote:
>Bo rtęciowe termometry to wycofali,
>a rtęciowe zaruwki to wciskają.

Rtec jest szkodliwa, a nawet bardzo szkodliwa, ale nie gdy jest za
szybka termometru lub swietlowki. Wszystko zalezy od postaci.

Termometr zawiera rteci sporo wiecej niz mala swietlowka, no ale nie
wyrzuca sie go co dwa lata.

A jeszcze trzeba wspomniec ze glownym zrodlem emisji rteci do
atmosfery jest spalanie wegla, wiec do policzenia zostaje czy taka
swietlowka zawiera rteci wiecej niz oszczedza :-)

J.

10. Data: 2010-09-10 19:58:31

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>....wiec do policzenia zostaje czy taka
> swietlowka zawiera rteci wiecej niz oszczedza :-)

Zalecają dłuuuuuuuuugo wietszyć po zbiciu tkiej rtęciowej żaruwki.
Więc zawiera tej rteci sporo.

nerki
floss (nitkowanie zębów)
DICOM Detective Enterprise 2.00, DICOM Anonymizer&Masker and PACS Health Monitor released
ubezpieczenie zdrowotne
onkolog warszawski